Werkdip.... (heel erg lang)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Werkdip.... (heel erg lang)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-02 10:50

Ik werk nu al langer dan een jaar in een callcenter.
Inmiddels niet meer op dezelfde afdeling als waar ik begonnen ben maar mijn functie is officieel niet veranderd.

Ik heb er al vanaf het begin af aan een hekel aan gehad om aan de telefoon te zitten. Ik vind het ook verschrikkelijk als iemand meeluisterd.

In het begin dacht ik nog dat gaat wel over maar dat is dus niet zo.
Verder bevalt het werk prima!
Ik heb de meest geweldige teamcoach die ik me maar kan wensen.
Van haar kreeg ik ook al gelijk veel verantwoordelijkheden waarmee ik dus ook veel zelfvertrouwen opbouwde.

Ik heb een tijd gehad dat ik gewoon niet aan de telefoon zat. Ik had het hartstikke druk en maakte veel overuren maar ik had het prima naar mijn zin!
Ik had toen een meer administratieve job. Ik moest de resultaten verzamelen en sorteren en zorgen dat de cijfers aan het eind van de dag klopten.
Hiernaast maakte ik nog wel verslagjes van verschillende issues die speelden.

Ik had het destijds ontzettend naar mijn zin.

Helaas is het nogal een adhoc bedrijf: vandaag is het zus morgen is het zo. Dus van het ene op het andere moment kregen we een ander programma dus ik was overbodig....
Terug aan de telefoon
Baalde er stevig van maar ja ik kon niet anders.
Toen zijn we gaan verhuizen van afdeling. Onze groep (pilotteam) kreeg daarbij dus aardig wat privileges. Omdat we geen rekening hoeven houden met een wachtrij (wij bellen uit) konden we met z'n allen tegelijk gaan eten en hoe laat we maar wilden. Ook werd er soepel omgegaan als je een keer extra pauze ging houden.

Nu is er de laatste paar weken weer gerommeld met onze afdeling, ter ondersteuning van de andere afdelingen moesten wij weer gaan bellen (dus wachten op een telefoontje). De helft naar de ene afdeling de andere helft naar de andere afdeling.
Bleek dat ik als enige van het team naar een andere afdeling moest.
Was ik niet blij mee.
Uiteindelijk heeft mijn teamcoach geregeld dat ik aan een projectje kon meewerken waardoor ik dus weer bij hun kwam.

Vorige week had ik een week vrij en in die tijd zijn we weer terugverhuisd naar onze eigen afdeling.
alleen nu blijkt dat het management ineens vindt dat we te weinig doen??
Al onze privileges zijn dus eigenlijk ingetrokken en we moeten constant verantwoorden wat we doen.
Wordt er gewoon niet goed van!

Ik ben ooit begonnen daar met het idee ik zoek vandaaruit wel verder naar een baan maar omdat het goed beviel ben ik gebleven.
Ik heb een afgeronde hbo-opleiding maar in een richting waar ik eigenlijk weinig interesse meer in heb.
Het hbo-werk/denkniveau is wel aanwezig maar aan de opleiding heb ik zo goed als niets.

Ik zit er nu steeds harder over te denken om op zoek te gaan naar een andere baan.
Ik heb alleen totaal geen idee waarin.
Ik wil in ieder geval dicht in de buurt blijven werken maar verder heb ik nog geen idee......

Ik kan echt veel meer dan ik nu doe en ik kan er echt niet tegen om, me telkens te moeten verantwoorden terwijl ik werk doe wat niet eens onder mijn functie valt.
Ja ik heb ook weleens een praatje met iemand gemaakt als ik op ander werk stond, terwijl ik langsliep. Maar dan ben ik daarvoor wel een uur lang keihard bezig geweest.
Maar zulke dingen vallen meteen op. Een ander gaat elk uur lopen maar wandelt gewoon rustig de afdeling af en dat valt niet op.

Ik heb het hier met mijn teamcoach over gehad en zij weet dat ik keihard werk en dat ik geen misbruik maak van het feit dat ik op ander werk sta (dit wordt ind e computer geregistreerd zodat elke teamcoach kan zien wat iedereen aan hetdoen is) maar andere teamcoach weten dat blijkbaar niet.
Gelukkig ben ik weer op mijn eigen afdeling en daar hebben we vier teamcoaches waarvan ik allemaal weet wat ik aan ze heb, maar het nadeel is dat ik er gewoon niet meer tegen kan.

Ligt het nou aan mij of zouden jullie er ook niet tegen kunnen dat je het gevoel hebt dat je constant gecontroleerd wordt??

Ik ben momenteel echt niet meer happy op mijn werk.
Kan heel goed dat dat weer overgaat maar ik weet het deze keer niet zo zeker meer.....

Iemand advies??
Ik zit stiekum al wel een beetje op vacaturesites te kijken...

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 13:03

Je zegt zelf al wel zo ongeveer dat je het eigelijk wel gezien hebt bij dat bedrijf. Het is altijd moeilijk werken in een onzekere situatie.
Is er niemand van het managment waar je dit mee kunt bespreken?
Enne uren verantwoorden is heel normaal hoor, moet bij erg veel bedrijven. Maar als je constant het idee hebt dat iedere pas die je zet gecontroleerd wordt moet je het of proberen te veranderen, er aan proberen te wennen of een andere baan zoeken. Als je een andere baan zoekt kun je natuurlijk proberen een baan te vinden die beter bij je interesses aansluit.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 13:07

Dat lijkt me niet echt fijn om mee door te gaan. Kun je geen vakantie nemen voor een paar weken, en er eens lekker tussenuit gaan? Dat heeft bij een kennis van mij in dezelfde situatie heel goed geholpen. Die is nu weer volop enthousiastme aan het werk.

celano
Berichten: 1951
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Scheveningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 13:17

Citaat:
Ik zit stiekum al wel een beetje op vacaturesites te kijken...


toch niet onder werktijd?

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 22:40

x
Laatst bijgewerkt door janna op 04-04-22 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-02 23:32

celano schreef:
Citaat:
Ik zit stiekum al wel een beetje op vacaturesites te kijken...


toch niet onder werktijd?


Nee hoor want tegenwoordig werken ze ook nog eens met een systeem waarbij ze niet alleen de gesprekken kunnen opnemen maar ook nog eens de beelden erbij. Dus als je je mail leest tijdens een gesprek dan kunnen ze dat zien.....

En ten tweede kan ik alleen op telecomsites komen. Knipoog

Maar goed mijn teamcoach is hierin echt geweldig!
Ik heb net tien dagen vrij gehad en een week voor ik vrij had heb ik al een heel goed gesprek met haar gehad over dat ik niet lekker in mijn vel zat (zowel prive als op het werk) ze heeft mij toen ook echt naar huis gestuurd. Daarna is het dus ook geregeld dat ik toch weer bij mijn eigen team kon werken die laatste week.
Dus echt petje af voor haar!

Nu ik gisteren weer begon hing er een hele akelige sfeer. Iedereen was een beetje negatief want we krijgen ineens allemaal mailtjes over privileges die worden ingetrokken.

Vandaag was mijn teamcoach er weer en samen met twee andere teamleden hebben we een meeting ingepland. We hebben anderhalf uur gepraat over wat er allemaal gaande is.

Het blijkt dus echt vanuit het hogere management te komen dat we ineens zo onder de loep worden gelegd. Zij zien slechte resultaten terwijl er te lange pauzes worden gehouden. Ook wordt er echt in de wandelgangen vermeld dat je bij ons kunt komen wanneer je wilt enz.

Vandaar dat ze nu heel erg aan het morren zijn van bovenaf.
Daarnaast komt dan nog het feit dat ik en twee anderen veel ander werk doen. Aangezien ze niet kunnen controleren wat wij doen en er veel mensen zijn die er misbruik van maken worden onze teamcoaches ook bestookt met vragen over wat wij doen.
Dit alles maakt mij heel onzeker.
Ik weet dat ik echt ander werk doe op zo'n moment maar ik kan dat niet altijd verantwoorden omdat ik gewoon doe wat op dat moment nodig is.

Mijn teamcoach weet dat dus maar toch voel ik me er heel onprettig bij dat er dus eigenlijk vanuit het management gedacht wordt dat we "niets"doen.

Gelukkig hadden we nu wel een goed gesprek.
Ik ga mijn rooster weer iets aanpassen waardoor ik zeker ben van de routing die ik krijg.
Ook gaat er binnenkort een hoop veranderen.
Ik ga zeker nog wat dagen vrij nemen want ik moet alles even goed overdenken.

Ik weet dat er wel weer een oplossing komt waardoor ik weer wat lekkerder in mijn vel zit op mijn werk maar aan de andere kant heb ik zoiets van ik wil meer!

Ik wil zekerheid, structuur en een andere uitdaging.
Ik heb weleens eerder een gesprek met mijn teamcoach hierover gehad en zij vind het gewoon zonde dat ik niet ergens anders ga werken.
Ze had toen al gekeken of er geen andere afdeling was waar ik terecht kon of iets dergelijks.
Maar sinds vorig jaar is gereorganiseerd liggen de vacatures niet meer voor het oprapen plus veel afdelingen verdwijnen langzamerhand dus ook niet echt veilig.

Dus de kwaliteiten bezit ik wel maar ik weet niet of ik de stap moet zetten.
Als ik weg ga kan ik ook niet meer terug. Ze nemen namelijk absoluut geen mensen meer aan alleen maar via het uitzendbureau en dat is natuurlijk niets vergeleken met het contract dat ik nu heb (onbepaalde tijd).

Maar for the moment gaat het al wat beter (wat een goed gesprek al niet kan doen!). Nu moet ik echt op de langere termijn gaan bedenken wat ik wil.
Ik wil hier heel graag blijven maar dan wel in een andere functie en dat zit er helaas niet in......
Iedereen bedankt voor de reacties!
En sorry voor het alweer superlange verhaal.