Afdingen in Nederland not done?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 18:06

Normaal doe ik dat nooit, maar toen ik een nieuwe mobiele met abonnement ging halen, ben ik diverse winkels afgeweest om informatie in te winnen.
Ik was al wel voorbereid wat ik wist welke mobiele ik wilde met welk abonnement. (Verwachten die jochies al helemaal niet, dus waren ze al een beetje overbluft hihi). Toen ze in de gaten hadden dat ik overal de prijzen aan het verzamelen was, begonnen ze zelf al in de computers te kijken hoeveel ze van de prijs af konden halen.
Uiteindelijk ben ik blij dat ik hier enkele uurtjes voor in de stad heb gelopen. Ik heb mijn mobiele nu voor zo'n dikke 70 gulden goedkoper dan bij de duurste aanbieder.

Plau

Berichten: 310
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 18:30

m'n ma zweert volgens mij bij het zogenaamd 'pingelen' Haha! hehe, niet in een supermarkt of een klerezaak, maar meer bij de wat grotere artikelen/hogere bedragen. Denk aan electrisch apparatuur, auto's, enz dingen die langer meegaan dan 'n pak melk dus Knipoog
m'n pa is nie zo'n pingelaar Tong uitsteken hij is wel HEEEEEEL kritisch, m'n ma heeft sinds donderdag 'n eigen auto en daar zat 'n haartje in de lak, natuurlijk niemand gezien, behalve m'n pa :S Tong uitsteken
Maar goed, de week dat ik in Turkije zat heb ik wel veel gepingeld dat is echt ZO LEUK om te doen Haha! ga ik zeker nog keertje heen , al is het alleen maar om te pingelen Tong uitsteken

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 18:58

ik durf dat gewoon niet Verward
mn moeder is er wel goed in, maar ik kan dat ook gewoon niet en durf t meestal niet eens te vragen

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 22:07

me vader onderhandeld in alles...
Maarja, dat zit in zijn werk (auto-zaak)
Op vakantie maakt hij er echt een sport van. Zie ik iets leuks,: OOO dat heb je voor zoveel..
En het lukt hem gewoon altijd! Best handig hoor! Haha!

In Nederland niet in winkels, wel op markten of bij grote bestedingen.


Opzich, ik vind het niet voorl*l hoor...
Alleen, bv op markten in Spanje ofzo, en je ziet gewoon dat die mensen eel minder als ons hebben... dan ga ik niet om een paar euro streien.