heel toevallig is dus gewoon al bewezen dat je echt geen 1,5 liter water per dag hoeft te drinken
dus gewoon lekker je thee je fris,limonade enzovoorts drinken. de een heeft een heel andere vochtbehoefte dan een ander. dus onzin, gewoon drinken wat jij drinken wil
koffie of alcohol tellen niet mee voor het vocht. Die werken juist vochtafdrijvend.
Ik haal de 1,5 liter met gemak alleen al aan water. Dan tel ik de rest niet eens mee.
En gemakkelijke manier om genoeg te drinken. Vul een fles of bidon met water en zorg dat die leeg komt. En drink steeds al je naaar de toilet gaat een of 2 glazen water. Dan haal je het vaak wel.
Ik drink heel veel water. Wij hebben van die 0,5 liter glazen en die drink ik tijdens het ontbijt/middag eten/avond eten altijd leeg. Soms tussendoor nog een keer een, dus ik drink minstens 1,5 liter water per dag Meestal nog wel wat meer, in de zomer met warm weer drink ik sowieso veel meer. En soms nog een glaasje vruchtensap 's middags en bij mijn ontbijt meestal een glas melk
Ik dronk eerst ook zééker geen 1.5 liter water. Nu heb ik gewoon een spa-fles en ik wil dat die aan het einde van de dag leeg is. In het begin was het wel ff doordrinken op sommige momenten, maar nu drink ik makkelijk 1.5liter water. Meestal moet ik hem nog bijvullen.
Ik drink sowieso geen 1.5 liter. 's Ochtends 1 kop thee. Op school ongeveer 1 Spa flesje. Als ik dan rond een uurtje of 3/4 's middags thuiskom dan drink ik nog een kop thee. 's Avonds vergeet ik vaak te drinken.
en toch is het onzin dat je perse water zou moeten drinken Het gaat om anderhalve liter vocht, dus het mag ook koffie of karnemelk zijn. ,,Nat is nat. Maar twee liter cola of vruchtensap is vanwege de suikers en calorieën niet zo gezond. Water is dus niet verkeerd.'
oke, die site is dus echt onzin! je moet helemaal niet anderhalve liter water drinken per dag, dat is echt een mega-groot misverstand! je moet anderhalve liter vocht binnen krijgen per dag! En dat is inclusief het vocht uit de boter op je brood, uit je appeltjes (voor de dorst), je soep, je groente, enzovoorts enzovoorts, en dat is heel iets anders dan de hele dag verplicht aan de spafles lurken.
maar zoals je onderaan de website kan zien is die site gemaakt door lessini, karvan-cevitam en roosvicee, het is dus gewoon reclame...
Hmm ik drink Spa rood...is dat ook goed??Water vind ik niet lekker.Ja als ik dorst heb is het wel lekker maar ik vind het ''saai'' om te drinken.Ja sorry ik weet niet goed hoe je dat moet omschrijven.
Het schijnt dat kraanwater schoner/gezonder is. Of het ook echt zo is.. Ik weet het niet. Ik gooi bijna nooit mijn flesje weg. Op school altijd een refill. Spa flesje is 0,75 liter dacht ik? * Twijfelt.
ik bij lange niet,drink echt te weinig soms krijg ik er hoofdpijn van. maar kan een flesje drinken bij de hand hebben dan krijg ik het gewoon nog niet weg
@Elessar: kraanwater is niet noodzakelijk schoner of gezonder, er zitten wel meer opgeloste stoffen in waardoor je lichaam geen bouwstoffen aan het water zal toevoegen om de osmotische waarde (hoeveelheid opgeloste stoffen in een vloeistof) te compenseren. anders gezegd: als je alleen (natrium-arm) bronwater drinkt raak je dus bouwstoffen kwijt