opleiding paardenhouderij Clusius college in Alkmaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Unni

opleiding paardenhouderij Clusius college in Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 17:34

Ik en mijn (tweeling) zus hebben ons ingeschreven voor de opleiding paardenhouderij op het Clusius College in Alkmaar.
Nu hebben wij al gelijk de dag na het inleveren netjes een brief terug gekregen enzo.
Daar staat op dat je een intake-gesprek krijgt en je moet op stal iets doen/laten zien.

Maar wat moet je dan op stal doen/laten zien?

En wat vinden jullie van de opleiding?

Misschien dat er Bokkers zijn die die opleiding ook hebben gedaan of doen en mij dat kunnen vertellen.

_Moonwalker_

Re: opleiding paardenhouderij Clusius college in Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 21:14

Ik heb een 3maand paardehouderij gevolgd in belgie via deeltijds onderwijs..Om eerlijk te zijn vond ik er niets aan.
De praktijk lessen waren echt rotslecht georganizeerd, leraar kon het van geen z**k uitleggen en we waren met een groep van 28..Ik leerde er meer verkeerd dan goed bij.
Theorie was het zelfde...
Ik ben er mee gestopt ook omwille van de stage...Je volgt 4 dagen stage in de week en een dag school.Een goede stageplaats is al veel maar die zijn ook niet makkelijk te vinden.
Het werd slecht betaald en als je overuren deed werden deze ook niet vergoed..

Ik heb het voor bekeken gehouden en terug naar m'n oude school gegaan...
Niet meteen erg positief voor jou maar als je een leuke stageplaats hebt is het ook al veel..

Prince_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 21:29

missKimmiej schreef:
Ik en mijn (tweeling) zus hebben ons ingeschreven voor de opleiding paardenhouderij op het Clusius College in Alkmaar.
Nu hebben wij al gelijk de dag na het inleveren netjes een brief terug gekregen enzo.
Daar staat op dat je een intake-gesprek krijgt en je moet op stal iets doen/laten zien.

Maar wat moet je dan op stal doen/laten zien?

En wat vinden jullie van de opleiding?

Misschien dat er Bokkers zijn die die opleiding ook hebben gedaan of doen en mij dat kunnen vertellen.

hey

ik heb dit jaar de doorlopende leerlijn,dus 2 dagen op het vmbo en 3 dagen paardenhouderij (2dagen les,1 dag stage)
dus van je eerste vraag weet ik niks af.
het is opzich wel een leuke opleiding.
je leert goed longeren (met alle hulpteugels) en je leert mennen!
wij zijn van de week voor het eerst 'buiten' gaan mennen,de weg op Vork
alleen bedenk goed of je echt verder wilt in de paarden of ze alleen als hobby wilt houden.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 13:44

ik zou eigenlijk ook naar die school gaan, maar ik vind het niet echt een juiste instelling hebben...
er lopen alleen maar figuren rond zonder enige enthausiasme, en zo kan ik nog wel ff doorgaan.

ook ben je niet zeker van werk dat deze opleiding, want ik heb het idee, dat je er niet zoveel leert.

dus ik hou paardjes als hobby en ga banketbakker doen Vork

ieleoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 15:31

kent iemand van jullie minke toevallig??
dat is een fries veulentje dat geboren is op het clusius college
30 mei 2004 om precies te zijn.ik ben opzoek naar veulen foto's van haar!!!

Elynkwpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 20:22

hoi bevalt deZE SCHOOL JULLIE?

IK GA ER VOLGENT JAAR HEEN :)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 13:14

ik heb hier welgeteld 2 maanden op school gezeten, het enigste wat je er leert is poetsen en vegen, tenminste dat was 7 jaar terug.. ben nu afgestudeert aan het nhb in deurne en ga hierna stoas verder doenl.. Mijn ervaring is als je de paarden inwilt bel bedrijven op om ervaring op te doen en ga er niet een dure opleiding voor volgen. Aan ervaring hebje meer

Hierna ga ik stoas doen en met een beetje mazzel de bbl vorm doen op het clusius, dus wie weet wordt ik wel je lerares.. Ik vond dat er toen de tijd weinig mensen waren met praktijk ervaring, dat vond ik erg jammer

Elynkwpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 13:23

luxket schreef:
ik heb hier welgeteld 2 maanden op school gezeten, het enigste wat je er leert is poetsen en vegen, tenminste dat was 7 jaar terug.. ben nu afgestudeert aan het nhb in deurne en ga hierna stoas verder doenl.. Mijn ervaring is als je de paarden inwilt bel bedrijven op om ervaring op te doen en ga er niet een dure opleiding voor volgen. Aan ervaring hebje meer

Hierna ga ik stoas doen en met een beetje mazzel de bbl vorm doen op het clusius, dus wie weet wordt ik wel je lerares.. Ik vond dat er toen de tijd weinig mensen waren met praktijk ervaring, dat vond ik erg jammer

oke jij hebt er dus geen goede ervaring mee..

ja ik loop ook stage bij een hippisch centrum dus daar zal ik veel leren en waarchijnlijk op school niet ...

ik hoop dat het dan anderfs is dan 7 jaar terug !!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 14:56

luxket schreef:
ik heb hier welgeteld 2 maanden op school gezeten, het enigste wat je er leert is poetsen en vegen, tenminste dat was 7 jaar terug..

Vergeet het schoonmaken en stallen mestten niet :Y).
Ik vond het ook een slechte school (heb er een jaar gezeten) en het is idd behoorlijk kansloos en ook een redelijk groot 'ik leer hier helemaal niets' gehalte.