Pijnlijke droom?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Pijnlijke droom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-02 14:37

Dat je in je dromen emoties kan hebben zoals angst en vrolijkheid, dat vind ik niet zo gek. Maar vanacht had ik iets heel aparts... door de aandacht voor het 11 sept gedoe gaat er blijkbaar were bij mij in mn hoofd wat rommelen ofzo ( http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=30902&highlight=amerika en
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=19150&highlight=)
en vanacht droomde ik dat ik weer in NY was terwijl het gebeurde. Ik voelde alle mensen zo ongelooflijk veel verdriet hebben, dat ik (en nu gaat het misschien een beetje zweverig klinken, sorry!) echt ongelooflijk veel pijn in mijn hart voelde. Of ik het daadwerkelijk voelde of het gedroomd heb, ik durf het niet te zeggen, maar het was een hele onaangename ervaring en kan niet echt zeggen dat ik fris mn bed uit kwam daarna Scheve mond Alsof er een baksteen op drukte, zo'n uitdrukking bestaat toch? Nou gatverdarrie ik heb gewoon geen zin meer om vanavond te gaan slapen want dat was echt niet prettig! Het was niet echt zo dat ik een heel scenario gedroomd heb, of een hele erge nachtmerrie, maar dat gevoel gewoon daar wordt je helemaal naar van. Heeft iemand hier dat ook wel eens ervaren?

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 14:51

Ik heb wel vaker dromen die zo heftig emotioneel zijn dat je helemaal naar wakker wordt, dat je liever de volgende nacht niet wilt slapen.

Vooral rondom 11 september heb ik ook veel heftige dromen gehad, maar ik heb zowieso vrij veel nachtmerries, over einde van de wereld of hevige natuurrampen, heb ik al van jongs af aan Scheve mond

Tegenwoordig kan ik dat wel beter aan de kant zetten of relativeren allen het gevoel blijft veelal toch hangen en je kunt je gevoel nu niet eenmaal zomaar uitschakelen.

Dagelijks leven heeft invloed op je dromen, maar dromen hebben ook invloed op je dagelijks leven.
Wellicht behoed het je voor dingen oid, of spoort het je juist aan.
Als je een leuke droom hebt over een jongen bijv kun je zelf op slag verliefd zijn ineens op die jongen de volgende dag, tid echt heel verradelijk zeker als je je dromen niet onthoud Knipoog

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 15:56

Ik herken het wel ja.
Is gewoon een vorm van meeleven, kunnen meevoelen met wat die mensen nu of vorig jaar voelden.

Ik heb het zelf ook wel eens overdag.
Komt er zo'n zielig filmpje op tv over arme kindjes in Afrika die lepra en andere ziekten hebben...
Dan kan ik maar beter niet kijken, ik 'voel' gewoon teveel, je zou het paranormaal kunnen noemen, in ieder geval is het dan beter dat ik ff een andere kant op kijk.
Of op journaal een uitgebreide reportage over aardbeving en huilende mensen... brr kan er niet tegen, huil zo mee.

Dit heb ik echter niet altijd, als ik van tevoren 'voorbereid' ben, zet ik mijn 'luikje dicht', en zorg ik dat het niet bij mij binnen komt zeg maar.

Ik heb ook totaal andere ervaringen:
iemand die supergelukkig is, en dat ik dat van die (soms totaal vreemde) persoon voelen kan terwijl hij/zij niet eens bij mij aanwezig is, zelfs niet via telefoon of zo.
Raar hoor!
Sinds een tijd heb ik dit ook wel eens bij paarden, heel vreemd!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 16:40

Ik heb dat best vaak. Toevallig vanacht nog, ik had mijn sleutelbeen gebroken (in mijn droom dan) en ik voelde echt de pijn bij elke beweging die ik maakte. Ik denk dat je dat ook kunt hebben met emotionele pijn. Wel bizar eigenlijk.

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 21:22

Ik heb dit eigenlijk niet egt zowvaak!! volgens mij vroeger weleens gehad maar de laatste tijd helemaal niet meer, wel heb ik heel sterk dat ik gigantisch met t gevoel van iemand anders mee leef, is een (goede) vriendin van me verdrietig, word ik dat vanzelf ook, is er iemand in mn buurt super vrolijk, ben ik dat ook zo!!!

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 21:41

't is ook heel ingrijpend wat je toen hebt meegemaakt Laura, dus is het helemaal niet zo gek dat je zo'n heftige emotie kan hebben in je droom. Je droomt om dingen te verwerken, soms heeft het wat langer nodig, bij jou gebeurt dat dus nu op dit moment.

Ik heb het zelf ook wel eens, dan droom ik iets vreselijks (zo erg dat ik wel zou willen huilen), maar dan wordt ik wakker en dan is er niets aan de hand, maar die emotie heb je dan toch gehad en je vraagt je echt af "waarom??"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 21:47

Mirte schreef:
Ik heb dat best vaak. Toevallig vanacht nog, ik had mijn sleutelbeen gebroken (in mijn droom dan) en ik voelde echt de pijn bij elke beweging die ik maakte. Ik denk dat je dat ook kunt hebben met emotionele pijn. Wel bizar eigenlijk.

Ik meende ook eens gedroomd te hebben dat ik mijn arm uit de kom had.
S'morgens werd ik wakker en het deed nog steeds zeer.
2 weken later had ik dezelfde droom, alleen toen ik wakker werd lag mijn arm er dus ook uit, was dus die 1e keer ook bijna geweest denk ik zo.
Maar sorry dat is offtopic Lachen

Verder droom ik gelukkig niet zo veel.
Behalve 1x en dat is me ook heel erg bijgebleven.
Dat was ook echt een zweverig verhaal.
Ik hing boven mijn bed en zag mezelf dus liggen, ja het lijkt op al die enge flims, maar zover ik weet was ik niet bijna dood.Lachen
Maar het enge was dat ik toen aan mijn benen gepakt werd (die ikke in de lucht dan) En dat ik tegen alle muren van de kamer gesmakt werd.
En ook dit deed enorme pijn.
Ik weet tot de dag van vandaag niet wat het betekende en ook niet wie me dat zogenaamd aan deed.
maar eng was het wel.

En het rare was idd ook dat het pijn deed toen ik wakker werd.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 22:17

Ik heb eens een topic gestart over freaky dromen, was niet zo leuk nee, zo'n droom te hebben.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 23:45

Gatver zo'n droom van Runningkawa is echt eng! Heb ook wel eens gehad dat ik droomde van een oud vrouwtje, echt zo'n eng oud gerimpeld heksje leek het wel. Die droom leek zo levensecht, ik stond op uit bed (op dat moment logeerde ik bij mijn tante) en wilde naar de w.c. gaan. Ik liep richting de deur, maar werd door 1 of andere vreemde kracht opgetild in de lucht en in mijn bed teruggekwakt, met mijn hoofd tegen de bedrand. Op een gegeven moment zag ik echt zo'n vrouwtje door mijn kamer rennen, en ik was zo bang en wilde dat het droom was, maar ik kon niet wakker worden. Badend in het zweet kwam ik even later dus 'bij', met een enorme bult op mijn hoofd. Zo ontzettend eng! Ik heb daarna nooit meer op die kamer durven slapen, omdat enge dromen zich daar herhaalde. Vooral toen ik hoorde dat daar dus een oud vrouwtje was overleden, kom ik dus niet meer in die kamer. Misschien heel stom, maar die kamer geeft mij een heel naar gevoel.

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 05:19

Ik zit niet voor niets op dit tijdstip te bokken! Net een hele heftige droom gehad en ik ga even niet slapen Haha!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 06:52

Fitzroy schreef:
Ik zit niet voor niets op dit tijdstip te bokken! Net een hele heftige droom gehad en ik ga even niet slapen Haha!

Tja, daarom ben ik tussen 2 en 6 vaak op bokt. Op die tijd is het zo rustig op msn...

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 11:47

Ow ja, heel herkenbaar! Vanacht nog; m'n vriend was wel stappen, en ik niet (wegens keelpijn + wedstrijd vanochtend). Om een uur of 2 wordt ik huilend wakker omdat ik droomde dat ie een dodelijk auto-ongeluk had gekregen... Pfff... ik was helemaal van slag.

Echt eng soms hoor, dan kan ik ook echt helemaal niet meer slapen. Meestal neem ik dan zo'n slaappil van VSM, en die werken wel goed.