belastingdienst...zucht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

belastingdienst...zucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 20:53

Ik snap echt geen zak van het fenomeen belastingdienst.Ik ontvang huur en zorgtoeslag,maar nu....
Sinds 1 februari heb ik inkomsten naast mijn uitkering,ofwel,ik heb meer inkomsten(als het goed is,ik heb nog geen inkomsten gezien)dan voorheen.
Dus zal er ook wel wat wijzigen,waarschijnlijk,in mijn huur en zorgtoeslag.
Ik moet nu dus een formulier gaan invullen,zodra ik de gegevens weet,zodat zij kunnen zien of ze dit moeten aanpassen.
Alleen,nu loopt mijn contract in principe maar tot augustus...halweg het jaar 2007 dus.
Als dit contract niet verlengd word en ik (even)weer thuis kom te zitten,wijzigen WEER mijn inkomsten 2007,en DUS ook alle toeslagen. Sigaar

Zijn hier mensen die daar ervaring mee hebben?Dat je dus zelfs wel 2 keer per jaar wisselende inkomsten hebt(of vaker dus),hoe kan je dit dan regelen?
Ik vroeg dit aan de miep van de Belastingtelefoon,maar ze zei alleen "dat zien we dan wel"en als ik ergens NIET tegen kan,is het wel zo'n antwoord.. Boos!

Karl66

Re: belastingdienst...zucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 02:40

[NM] > [LZP]

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 02:59

je kan ook dat wat je denkt teveel te krijgen opzij zetten ..dat moet je dan namelijk terug betalen of idd nu wijzigen en als je in augustus minder gaat krjigen bv niks doen en bij je jaarangifte verekenen

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 11:16

Gewoon inschatten wat je over het hele jaar denkt te gaan verdienen, want daarop is je toeslag gebaseerd. Je krijgt in principe een voorschot, en aan het eind van het jaar wordt pas berekend wat je echt zou moeten krijgen. Dat gebeurt op wat je in het hele jaar verdiend hebt - ik zou dus gewoon nu een inschatting maken. Schat die liever wat te hoog dan te laag in (je loon), want dan krijg je minder toeslag als voorschot. Dat betekent dat je aan het eind van het jaar kans hebt er nog iets bij te krijgen ipv terug te moeten betalen, en dat is wel zo prettig.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 11:31

Sorry je gaat er toch niet vanuit dat je contract niet verlengt wordt?.

Helaas moet je het zo invullen en dan volgend jaar het werkelijk opgeven. Dat is alleen maar een voordeel want dan krijg je geld terug en anders moet je betalen.

Sorry dit ligt niet aan de bekastingdienst maar aan jezelf. Ik zou er bv nooit vanuit gaan dat een tijdelijk contract als je een vaste baan wilt na een half jaar niet verlengt wordt. En trouwens als je echt wil is er altijd wel werk te vinden.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 11:38

Ik zou er bij het opgeven ook gewoon vanuit gaan dat je contract wel verlengd wordt. Mocht dat niet gebeuren, dan kun je het altijd nog doorgeven, maar persoonlijk zou ik dan gewoon de 'eindafrekening' maar afwachten. Zeker omdat Prisca ook gelijk heeft: als dít contract niet verlengd wordt, kun je vast wel wat anders vinden.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 14:56

Ik ben al een jaar bezig met gewijzigde toeslag - dus succes!
Mijn korte verhaal: half 2006 gestopt met werken, maand van te voren huurtoeslag aangevraagd (Augustus) Het is inmiddels bijna Maart en ik heb nog steeds niks. Ik moet dus in terugwerkende kracht jan-dec 2006 ontvangen en jan-maart 2007. Ik heb dus ongeveer 3000euri van ze tegoed en ze blijven het ' heel vreemd' vinden dat het nog niet overgemaakt is Rolleyes

Mijn advies: Datum, tijd en naam noteren met wie je gebeld hebt, wat gezegd is, en wekelijks blijven bellen. Als er nl iets niet goed is met je wijziging, dan ocmmuniceren ze dat niet teurg. Oftewel - als jij niet aan de bel trekt hoor je niks van ze en kan je wachten tot je een ons weegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 17:11

even voor de duidelijkheid:
ik word voor 6 maanden gedetacheerd,en de kans is ZEER groot dat het contract NIET wordt verlengd omdat simpelweg het geld er niet is,er zijn reorganisaties waar ik werk enzovoorts.
Dus ik zeg dit niet voor niets,mijn werkplek geeft zelf aan dat ik er vanuit moet gaan dat ik over 6 maand zonder werk zit.
en dan val ik terug in mijn uitkering,ik kan niet 1,2,3 dan iets anders hebben want ik zit met reintegratie en bepaalde mate van arbeidsongeschiktheid.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 20:21

Dan nog zou ik je inkomen wat hoger inschatten. Dan heb je misschien een paar maanden 20 euro p/m minder, maar krijg je dat achteraf terug. Tenzij je het echt per maand hard nodig hebt, dan wordt het wat lastiger.