Ik zit te denken om de deur van mijn kamer te verven met krijtbord verf, zodat ik daar dingen als afspraken en andere leuke dingen op kan krijten...
Alleen nu is het probleem, dat ik huur bij een studentenhuisvesting gedoe... en die staan eigenlijk alleen verven van deuren in lichte kleuren toe.
Nu hoorde ik van een vriend dat er tegenwoordig ook krijtbord ondergronden in andere kleuren dan alleen zwart bestaat. Dat je echt alle kleuren die je kunt verzinnen kunt hebben en dat het nog niet eens zo gek veel duurder is dan gewoon zwart.
Heeft iemand uberhaubt ervaring met krijtbord verf? Kent iemand het dan met de verschillende kleuren? en is dat iets? Oftewel, ervaring... anybody?
volgens mij is er alleen krijtbordverf verkrijgbaar in de kleuren zwart en groen.Dat was eerst altijd zo,maar weet niet zeker of dat dit ondertussen veranderd is.Wel is het superhandig om zo een deur te schilderen omdat je altijd je boodschappen op kunt schrijven. anders kun je toch een plaat tegen de deur maken en die schilderen
Ik ken alleen de zwarte krijtbord verf maar vind dat krijten altijd zo'n troep geeft(stof etc, die krijtdeeltjes hou je echt overal)
wat ook leuk is dat is magneetverf daaroverheen kan je iedere willekeurige gewone verf doen en dan blijft je deur toch magnetisch, kan je met allerlei leuke magneetjes je briefjes op je deur hangen, werkt echt heel leuk
Leuk idee. Ik heb dat zelf ook gedaan in mijn eerste kamertje voor de boodschappen e.d. Ik had de panelen van een gele paneeldeur met zwarte schoolbordverf gedaan, dat zag er echt top uit! Ik had zwarte verf van de Hema, maar zou niet weten of en waar je in een andere kleur schoolbord verf zou kunnen krijgen. Die magneet verf klinkt trouwens wel erg goed als alternatief, en anders zorg je ervoor dat de deur weer netjes is wanneer je uit je kamer gaat.
En magneetverf kan je in elke kleur overschilderen Schoolbordverf heb ik ook gehad, maar gewoon zo gelaten toen ik weg ging! Dus geen idee of dat makkelijk overschilderbaar is! Het is er idd wel in steeds meer kleuren.
Eerst magneetverf en dan overschilderen met schoolbordverf ook leuk . Ik vond het wel rot-spul om te verven en het krijten is niet zoals op een schoolbord mocht je dat van plan zijn
hoezo is het krijten niet zoals op een schoolbord dan?
Want op mijn oude kamer waren alle keuken deuren met dat soort verf geverfd, en dat ging werkelijk prima, net als op een school bord. leg eens uit globetje?
Magneetverf is idd ook leuk, maar zo'n pot is best wel prijzig en je moet wel een aantal lagen (3 tot 4) over elkaar heen zetten, anders is de werking nihil.
Oh dan ligt het wrs aan de ondergrond denk ik. Je moest echt moeite krijgen om er iets op te krijgen. (hard drukken waardoor je krijtje dan weer brak )
Wanneer je een vlak (op)nieuw met schoolbord verf hebt geverfd moet je er eerst helemaal met krijt overheen zodat alles bedekt is en dan is het vaak beter beschrijfbaar (ooit gezien op de basisschool toen we daar nieuwe borden hadden, toen mochten er een paar al eerder naar binnen omdat alle nieuwe borden eerst met krijgt bedekt moesten zijn voordat ze goed beschreven konden worden).
Ik heb de deur in de stallen ermee geschilderd. Erg handig als ik een beroep moet doen op mijn vader als ik er onverhoopt een dagje niet ben. Kan ik mooi alles op kwijt. (plus dat mijn vader het erg leuk vind om poppetjes te tekenen, maar dat terzijde....)
Ik heb ooit een pot magneetverf laten vallen in de bouwmarkt. Bende joh. Ik wist dus niet dat die een stuk zwaarder was dan gewone verf. Achteraf dom natuurlijk, magneetverf heeft een andere dichtheid dan gewone verf.
In heel veel kleuren verkrijgbaar bij o.a. "Verf en Wand winkels" zelfs in fluorkleurtjes zag ik laatst.
Wij hebben de binnenkant van onze WC-deur een paneel in krijtverf gedaan, superhandig want iedereen komt minstens 1x per dag in het "kleine kamertje" dus alles wat niet vergeten moet worden, boodschapjes en belangrijke zaken worden daarop gekrijt (staat nog leuk en grappig ook).
Ik heb in totaal drie lagen verf opgezet en we krijten met stoepkrijtjes en dat werkt prima hoor.
Op dit moment wordt het bord gebruikt om mogelijke namen voor ons nieuwe veulen (verwachte landiingsdatum 18-06) op te schrijven.
Wij hebben hier thuis een magnetische muur, maar dat voel je wel. De muur wordt ruwer. Dat komt omdat in de verf kleine stukjes ijzer zitten zodat magneten blijven zitten.
Als je magnetische verf zou nemen, dan moet je het wel met een borstel verven. Als je het met een roller doet, zitten er te weinig ijzerdeeltjes tegen de muur en lukt het niet.