Probleempje met camera

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Eleandra

Probleempje met camera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 20:06

Ik heb een een beetje dom probleempje met mijn camera. Heel lang heb ik zitten uitzoeken hoe ik mijn foto's minder bewogen maak en heb ik zitten zoeken naar de handleiding en nu zit ik voor de computer en zie hem opeens liggen Clown
Ik heb dus uitgevonden met welke knop het moet, alleen is die knop geen knop! Nu dus de vraag aan jullie, hoe kom ik bij het +/- daarmee ik de sluiterrijd kan bepalen?

Afbeelding

Hier een foto van de camera, de omcirkelde plek moet ik natuurlijk hebben.

Noeni

Re: Probleempje met camera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 20:09

Dit hoort volgens mij in het fotografie topic. Knipoog

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 20:10

Je hebt gelijk! Dom van me, ik ken het topic zelfs Bloos!
Edit: Ik zal even temmen.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 21:03

Dit is een erg specifieke vraag met betrekking tot het instellen van de sluitertijd op de camera (zo te horen wil dat niet lukken). Dat topic is meer voor vragen ala 'in welke gevallen pas ik mijn sluitertijd aan?' en 'wat moet ik aanpassen om een dergelijk resultaat te behalen?'. Vandaar maar even verplaatsen. Lachen

[CB] > [TV]

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 21:03

Ok, fijn dat het topic open kan blijven Lachen

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 21:07

Ik heb even zitten Google'en op het type Samsung Digimax A402. Het is een compact camera die automatisch focust, blijkbaar is het instellen van een manual focus dus niet mogelijk. Ik ben daarom haast bang dat, zeker ook omdat er geen specifieke info over beschikbare sluitertijden word gegeven, het niet mogelijk is de sluitertijd van deze camera handmatig in te stellen. Het tekentje wat je omcircelde staat in mijn ogen voor in en uit zoomen.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 21:12

Nee dat heb je mis Lachen
W en T rechtsboven staat voor inzoomen, ik weet dat het omcirkelde voor sluitertijd, Iso ed. staat. Mijn vraag was hoe ik zeg maar bij dat knopje kon komen. Het is een tekentje, maar geen knopje als je snapt wat ik bedoel. Bloos

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 21:18

Sluitertijd en diafragma worden meestal aangegeven met letters. Wat ik eigenlijk bedoelde met het inzoomen was niet het zoomen tijdens het fotograferen, maar het zoomen op een gemaakte foto.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 21:24

O zo!
Nee, maar er staat in de handleiding dat je met die knop ( die dus geen knop is ) de iso ed kunt instellen.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 11:14

Handleidingen bevatten meestal ook een plaatje waarop met pijltjes alle knopjes staan aangeduid en omschreven. Wordt je daar ook niet wijs uit?

Soms is er ook een universele handleiding die wordt gebruikt voor meerdere camera´s van dezelfde serie. Weet je zeker dat jouw camera instelbaar is en dat dat niet een upgradede versie is ofzo?

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 17:54

Ik weet niet zeker of jullie mijn vraag wel snappen Lachen
De handleiding kreeg ik gewoon bij mijn camera, met foto's van die camera, en geen andere van die serie. De handleiding zegt gewoon :U kunt de knop +/- gebruiken om de waarden van witbalans, ISO, belichtingcorrectie, sluitersnelheid en diafragmawaarde aan te passen. Mijn probleem is dus dat die knop geen knop is.

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 22:25

Ik snap je vraag wel Knipoog

De handleiding heb ik even online bekeken van deze camera (http://nl.samsungcamera.com/common/manu ... fg_lang=NL)

Daarin kun je vanaf pagina 33 lezen over het +/- knopje. Als ik het goed lees, moet je eerst naar het menu Aangepast gaan, voordat je uberhaupt iets kan doen met het +/- knopje.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 11:20

Het is me al gelukt, alsnog bedankt Lachen
Ik moest gewoon op het verwijderknopje drukken, terwijl ik niet bij de foto bekijk stand was. Lekker blond dat ik daar niet op kwam! Hier kan dus een slotje op.

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 13:11

Slotje hoeft niet, topic zal vanzelf naar beneden zakken als er niet meer gereageerd wordt. Knipoog