Bus van de buren staat bij mij voor de deur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Futurefox

Bus van de buren staat bij mij voor de deur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 00:16

Ik heb een super leuk huisje gekocht met geen tuin alleen voor. In een super leuk klein straatje met gezellige mensen. Maar nu heeft een buur van een paar huizen verder een busje gekocht. Zo'n grote witte. Hij zet hem niet bij zichzelf voor de deur maar afgewissled bij mij en mijn buren.
Mijn hele leuke gezellige uitzicht is nu dus weg.....
Persoonlijk ben ik niet zo'n moeilijk persoon. Maar ik ben toch van mening dat dat dat niet normaal is. Hij zet hem ook niet bij zichzelf voor de deur.
De reden dat ik er nog niks van gezegt is is dat ze gelijk nogal moeilijk reageren....Dit uit ervaring van de rest van de buurt.
Wat moet ik hier nu mee of stel ik me aan?????

ssssuus

Re: Busje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 00:51

Ik vind niet dat je je aanstelt. Bij ons gebeurt het ook, het is dan niet een hele grote auto, maar je kan meteen niet meer uit het raam kijken, en daar stoor ik me toch wel aan!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 01:49

triest dat hij hem altijd bij jou of de buren zet! is er wel plaatst voor zijn deur als hij thuis komt?

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 09:41

O, gebeurt hier ook regelmatig! Erg irritant...ben in staat er een kras over te trekken zodat ze hem volgende keer voor hun eigen deur zetten om in de gaten te houden, maar dat blijft helaas maar een idee natuurlijk. Knipoog
Zou het toch maar zeggen dan...ik heb een keer toen ze net uitstapte heel hard tegen mijn vriend gezegd dat die klote-bus weer voor mijn deur stond en dat de honden er met hun halsband nog eens een kras over trokken.....toen is ie een hele tijd weg geweest Knipoog

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 12:51

Ik vind persoonlijk dat jij je niet aanstelt, je hebt toch geen gezellig huisje gekocht om tegen een witte bus aan te kijken, ik zou gewoon vragen of hij de bus niet op een ander parkeerplek kan neerzetten waar niemand last van heeft.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 12:59

Mijn moeder heeft er ook een gruwelijke hekel aan als er auto's voor het raam staan Tong uitsteken
Je kan gewoon vragen of hij daar rekening mee wilt houden, hij wil zijn busje hebben, hoort hij dr ook anderen niet mee op te zadelen

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 13:04

ja maar ik zou ook geen zin in gezeik hebben, zeker als het niet van die makkelijke mensen zijn! Anders laat je er 's nachts een keer een mooie grafiti opzetten!!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 13:09

En dat noem jij geen zin in gezeik Cool

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 13:25

Mijn vader heeft ook een grote mooie witte bus Haha!
Maar hij zet hem altijd op plekken waar mensen er geen last van hebben, soms rijdt hij hem drie straten verder, of zet hij hem voor onze eigen deur.

Met zo'n gevaarte hoor je echt rekening te houden met je buurtgenoten dus netjes vind ik het niet.
Maar ja, of je moet er wat van zeggen met alle risico's op gezeur of je belt anoniem de politie als hij weer eens ergens voor een raam staat en dan komen hun even langs (bij ons in de buurt iig wel)

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 13:51

Hier even een reaktie van iemand met een busje.
Wij hebben een grijze bus, wij proberen er zoveel mogelijk rekening mee te houden op de centrale parkeerplaats met parkeren, er zijn plaatsen tegen een muur en bij voortuinen. Een van de eerste dagen kwam er ook een van de bewoners met een enorme grote mond naar ons toe hoe wij het in ons hoofd haalden ons busje daar te parkeren.
Meestal zetten wij hem tegen onze heg aan, aan de rand van het straatje daar mag geparkeerd worden. De buren vinden het niet erg, als we maar proberen de weg voor zijn tuinhek vrij te houden ivm fiets en hond naar buiten komen. Ook als de overbuurkinderen willen spelen (er is een muur precies tegenover onze heg waar ze vaak aan het ballen zijn) komen ze netjes aanbellen of we de bus een stukje kunnen verplaatsen.
Ik vind persoonlijk dat als je bus voor je eigen huis kan je de bus daar dan ook moet parkeren, kijk anders naar een plek waar de mensen er de minste last van hebben.
Verder is het ook zo dat een busje niet in ieder parkeervak te parkeren is en er moet ook nog uit te komen zijn (wij hebben 2 rijen met parkeervakken tegenover elkaar en hoe verder je naar achteren gaat hoe rotter de draai wordt).
Ik zou als advies geven, vraag vriendelijk of ze de bus ergens anders kunnen parkeren en zeggen dat je er in de late avond/nacht geen moeite mee hebt maar geen zin hebt om overdag tegen een bus aan te kijken.

Futurefox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 14:20

Nou bedankt voor het advies. Voel me een stuk zekerder zo.
Ik ga dr eerst maar eens naar toe om het te overleggen. Anders is die grafiti ook wel een optie. Van een mooi paard ofzo. Is beter om tegen aan te kijken dan een kale witte bus....Bedankt!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 14:26

haha, FF, goed idee.
Als je zelf netjes en rustig reageerd, en nieuw bent in de buurt, zal dat vast al een andere reactie geven dan op de andere buren?

succes!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 14:47

BrittKitt schreef:
En dat noem jij geen zin in gezeik Cool

dan hoeven ze toch niet te weten dat jij dat gedaan hebt!!

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 16:22

Wij hebben ook een bus en die staat half voor ons huis en half voor die van de buren.
We hebben een invalideparkeerplaats en die heeft de gemeente ons gegeven.
Gelukkig staati e niet vol voor het raam van de buren want dat zou ik ook heel erg vinden.

Je kan het gerust zeggen hoor dat het je stoort, als je het op een gewone nette manier zegt is er niks aan de hand toch?

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 17:39

Gerust even zeggen.
Wij hebben een blauw busje, en die staat ook wel eens bij de buren voor het huis. Nooit problemen mee gehad, maar punt is dat er bij ons tussen de huizen en de parkeerplaats nog een tuin, erg brede stoep, brede berm en fietspad zit. Dus al staat hij voor je huis, je uitzicht is er nog.
Maar ik weer zeker dat als de buren er problemen mee zouden hebben, mijn vader niet de beroerdste is en de bus ergens anders neerzet. Lachen
Hoe is de situatie bij jou, zit er nog een stoep/tuin tussen?

Futurefox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 18:24

Nee dat zit er bij mij allemaal niet. Allen mijn mini vortuin dan de straat en dan de huizen aan de overkant. Zou me ook niet uit maken als ze af en toe dan busje er neer zouden zetten. Maar ze zetten hem nooit bij hunzelf en altijd bij mij en de burvrouw en dat vind ik zo stom juist.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:19

Je kunt toch even langs gaan, en voorstellen om het busje ergens anders te zetten?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:24

Midden in de nacht het busje voor hun raam duwen (hopen dat ze m niet in versnelling of handrem hebben staan Tong uitsteken ) en dan de straat voor jou tuin openbreken Haha!

Futurefox

Re: Bus van de buren staat bij mij voor de deur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 19:46

Das best een idee, heb ik gelijk een grote tuin. Aanbouw dr bij. Plantsoen op de hoek inpikken...paar paardestallen....En dat allemaal door 1 busje hahahaha

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:47

Haha!

Ik zou als ik jou was morgen gewoon even langs gaan, vriendelijk zeggen dat je er last van hebt, en dan begrijpen ze hopelijk dat ze hem beter voor hun eigen deur kunnen zetten. Ja

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:24

Klinkt bekent!

vriend en ik hebben ook huisje gekocht en krijgen 2 juli de sleutel.
De verkopers hebben ons al gewaarschuwd voor onze bovenbuurman, die parkeert zijn grote gele vrachtwagen (takelwagen) voor de deur. Nou kijken wij alleen daarop van de slaapkamer dus niet echt een probleem, maar het is wel vervelend, iedere keer dat je je gordijn open doet staat dat lelijke mormel voor je raam. Pff, kijk daar echt tegenop.
Maar ja, als we er echt last van hebben dan gaan we het gewoon vriendelijk zeggen, al heb ik gehoord dat dat niet werkt.

Het schijnt zelfs zo erg te zijn dat als hij met die takelwagen weggaat dat hij snel de auto van zijn vrouw op die plek neerzet. Hoe triest kan je zijn?

valerm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:31

even 1 ding ik schrik toch wel dat mensen bewust dingen slopen.ideen als spuit er grafitti op beklad de auto? ik heb atijd geleerd dat je met je poten van andermans spullen af moet blijven.belemmering uitzicht oke maar vraag het dan.krijg je ruzie los het op met de eigenaar niet zijn spullen.er zijn manieren genoeg.sorry maar dit zijn nou de mensen waardoor buurten verloederen vaak onzekere domme mensen!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 21:18

valerm schreef:
even 1 ding ik schrik toch wel dat mensen bewust dingen slopen.ideen als spuit er grafitti op beklad de auto? ik heb atijd geleerd dat je met je poten van andermans spullen af moet blijven.belemmering uitzicht oke maar vraag het dan.krijg je ruzie los het op met de eigenaar niet zijn spullen.er zijn manieren genoeg.sorry maar dit zijn nou de mensen waardoor buurten verloederen vaak onzekere domme mensen!

Ik denk niet dat de mensen die in dit topic reageren dat serieus bedoelen. Knipoog Zo erg zal het niet uit de hand lopen.

Gewoon rustig overleggen lijkt mij ook de beste optie in dit geval! Ja

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 22:10

Als je er met je buren niet uit komt, zou ik een container o.i.d. op de parkeerplek zetten, zodat hij de bus er niet meer neer kan zetten Clown

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 23:57

Faelivrin schreef:
Gewoon rustig overleggen lijkt mij ook de beste optie in dit geval! Ja

Dat denk ik ook inderdaad. Niemand is gebaat bij ruzie of scheve gezichten. Deze mensen net zo min! Dus tsja, even slikken en toch maar aankloppen bij de beste mensen. Succes!