meer mensen die geen vlees en vis eten wat eten jullie..moe

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

monky27

meer mensen die geen vlees en vis eten wat eten jullie..moe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 13:00

hallo

Ik had wat vragen: Mensen die geen vlees eten en vis of zelden, wat eten jullie i.p.v..
want ik eet ook geen vis (nooit) en vlees (zelden gehakt meer niet) en ben de laatste tijd zo moe!
Ik heb het idee dat ik bepaalde vitamine mis, misschien doordat ik geen vlees&vis eet.

Ik eet wel af en toe is van die vleesvervangers, maar vind het na 1 a 2x in de week niet lekker meer.
Ik heb ook foliumzuur te kort, dit bleek uit een bloedonderzoek voor guligasie (weet niet eens hoe je het schrijft :p) dus nou neem ik elke dag vitamine pillen van davitamon compleet. (op aanrader van de dietist, moest ook meer groente eten) maar daar ben ik al wel mee begonnen :(:)
Maar ik merk niks verder, of het echt helpt.
Ben wel moe en snel op, zeker na me werk.

Ik eet geen vlees en vis omdat ik het heel vies vind en bij het idee en de geur van vis word ik al misselijk.

SuusJa

Re: meer mensen die geen vlees en vis eten wat eten jullie..moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 13:21

Ik heb vroeger een tijd geen vlees en vis gegeten uit principe, maar omdat ik toen nog in de groei zat en ik was ook zo moe,duizelig etc. moest ik van mn ouders weer vis eten.

Ik at toen vrijwel elke dag ee vleesvervanger. In deze vleesvervangers zit tegenwoordig behoorlijk veel in wat je nodig hebt. Ook peulvruchten at ik behoorlijk wat. Verder weet ik het niet meer want het is alweer 4 jaar gelede.

Als ik jou was zou ik nog eens bij je dietist langsgaan, want er zullen vast nog veel meer mogelijkheden zijn en dietisten behoren er verstand van te hebben!
Je schrijft dat je het niet uit omdat je het vies vind, misschien dat er nog lekkere recepten zijn waarmee je vlees en vis zo kunt verwerken dat je het amper proeft maar toch binnen krijgt?

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 13:40

Ik eet vanaf mijn 4de al geen vlees of vis meer. [ ben nu 16 ] Ik alleen uit principe, en bij jou ligt het anders volgens mij. Haha!

Af en toe heb ik wel van die dagen dat ik helemaal kapot ben, moe en lamlendig. Bloed laten prikken, er was niks aan de hand.

De vegetarisch assortiment bij de AH is érg lekker. Vooral de saté en groentenballetjes. Voor de rest veel peulvruchten ed eten. Daar zit ook veel vitamines en mineralen in die ook in vlees zitten.

Succes ermee !

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 13:55

Ik ben vanaf mijn 9de vegetarier geweest. Op mijn 17de kreeg ik klachten die tot een diagnose ME/fybromyalgie geleid hebben.

Ik kwam bij een keuringsarts die mijn reflexen testte en vroeg of ik vegetarier was. Dat vond ik frappant, ik had er nog niets van gezegd!!!

Hij vertelde mij dat vegetariers vaak tekorten hebben, o.a. zink, kobalt en koper. Ik vond dat vreemd, was een paar keer getest. Maar volgens hem zeiden de uitslagen niet zoveel. Hij raadde mij aan een goed supplement te gebruiken.

Dat hielp! Maar! Pas na 4 mnd, dus je moet dat niet drie keer doen en zeggen dat het niet werkt. Knipoog

Ik ben overigens vier jaar geleden weer vlees gaan eten omdat ik zwanger werd. Ik wilde geen enkel risico op tekorten.
Ik eet nog steeds 2X in de week vlees. Ben niet 'genezen', maar vind dat ik alles moet doen wat ik kan.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 13:59

Het klinkt misschien raar, maar ik ben zó tegen vlees dat zelfs mijn moeder 2 opscheplepels moet gebruiken voor vlees en aardappels bijvoorbeeld. En de pan moet eerst schoon met zeepsop voordat er wat anders in komt. Nagelbijten / Gniffelen

Welk supplement heb je gebruikt? Ben wel benieuwd, ik voel me de laatste tijd gewoon slap en snel moe ed.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 13:59

Ik eet vaak appelstroop zit namelijk veel ijzer in krijg je ook lekker energie van verder eet ik tofu.. enne noten schijnen ook te helpen

Lika93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 14:01

Ik eet nu 3 jaar geen vlees meer. Omdat die geur iehhl en t idee dat t geleeft heeft.. Ik ben wel een beetje raar want vis eet ik wel en dat heeft ook geleeft dus, maja ik vind vis gwn super lekker..Ik MOEST van mn vader weer vlees gaan eten omdat ik ziek werd, ook heel moe enzo, ik zag helemaal bleek, en als ik geen vlees zou gaan eten zou me vader me paard gaan verkope.. dus had het 2x gedaan ofzo, daarna niet meer (me ouders zijn gescheide dus hij merkt er niks van &me moeder heb er respect voor) Pling maar ikmoet dan wel vleesvervanger eten Groentenburgers enzo das heeel lekker Pling

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 14:11

gatver ik vind al die vega dingen zo vies en droog!
ik snap ook niet dat het op vlees moet lijken en ze het
dan bijv.. vega hambruger noemen.. waarom moet het
dan hamburger heten??

Lika93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 14:21

ELpatcho schreef:
waarom moet het dan hamburger heten??

jaa dat vraag ik me ook af Vork

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 15:40

sja, eet je wel heel gevarieerd?
eet je voldoende granen etc
eet je voldoende groente en fruit ?

ik eet ook geen vlees of vis, wel eiwitten(eigeel vind ik vies )
en eet vrijwel geen standaard vleesvervangers omdat ik de meeste eingelijk ronduit smerig vind
eet wel toefureepjes(voorgekruide)
maar dta is ook 1 keer in de 1 a 2 weken en soms een maand niet

ik eet wel veel groente en fruit , eet bij mijn avondeten altijd een graansoort ipv aardappels, zoals spelt, quinoa, vanalles

ook eet ik vrij veel peulvruchten(tuinbonen, kikkererwten, zwarte bonen etc etc ) ik krijg juist veel meer energie als ik geen vlees etc eet

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 02:43

Ik eet ook amper vlees (en varkensvlees liever helemaal niet), maar na een tijd wordt je moe idd. Dan ga ik altijd wel iets eten met vlees, je merkt aan je lichaam wanneer je het nodig hebt.

Dan maar ff vermannen hoor Clown

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:11

Quellian schreef:
Ik eet ook amper vlees (en varkensvlees liever helemaal niet), maar na een tijd wordt je moe idd. Dan ga ik altijd wel iets eten met vlees, je merkt aan je lichaam wanneer je het nodig hebt.

is niet zozeer dat je vlees nodig hebt , alswel je meestal te weinig proteinen etc binnenkrijgt Lachen
is ook op te lossen door je dieet goed gevarieerd te houden en te zorgen voor alternatieve proteine bornnen ,

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 15:34

vooral veel vleesverangers
bij de AH is het meeste (en het lekkerst)
bij de de jumbo hebben ze ook maar niet zo veel
ik zo toch als het kan elke dag proberen vleesvervangers eten.......

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 15:43

Quellian schreef:

Ik zou voor geen goud vlees eten. Zelfs al val ik de hele dag door flauw en weet ik het allemaal. (wat ik dus ook wel vaak doe) Goed. Ik weiger vlees te eten.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 15:44

ik heb er nu nog geen last van (flauwvallen/moe zijn)
gelukkig niet .....

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 15:47

Af en toe. Dan val ik om de paar dagen flauw, moe en helemaal nergens zin in. Dan paar dagen veel ijzerpilletjes eten, en dan is het over. Maar je krijgt mij niet aan het vlees. Geen denken aan. Nagelbijten / Gniffelen

Essiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 20:44

Ik eet ook geen vis, en vlees af en toe het meeste vlees lust ik niet.. Maar ik eet vaak dan gewoon vegataries vlees dat vind ik wel heel lekker Ja
Maar ik word er verder niet moe van ofz..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 21:00

Eet je niet te weinig ijzer? Dat kan je halen uit veel groene groentes (vooral spinazie, andijvie etc) en appelstroop bijvoorbeeld Ja

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 21:09

Ik eet al ruim 1,5 jaar geen vlees, alleen af&toe vis.

Klinkt stom, maar je kan ook erg moe worden van te veel suiker eten. Sinds ik op een suikervrij dieet zit (Teminst, zoveel mogelijk suikervrij eten) heb ik 10x meer energie gekregen.
Om mijn tekorten aan te vullen slik ik een B-complex vitamine, en visolie tabletten (zonder dat krijg ik fibromyalgie/reuma achtige klachten, net als radalinpony)

Ik eet alleen maar honing op m'n (bruine) brood, en ontbijtkoek/fruit als tussendoortje. Smiddags neem ik vaak een flink 'blok' kaas... daar zit ook vrij veel in. Ook drink ik minstens een halve liter water per dag, moet dat eigenlijk nog opbouwen naar een liter water per dag.... Vegaburgers eet ik 3 a 4x in de week, maar vindt ze niet lekker.

tootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 23:17

Ik eet vanaf m'n 6e al geen vlees of vis meer. Ik eet wel altijd vleesvervangers. Las hier ook dat iemand de Albert Heijn aanraadt, dat zou ik ook doen. Daar heb je de meeste variatie en die producten bevatten vaak extra ijzer en vitamine B geloof ik.
Er zijn ook speciale pillen voor mensen die vegetarisch zijn.
Als je de smaak van de vegetariche dingen niet lekker vindt kun je misschien eens wereldgerechten van Knorr proberen. i.p.v. vlees gooi je er dan vega gehakt doorheen. Ik vind vaak dat je het vega gebeuren niet proeft, maar juist alles er omheen wel. Zo krijg je toch je vitaminen binnen. Alleen kun je dit natuurlijk niet elke dag eten.. Veel groenten zijn altijd goed.
Succes dr mee Haha!

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 10:19

LZP-> VT

Wolffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 10:25

Ik probeer ook zo weinig mogelijk vlees te eten (gewoon een bio-industrie kwestie Knipoog) en laatst heb ik voor het eerst Valess gegeten; dat is echt heel lekker!
Quiche, maaltijdsalades met Tofu en bijvoorbeeld Quorn (daar kun je echt heel veel mee) zijn aanraders.

(Overigens de groentekroket van Van Dobben ook... hmmm Haha!)

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 12:47

Oh jaa ! Die hebben wij ook altijd. Die zijn echt lekker. Lovers

Ik slik ook een vitamine B complex. Ben ik een stuk van opgeknapt. Ja

greensleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 12:57

Dat van die vieze vleesvervangers die je inderdaad al na een paar weken zat bent, ik eet ze al 18 jaar en weet wat je bedoelt Haha!.
Maar liever een vieze droge burger met heeeel veel ketchup dan te weinig voedingsstoffen binnen krijgen.
Wat ik trouwens wel nog steeds lekker vind, is van die kleine blokjes quorn, gemarineerd in ketjap assin (dat is die zoute).
Met een goede vitaminepil speciaal voor vegetariers plus met de vleesvervangers een beetje varieren (er zijn er gelukkig best veel) moet het te doen zijn Lachen .
Daarnaast kun je zoals eerder ook al voorgesteld werd, proberen een weekje of twee zo min mogelijk suiker te eten, dat vreet namelijk energie dat spul, en zorgt ervoor dat ijzer een stuk minder goed wordt opgenomen in je bloed.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 18:24

Ik heb 4 jaar geen vlees gegeten, en ik was ook best vaak moe. Volgens mij komt het echt omdat je 'iets' mist; dit is mssn wel te vervangen door peulvruchten ed, maar dan moet je er wel op letten Lachen.