teruggave belasting, wanneer ongeveer??

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alja

Berichten: 25650
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: teruggave belasting, wanneer ongeveer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 23:26

whaaaaa dat is een lekker bedrag, ik ben ook bezig met een huis te kopen dus dan word 2008 voor mij wel een leuk jaar Haha!

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: teruggave belasting, wanneer ongeveer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 23:51

Ik zit ook te wachten op een flink bedrag van de belastingdienst. Maar door dat gestaak van ze is het een enorme zooi. Eerst hadden ze de aanvraag (dit gaat om kinderopvang) niet binnen gekregen terwijl die van 2007 wel binnen gekomen was en ze tegelijkertijd digitaal verzonden zijn. Ik belde er eind maart achteraan toen was het 6 week geleden, toen het precies 8 weken was kreeg ik een brief dat ze mijn aanvraag niet konden verwerken omdat er geen digitale handtekening stond. Terwijl je niet kunt verzenden zonder handtekening. Als ik jou was zou ik maar eens bellen of het wel binnen gekomen is of dat ze door de chaos dat ook nog eens kwijt zijn Bloos

simpie
Berichten: 259
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Rockanje

Re: teruggave belasting, wanneer ongeveer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 00:03

Babsiej schreef:
Hebben een eigen huis gekocht Knipoog krijg je eerste keer erg veel centjes terug, ivm notaris, overdrachtskosten enz enz Haha!


het ligt eraan hoor, je kan het nl. ook bij de voorlopige teruggaaf in het jaar dat je het huis koopt opgeven, dan krijg je het dus iedere maand beetje bij beetje, dat hebben wij gedaan. Maar je kan het dus ook het jaar erna in 1 keer terug vragen, ligt er maar net aan waar je voor kiest, of wat de aanvrager voor je aanvraagt.

Babsiej

Berichten: 6244
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Re: teruggave belasting, wanneer ongeveer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 07:29

Dat klopt, wij krijgen het in 1 keer terug. Kunnen het geld wel missen dus dan is zon groot bedrag in een keer wel lekker natuurlijk Haha!

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Re: teruggave belasting, wanneer ongeveer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 11:19

Je kan ook je verbouwingskosten terug claimen van een nieuw huis he.. let wel, dat je alle bonnen bewaard.. de belasting dienst kan 5 jaar terug vragen ter inzage.. ik hoop ook dat het vlot komt..

Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Re: teruggave belasting, wanneer ongeveer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:36

Ik krijg ook een leuk bedrag, ik ga het van de week alleen pas opsturen, mijn boekhouder was wat traag Haha!

Groetjes Linda

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Re: teruggave belasting, wanneer ongeveer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:38

Shalimar schreef:
Misschien een hele stomme vraag hoor maar hoort iedereen de teruggave in te vullen? Schijnheilig


Als je een formulier toegestuurd krijgt moet het sowieso en ook als je denkt/hoort te kunnen weten dat je nog belasting moet betalen (en met eigen huis etc.), anders niet.

Lynn_Nikita

Berichten: 25529
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: teruggave belasting, wanneer ongeveer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:39

heb je uitstel gevraagd? moet nl als je later dan ik geloof 6 april wilt inleveren
ik ben ook nog steeds aan het wachten
ook alweer bijna tijd voor vakantiegeld!!!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Re: teruggave belasting, wanneer ongeveer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:40

Wat gebeurt er eigenlijk als je te laat bent en je hebt geen uitstel gevraagd?
Ik heb 'm een week te laat ingestuurd, maar ik kwam toch uit op 0 euro.

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18054
Geregistreerd: 21-04-04

Re: teruggave belasting, wanneer ongeveer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:43

Hier nog een die met smart zit te wachten.
Volgens mij is het in de regel zo dat als je voor 1 april instuurt, je het voor 1 juni mag verwachten.
Maar ja.... ohwee als je zelf te laat iets naar hen opstuurt en zelf kregen we het geld vorig jaar ergens pas rond 10 juni... Rolleyes

texelse

Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Re: teruggave belasting, wanneer ongeveer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:55

Winddancer schreef:
Ik zit nog steeds op mijn geld over 2005 te wachten Haha!

Aangifte is wel pas eind januari 2007 ingediend Bloos

ik wacht ook nog op de teruggave van 2005, en die heb ik ook pas begin februari 2007 ingediend, zonder dat er uitstel aangevraagd was. Navraag bij de belasting leerde mij dat: (schrik niet) de belastingdienst met de verwerking van te laat ingediende aangiftes een termijn van 3 jaar heeft. pfffffffffff lekker dan. Het enige leuke is dat de belastingdienst wel een leuk rentetarief hanteert..... dat vergoedt het een beetje,maar ik zou het heeeeel erg graag vandaag terug vangen, net zoals 2006!!

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: teruggave belasting, wanneer ongeveer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:05

hehe, ook zoiets grappigs: ik doe al 3 jaar belasting aangifte en elk jaar hoef ik niets te betalen en krijg ik ook niets terug..
vorig jaar deed ik geen aangifte, want ja.. ik kreeg toch niets terug, dus het leek me allemaal romplomp...
Vervolgens kreeg ik eenbrief thuis, dat het voor een bepaalde datum moest, anders zou ik €15oo boete kunnen krijgen.
Prima, ik alsnog ingevuld en opgestuurd..
dit jaar wilde ik die ellende voorkomen dus heb ik mijn aangifte netjes op tijd ingevuld en gestuurd....
wat schetst mijn verbazing: een brief van de balstingdienst, in de laatste week van maart...
ze gingen er vanuit dat er niets in mijn situatie was veranderd, dus hoefde ik dit jaar geen aangifte te doen... pffff, ja jammer jongens, dat zeg jein de week dat het moet worden opgestuurd..
de mijn was dus ook al lang en breed weg...

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Re: teruggave belasting, wanneer ongeveer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:22

Wij krijgen ook een paar duizend euros terug..Eigen huis he Knipoog
Houden jullie wel in het achterhoofd dat het kantoor personeel van de belastingdienst regelmatig gestaakt heeft of nog weer gata doen?
Zou me niets verbazen als ze dat excuus gan gebruiken om de boel niet op tijd over te gaan maken...

Winddancer

Berichten: 4381
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Vijlen (Zuid Limburg)

Re: teruggave belasting, wanneer ongeveer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 20:59

texelse schreef:
Winddancer schreef:
Ik zit nog steeds op mijn geld over 2005 te wachten Haha!

Aangifte is wel pas eind januari 2007 ingediend Bloos

ik wacht ook nog op de teruggave van 2005, en die heb ik ook pas begin februari 2007 ingediend, zonder dat er uitstel aangevraagd was. Navraag bij de belasting leerde mij dat: (schrik niet) de belastingdienst met de verwerking van te laat ingediende aangiftes een termijn van 3 jaar heeft. pfffffffffff lekker dan. Het enige leuke is dat de belastingdienst wel een leuk rentetarief hanteert..... dat vergoedt het een beetje,maar ik zou het heeeeel erg graag vandaag terug vangen, net zoals 2006!!


Ik had wel uitstel tot 1 april 2007 en mijn man kreeg wel al in februari een voorlopige aanslag dat hij moest betalen Gestoord
Geef mij liever mijn geld eerst Haha!

Maar raar genoeg wordt zijn aangifte altijd eerder behandelt dan die van mij.

Bestek

Berichten: 3167
Geregistreerd: 04-05-05

Re: teruggave belasting, wanneer ongeveer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 21:03

Ik zit ook te wachten op de belastinguitgave, de eerste in mn leven en dan meteen ongeveer 350 euro Haha! . En dat is toch prettig als je maar een bijbaantje hebt.

jojo23

Berichten: 1606
Geregistreerd: 17-10-05
Woonplaats: Drachten-friesland

Re: teruggave belasting, wanneer ongeveer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 21:07

Babsiej schreef:
Hebben een eigen huis gekocht Knipoog krijg je eerste keer erg veel centjes terug, ivm notaris, overdrachtskosten enz enz Haha!



Hahah hier nog een die net een huis heeft gekocht,krijg zo ie zo elk jaar terug van mijn loon..zo'n kleine 2000 euro's

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18054
Geregistreerd: 21-04-04

Re: teruggave belasting, wanneer ongeveer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 21:13

claudia23 schreef:
Wij krijgen ook een paar duizend euros terug..Eigen huis he Knipoog
Houden jullie wel in het achterhoofd dat het kantoor personeel van de belastingdienst regelmatig gestaakt heeft of nog weer gata doen?
Zou me niets verbazen als ze dat excuus gan gebruiken om de boel niet op tijd over te gaan maken...



't is te belachelijk voor woorden Boos!
Ik ken (alleenstaande) moeders die letterlijk duizenden euro's schuld hebben op de Kinderdag verblijven omdat de BD niet uitbetaalt!! Boos!
Leuker kunnen we het niet maken...

Winddancer

Berichten: 4381
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Vijlen (Zuid Limburg)

Re: teruggave belasting, wanneer ongeveer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 21:28

MamaMiesje schreef:
Leuker kunnen we het niet maken...


....wel makkelijker

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Re: teruggave belasting, wanneer ongeveer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 13:04

ik zit ook nog steeds op mijn geld van 2005 te wachten elke keer als ik bel zeggen ze dat het over is gemaakt. Maar ik heb het neit op mijn rekening. Denk ook maar dat ik er even rente over ga vragen. Hoeveel is die rente trouwens?

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Re: teruggave belasting, wanneer ongeveer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 14:27

Babsiej schreef:
Ik hoop dat mijn belasting ook een beetje opschiet Haha! Krijg 5464 euro terug Geld, geld!


Ik nog meer Haha!

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re: teruggave belasting, wanneer ongeveer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 16:24

Ik krijg ook een lekker bedragje terug, laat maar komen hoor! Haha!

Babsiej

Berichten: 6244
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Re: teruggave belasting, wanneer ongeveer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 18:20

NoaC schreef:
Babsiej schreef:
Ik hoop dat mijn belasting ook een beetje opschiet Haha! Krijg 5464 euro terug Geld, geld!


Ik nog meer Haha!


Das lekker Haha! Wij ook nog ongeveer 700 meer, maar das gewoon loonbelasting zeg maar heeft hier niks mee te maken dus weet ook niet of dat tegelijkertijd komt Clown

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: teruggave belasting, wanneer ongeveer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 19:58

claudia23 schreef:
Wij krijgen ook een paar duizend euros terug..Eigen huis he Knipoog
Houden jullie wel in het achterhoofd dat het kantoor personeel van de belastingdienst regelmatig gestaakt heeft of nog weer gata doen?
Zou me niets verbazen als ze dat excuus gan gebruiken om de boel niet op tijd over te gaan maken...



Of ze hebben het excuus dat je aanvraag niet binnen is gekomen, om vervolgens een brief te sturen dat er iets niet in orde is Boos! Als ze hun werk nou eens goed deden was er ook niet zoveel gedonder

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Re: teruggave belasting, wanneer ongeveer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:32

Ik kreeg het vorig jaar al in mei, in dezelfde week als m'n vakantiegeld. Fijn weekje. *LOL* Dit jaar krijg ik bijna niets i.v.m. VT.

LadyVal

Berichten: 1147
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: Sneek

Re: teruggave belasting, wanneer ongeveer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:46

als ik die bedragen zo zie lijkt het erop dat ik iets verkeerd heb gedaan..
wij hebben vorig jaar ook een huis gekocht en krijgen nog geen 2000 euro terug van werk+woning
in 2006 hebben we alleen de vl teruggaaf gehad van de rente,
dus niet de notariskosten etc. in gedeelten terug laten betalen.