Vind dit toch wel eng..Uitslag

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 12:16

Jee... doe je voorzichtig??? Die val is lelijk aangekomen! Ik zal voor je duimen dat het allemaal meevalt. Je hebt aldoor al zoveel pech met Flame en toen met Wenzer. Sterkte ermee!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 12:25

Hmm, ik vrees toch voor je dat het idd niet helemaal lekker is.
Slapende/tintelende/gevoelloze benen (in het ergste geval) duiden op een beschadiging aan het ruggemerg of één van de zenuwen. Ik was ook op mijn rug geflikkerd (op t asfalt for crying out loud), nergens last van, alleen spierbeschadiging, licht beschadigde nier en verder niets, dachten ze. Geen reden voor een foto. Binnen 24 uur tintelende benen en heel raar warm/koud bij mijn binnenbovenbeen. Terug naar de EHBO omdat het zo'n pijn deed (kon niet eens meer zitten). Foto gemaakt en idd: wervel beschadigd, en omdat het dan opzwelt voel je dat niet direct maar wel binnen 24 uur. Mijn beenzenuw zat dus een beetje knel. Bovendien hielpen mijn zwaarste paracetamols ook niet, ibuprofen geprobeerd. Was half high maar voelde alles. Dus kreeg ik nog zwaarder, erna kwam morfine, gelukkig werkte dat wel en hoefde ik dus niet opgenomen te worden en aan de morfine (ze dachten niet dat dat hoefde, als dat zo was had ik nog wel een hele fotosessie mogen ondergaan).
Ik mocht pas weer paardrijden toen ik mijn benen weer normaal voelde, en daarna was t allemaal nog pijnlijk.
Omdat je er nu 'pas' last van krijgt is het wsch geen echte breuk, maar ik denk dat het toch best serieus is!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-02 21:13

Nou ik heb de uitslag van de foto's, en ik heb dus 2 beschadigde wervels in mijn onderrug, in één zit een minuuskuul scheurtje en is verschoven dat de zenuwen zitten bekneld. Vandaar dat aparte gevoel, het schijnt vergelijkbaar te zijn met een hernia. De ernst van de beknelling had erger gekund, dus dat is weer een opluchting. De behandeling ervan is voor mij nog een vraag, want we gaan naar een ander (academisch) ziekenhuis. Dit was namelijk het streekziekenhuis waar ik al eerder slecht ben behandeld door een arts, en ook dit keer was het weer een vage bende. De arts noemde mij in eerste instantie al oerstom omdat ik na de val toch ben gaan rijden, en zei dat ik de gehele paardensport wel kon vergeten. Vervolgens vond hij het paardenvolk toch maar raar en eigenwijs, hij had al meer van dit soort 'gevallen' gehad, en het is altijd hetzelfde met 'die' mensen. Gelukkig was mijn vader met mij mee, ik was zelf behoorlijk labiel door alle stress dat ik bijna in tranen uitbarstte. De laatste 2 jaar heb ik die keren dat ik bij een arts moest zijn, alleen maar eikels meegemaakt. Zijn er nog wel mensvriendelijke? Mijn vader heeft die man op een nette manier de waarheid verteld, en we zijn diezelfde middag nog naar het academisch ziekenhuis gegaan. Dit keer hadden we een vrouw, die gelukkig wel superaardig was. Omdat er een rare witte vlek zat bij één van de wervels, moet ik van de week nog voor een CT-scan, en dan weten ze ook gelijk meer van de aard van het letsel. Het ziet er iig wel naar uit dat er een operatie moet komen, maar eerst maar de scan afwachten. Gelukkig was het geen dwarsleasi ofzo, ik kon dan nog wel lopen, maar je haalt je de raarste dingen in je hoofd. Wanneer ik weer in het zadel zit is natuurlijk nog moeilijk te zeggen, maar volgens de arts kan ik echt wel weer rijden, dat is natuurlijk erg belangrijk voor mij. Alleen het springen is wat onzeker, maar dat is voor latere zorg. Ik wil nu eerst snel herstellen, want ik vind het alleen al vreselijk dat ik niet naar mijn paard kan, en waarschijnlijk ook een studievertraging oploop. Ik hoop het beste maar van de scan.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 21:17

jeetje joh. wat rot!!!
goed van je dat je je niet laat afzeiken en gewoon naar een goed ziekenhuis gaat!!!
Heel veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 21:27

Eigenlijk weet je dus nu nog geen z a k
Goed dat je naar dat andere ziekenhuis gaat.
Ik ben benieuwd wat daar weer uit gaat komen.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 21:46

Als zij zo bezorgt waren, hadden ze je niet meer moeten laten lopen na het foto's maken... Sterkte met je rug, want uit ervaring weet ik hoe veel je dat ding nodig hebt en hoeveel last en pijn je er van kunt hebben...

Fitzroy

Berichten: 25130
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 00:33

Mirte schreef:
Mijn vader heeft die man op een nette manier de waarheid verteld, en we zijn diezelfde middag nog naar het academisch ziekenhuis gegaan. Dit keer hadden we een vrouw, die gelukkig wel superaardig was. Omdat er een rare witte vlek zat bij één van de wervels, moet ik van de week nog voor een CT-scan, en dan weten ze ook gelijk meer van de aard van het letsel.


Kon je zo snel terecht in een academisch ziekenhuis of zijn jullie via de EHBO binnengekomen?
Meestal duurt dat wel even en al helemaal voor een second opinion. Daar zijn ze niet zo happig op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 00:40

Wat een verhaal zeg, jemig. Zolang je nog niet geholpen bent zul je wel voorzichtig aan doen denk ik, gekke draaien enzovoort maar vermijden en tillen al helemaal niet.
Wat ellendig dat die eerste dokter zo onaardig was, het lijkt wel of ze helemaal geen rekening houden dat je je toch al beroerd voelt op dat moment. Je vader heeft groot gelijk hoor Haha!.
Hopelijk weet je snel meer en kunnen ze gauw iets voor je doen, zodat je vlot weer het zadel in kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 08:10

Nou mirte sterkte. Verstandig zijn hoor, dan komt het wel weer goed.

Barb

Berichten: 12086
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 09:13

ik wens je ook veel sterkte en hoop dat je er gauw weer
helemaal bovenop bent

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 09:28

Poeh.... dus waarschijnlijk toch een operatie? Nou ja, als het allemaal uiteindelijk maar weer helemaal goed komt, dat is het belangrijkste. En dat je straks weer kunt rijden natuurlijk!

Hou je haaks en doe maar heel erg kalm aan!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-02 10:28

Fitzroy"]
[quote="Mirte schreef:
Mijn vader heeft die man op een nette manier de waarheid verteld, en we zijn diezelfde middag nog naar het academisch ziekenhuis gegaan. Dit keer hadden we een vrouw, die gelukkig wel superaardig was. Omdat er een rare witte vlek zat bij één van de wervels, moet ik van de week nog voor een CT-scan, en dan weten ze ook gelijk meer van de aard van het letsel.


Kon je zo snel terecht in een academisch ziekenhuis of zijn jullie via de EHBO binnengekomen?
Meestal duurt dat wel even en al helemaal voor een second opinion. Daar zijn ze niet zo happig op.
[/quote]

Nee dat ging ook niet zo makkelijk. We wilden eerst naar jouw ziekenhuis Haha! , maar die hadden geen tijd, ja volgende week. Toen proberen bij een ziekenhuis in Rotterdam (dijkzicht dacht ik) maar ook daar kon ik niet diezelfde dag terecht. Toen zijn we maar gewoon naar het AMC gereden, dan konden ze ons tenminste niet zo makkelijk afpoeieren. We zijn toen wel via de EHBO naar binnen gegaan, heeft mijn vader de boel eens flink overdreven (je moet iets als je overal maar wordt weggestuurd) en toen mochten we de foto's afgeven. Vervolgens zo'n ponsplaatje laten maken, en daarna konden we al terecht bij een orhopeed. Nou ja, 'al', we hebben er dus wel 8 uur over gedaan. De scan kon trouwens niet meteen, daar schijnt een behoorlijke wachtlijst voor te zijn. Maar ik sta op een urgentielijst, dus waarschijnlijk lukt dat deze week ook nog. Ik heb wel gemerkt, hier in Nederland kun je maar beter niets mankeren. Eer je geholpen wordt moet je eerst halfdood zijn.

germie

Berichten: 25989
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 11:38

Nou Mirte, die arts zou ik direct de huid volschelden, 'paardenvolk' Tjonge jonge, dan hebben ze ruzie met mij hoor.
En verder niet te veel toegeven, het zijn allemaal betweters die artsen, ze wilden bij mij ooit eens een pin in m'n enkel zetten omdat deze gebroken was. Ik heb ze net zo lang uitgescholden en opeens hoefde het niet meer Verward Ik zag mezelf al lopen met littekens, nee hoor, het was een rechte breuk dus dan geen pinnen bij mij (jaja, ik kan ook heel goed zelfdokteren).
En met hartafwijkingen zijn het al helemaal betweters: willen ze dat je elke 2 jaar langskomt om vervolgens te zeggen dat er niets aan de hand is en dat je alles mag doen. Daar ga ik geen dag tijd aan verspillen, als ik mij goed voel dan is het goed.
Dus niet zomaar over je heen laten l u l l en he? Ik zeg altijd als ik zo'n betweter zie: T'is dat ik uitgeloot ben, maar anders was ik je collega Haha!
Dit wil echt wel helpen, dus Mirte..................even arrogant terug doen en je niet om laten praten.

Sorry hoor, maar ik heb dus net zulke ervaringen als jij Mirte en ik moet even m'n frustraties kwijt.
Maarre, heb je tussen de foto's en de uitslag nog wel gereden?

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Vind dit toch wel eng..Uitslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 11:45

Hai,

Het is normaal dat ze de foto's met je bespreken hoor.. Bij mij was het alleen de laatste keer zo dat ik in het ziekenhuis meteen hoorde wat er aan de hand was..

Maar het duurt over het algemeen een paar dagen als je via de huisarts bent doorgestuurd..

Ik denk dat het wel meevalt.. Maak je maar niet druk Haha! Als het heel erg is dan roepen ze je binnen no time terug naar het ziekenhuis, en dat is bij jou niet het geval..

Sterkte ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 13:14

Jaartje of 10 terug werd ik weggestuurd bij de EHBO in Haarlem. 3 uur later kwam ik weer, maar deze keer bewusteloos in een ambulance en toen mocht ik wel blijven Haha!. In het vervolg laat ik me niet zo makkelijk meer wegsturen, niet voor mezelf, maar ook niet voor een ander.
Die keer dat ik voor rugfoto's erheen moest, stond ik al te boek als 'vaste klant' en dat ging dus vrij soepel. Mijn moeder is ook handig in die dingen, die komt uit de zorg en weet meestal wel iets te vertellen over dokter zusofzo die dat-en-dat heeft gedaan, zo heeft ze al menig arts onder tafel gekletst *LOL*.

Door allerlei omstandigheden met mensen om me heen, ken ik de meeste ziekenhuizen hier in de buurt (en daarbuiten) op mijn duimpje (behalve het AMC) en weet ik waar ik moet zijn en hoe daar te komen.

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 16:48

Sjemie, wat vervelend! Gelukkig kan je nog wel paardrijden. Nu maar hopen dat je snel beter wordt! Veel beterschap en succes!

smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 20:37

rustig aan en sterkte.
Maar gauw in de scan en zolang je niet weet wat het precies is eigenlijk liever niets doen.
Laat je maar eens lekker verwennen.