sollicitatiegesprek & CV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gentille

sollicitatiegesprek & CV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 10:54

Bokkers, ik heb dringend jullie hulp nodig! ik ga morgen solliciteren bij een vrij formeel restaurant, in de bediening, echter, ik ben bij mijn baantjes er altijd via via ingerold, en ben nog nooit op sollicitatiegesprek geweest. wie heeft tips, do's en dont's?

en wat moet er op mijn cv staan? Behalve de baantjes die je hebt gehad en de data wanneer ik daar heb gewerkt?

ben nu al zenuwachtig, verschrikklijk Bloos

Anoniem

Re: sollicitatiegesprek & CV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 10:57

Dit staat hier niet goed, heb even getemd.

gentille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 10:58

och, wat dom zeg! zit gewoon in het verkeerde subforum.
sorry

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 10:59

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:01

in je cv moet al je persoonlijke gegevens staan, dan je opleidingen of cursussen, dan al je werkervaringen, wanneer je waar gewerkt hebt en welke werkzaamheden je had en welke functie
ook kan je in je cv je hobbys zetten en of je in bezit bent van rijbwijs ed

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:02

gentille schreef:
en wat moet er op mijn cv staan? Behalve de baantjes die je hebt gehad en de data wanneer ik daar heb gewerkt?

Je eigen gegevens, hobby's en interesses, opleidingen, diploma's, cursussen, referenties. Je kan het zo gek maken als je wilt Haha! Wat je misschien het beste kan doen, is een voorbeeld downloaden van internet en dat invullen. Dan heb je een goede basis, gewoon even zoeken op google.
En voor je gesprek: blijf vooral jezelf. Zorg dat je er netjes uitziet, maar wel iets aanhebt waar je je lekker in voelt. Praat rustig, maar laat wel zien dat je enthousiast bent. Kijk ook voor jezelf of je wel binnen het bedrijf past. En gedraag je gewoon netjes en vrolijk. Het is geen examen, dus denk niet dat er maar 1 juist antwoord is op elke vraag. Die mensen willen je gewoon leren kennen! Een beetje bluffen kan geen kwaad, maar ga zeker niet zitten liegen, dat hebben ze zo door ( en is het niet in het gesprek, dan is het wel als je eenmaal bezig bent ). Veel succes!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:02

even nog een tip, laat data mooi in elkaar overlopen als mogelijk is, niet al te lange verhalen, gewoon duidelijk neertzetten.
Pasfoto inscannen of vastmaken in rechterhoek is ook vaak mooi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:03

Bij een C.V. is het belangrijk dat deze er netjes uitziet. Het wordt beschouwt als een eerste visitekaartje voor jou.
Wat je er in ieder geval op moet zetten zijn:

Persoonsgegevens: je naam, geboortedatum, geboorteplaats, nationaliteit, adres, sofinummer, etc.

Opleiding: welke opleidingen heb je tot nu toe gevolgd of welke opleiding ben je nog mee bezig

Werkervaring: alle werkervaring die je tot nu toe hebt gehad.

verder zou ik de dingen waar je goed in bent die relevant zijn voor de baan waar je op solliciteert er ook op zetten.
Lees hem als je hem klaar hebt goed door en zorg dat er geen spelfouten of andere fouten in zitten.

Mocht je dat willen dan kan ik je wel een voorbeeld sturen via Pb.

gentille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 11:20

Dankjewel, die site die hier is genoemd is erg handig
dan nog een vraagje: ik sta nu achter de bar, maar dat is natuurlijk heel ander werk dan in de bediening, moet ik dan zeggen dat ik ervaring heb in de horeca? Want straks verwachten ze dat ik het dan al kan

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:30

In de horeca is wel erg breed, je kan uitleggen dat je wel ervaring hebt achter de bar, in de bediening nog niet maar dat je wel bereid bent om het te leren bijvoorbeeld. En dat je snel dingen oppikt oid

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:34

wat voor soort restaurant is het? Want als het iets exclusiefs is verwachten ze vaak toch wel een gastvrouw/heer opleiding

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:50

HAW--> LZP