wie lees er nog boeken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 21:54

Ik ben dol op lezen! Ik lees alleen heel erg snel, vind iksoms wel jammer want dan doe je zo kor met een boek.
Ik lees eigenlijk alles wat ik tegen kom. Maar ik heb een voorkeur voor Patricia Cornwell, Minetten Walters, Dick Francis, Ernest van Loon, Nicci French, Jonathan Kellerman en Sue Crafton.
Ik woon gelukkig tegenover de Bieb en daar hebben ze best goede suggesties.
Kinderboeken vind ik ook altijd leuk om no eens over te lezen. Ik ben echt leesverslaafd geloof ik.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 22:05

Ik ben nu bezig in In de ban van de Ring - De Reisgenoten (eerste deel), van Tolkien. Hierna heb ik nog de twee volgende delen om te lezen en de boeken van Harry Potter blijven ook geweldig, hoe vaak je ze ook leest.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 22:10

Ik lees graag boeken, van alles eigenlijk alleen science fiction niet zo.
Tolkien/Stephen King/ James Herbert/ Clive Barker/ John Grisham/ Jean M. Auel/ Maeve Binchy/ Janet Fitch/John Irving en anderen.
Laatst bijgewerkt door orri op 25-08-02 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 22:21

lis schreef:
Favoriete boek ooit gelezen is wel; the world according to Garp, van John Irving. Erg grappig.


Hee toevallig, dat is ook mijn favoriete boek! Ken je de film ook? Hij is op veel punten heel anders dan het boek, maar toch ook erg goed!

Net als Lielle lees ik trouwens graag Engelstalige boeken. Maar het irritante is dat me dat alleen lukt als ik op vakantie ben, dus als ik de hele dag al Engels (of een andere vreemde taal) om me heen hoor. Klinkt heel apart, maar het is jammer genoeg zo. Haha!

Momenteel liggen naast mijn bed:

* 'De Tillermans vinden hun weg' van Cynthia Voigt (jeugdboek)
* 'Hoog sensitieve personen' van Elaine N. Aron (heel informatief)
* 'Hasse Simonsdochter' van Thea Beckman (van Heike overgenomen)
* 'Welke kleur heeft jouw parachute' van Richard N. Bolles (over het vinden van de ideale baan)

Ben in al deze boeken nog niet eens op de helft, twee ervan liggen zeker al een jaar naast m'n bed en ik heb net via m'n werk weer een boek besteld: 'Eendagsvlinder' van Lisa Jewel (omdat ik bij een uitgeverij werk, kan ik vrijwel alle -Nederlandstalige- boeken met korting aanschaffen).

Ik zou gewoon eens een weekje vrij moeten nemen om bij te lezen. Haha!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 22:31

En weet er iemand voor mij nog een heel erg leuk boek wat makkelijk leest? Ik moet maar eens meer gaan lezen nu de telefoonrekening eraan gaat komen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 22:39

Steef schreef:
En weet er iemand voor mij nog een heel erg leuk boek wat makkelijk leest? Ik moet maar eens meer gaan lezen nu de telefoonrekening eraan gaat komen Haha!


Misschien zijn de boeken van Jonathan kellermann wel wat voor jou,. Zijn een soort detectives over een kinderpsychologg die voor de politie werkt.
Maar heb je al eens Dick Francis gelezen? Gaat over de paardenrenwereld en moordmysteries, leest makkelijk weg maar is nog bets realistisch ook.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 22:46

Ik lees ontzettend veel!
Het kan varieren maar in principe lees ik alles wat los en vast zit.
Helaas heb ik de laatste tijd weinig nieuwe boeken gekocht dus ik herlees veel van mijn boeken.

Ik houd erg van W.F. Hermans.
Ook de verborgen geschiedenis van Donna Tartt was geweldig.
Zoals eerder genoemd ligt ook de ontdekking van de hemel naast mijn bed.

In mijn boekenkast staat van alles.
Bridget Jones's diary deel 1 en 2/Kees van Kooten/Shakespeare enz.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 22:49

Ik wil even 1 reeks aanraden voor de fantasy-lezers: Amber (Zelazny)
Daar komt ook mijn nick vandaan en persoonlijk vind ik het de beste fantasy reeks, leest heel lekker weg en is gewoon verslavend!
Er zijn 3 bundels verkrijgbaar waarin 10 boeken zijn onderverdeeld.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 23:02

'De ontdekking van de hemel' heeft heel lang naast mijn bed gelegen. Is zelfs nog mee geweest op vakantie naar Frankrijk, maar geen letter gelezen toen. Ik kom er gewoon niet doorheen... Toch maar eens de film gaan kijken, misschien dat dat scheelt. Ach, 'De Tweeling' van Tessa de Loo lukte me ook pas de derde keer, en toen las ik 'm in één ruk uit... Haha!

'De verborgen geschiedenis' heb ik pas geleden voor de tweede keer gelezen en ik vond 'm nog net zo spannend als de eerste keer (8 jaar geleden).

Steef: de boeken van William Sutcliffe lezen lekker weg, zijn herkenbaar en ook grappig en serieus tegelijk. Ik heb er een paar staan, zoek maar ff met Google.

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 23:24

Ik las onwijs graag boeken, maar zins ik internet heb heb ik geen boek meer gelezen! ik ben er wel nog aan 1 begonnen maar nooit uitgelezen.
Dat was de paardenfluisteraar, en bovendien had ik de film ook al gezien in de tussen tijd.

Vroeger las ik altijd tina boeken en stips en kon dan uren van de wereld wezen. maar al snel werd het grotere dikkere boeken. ook romans die gingen lekker snel.
Nu heb ik aan mijn zoon het eerste deel van Harry potter gegeven, en vroeg als jij hem uit hebt wil ik hem lezen, dus ik heb wel weer goede voornemens...
De zolder ligt wel vol boeken, ik kocht ze altijd vond ik fijner dan lenen.
Bovendien droomde ik altijd van een kast van de grond tot plafon vol met boeken te hebben, maar die is er nog steeds niet die kast!

Zins ik de pc heb heb ik wel veel computer boeken gekocht van a tot z, dus je kunt eigenlijk wel spreken over een boeken kopen verslaving.

Paarden boeken pfffffffff ik heb ze bijna allemaal wahhhhhhhahaha

Ik wens ieder ander hier in ieder geval onwijs veel lees plezier......


mon-nikky

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 23:56

Lezen is zo ontzettend ontspannend! Ik ben al een boekenwurm vanaf het moment dat ik kon lezen en dat was vrij vroeg aangezien wij een boekhandel hadden waar we boven woonden.

Ik lees eigenlijk bijna alles wat mij onder ogen komt, maar ik heb een voorkeur voor het Spannende Boek. Elizabeth George, Sue Grafton, Minette Walters, Patricia Cornwell, Nicci French, Lilian Jackson Braun (van "De Kat die..."), Dick Francis, maar ook de oude Havankjes en Maigrets mag ik graag lezen.

Ik heb ook erg genoten van De Ban van de Ring en de boeken van Harry Potter waren gewoon erg leuk.

Verder las ik graag Nescio voor mijn literatuurlijst (De Uitvreter, Titaantjes) en de Ontdekking van de Hemel heb ik tijdens een vakantie achter elkaar uitgelezen. Het einde van het boek vond ik overigens een enorme anti-climax...

Nu ben ik bezig jeugdboeken te herlezen. Ik ben begonnen met Brief voor de Koning en De andere kant van de Deur, beide van Tonke Dragt en ik ga nu verder met Ridders van het Wilde Woud, ook van haar. Daarna hoop ik de boeken van Thea Beckmann opnieuw te gaan lezen. Ook ga ik binnenkort de zolder bij mijn moeder maar eens op: daar liggen nog hele stapels boeken van toen. Heerlijk om daar te snuffelen. Al die herinneringen... Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 23:56

Ik lees vrij veel en dan voornamelijk fantasy, sf en horror.
Favoriet schrijvers: Weis&Hickman (vooral de serie Poort des doods), Terry Goodkind (wetten v/d magie), Robin Hobb (boeken v/d zieners), Terry Prachett (schijfwereld), Raymond.E. Feist (oorlog v/d grote scheuring), Clive Barker, Dean Koontz en natuurlijk Tolkien.
Grote nadeel van Fantasy is dat een verhaal altijd uit meerdere delen bestaat en je soms erg lang moet wachten op het volgende deel, ik zit nu met smart te wachten op de 7e wet v/d magie.
Ik heb een boekenkast van 5 meter breed met 7 planken die zo´n beetje uit puilt, m´n zolder staat vol boeken en de zolder bij m´n vader staat vol met m´n kinderboeken Haha!

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 00:30

Met alle dieren, de kinderen en de boerderij kwam ik helemaal niet meer aan lezen toe, alleen in de vakantie's las ik nog maar. Toen kreeg ik een baan waar weinig te doen was en dat was voor mij de gelegenheid om me aan te melden bij de ECI. Ik was de tijdschriften meer dan zat met het zoveelste dieet en de zoveelste test. Het was steeds meer van hetzelfde. En eens in de drie maanden een boek bestellen is net zo duur.

Minette Walters lees ik ook heel graag, ik heb voor mijn verjaardag het vijfde deel van de Holebeer gekregen en inmiddels gelezen. Verder lees ik heel graag Isabel Allende alhoewel ik "Paula" niet gelezen krijg. Het idee dat ze dat boek geschreven heeft aan het bed van haar stervende dochter geeft het toch wel een lading. Ik ben er geloof ik al tien keer in begonnen en steeds blijven steken. De andere boeken van de auteur van "De Paardenfluisteraar" vond ik ook de moeite waard.

Het laatste boek wat ik las was "Sterren in het zand" van Patricia Shaw. Dat was weer een kroonkeuze. Ik vergeet altijd te bestellen maar wordt daardoor ook heel erg vaak zeer aangenaam verrast. Dit boek vond ik ook geweldig.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 02:06

Ik lees -bijna- alles wat los en vast zit!
Een paar! van mijn favoriten:

*Nicci French
*Hennig Mankell
*Elisabeth George
*Jonathan Kellerman
*Minette Walters
*Maeve Binchy
*Patricia Cornwell
*Herbjörg Wassmo
*Mary Willis Walker

En nog heel veel meer! De kinderboeken van Thea Beckman heb ik ook altijd met veel plezier gelezen, evenals de boeken van Jan Terlouw, Ottfried Preuß en Tonke Dragt. Annie M.G. Schmidt blijft natuurlijk ook leuk (Jip en Janneke, Pluk van de Pettenflat, Otje en vooral Floddertje *LOL* blijven leuk om (voor) te lezen!)
De boeken van Carry Slee ken ik niet, maar zie dat de naam hier vaak genoemd wordt! Het wordt dus tijd dat ik haar boeken ook maar eens ga lezen Knipoog !
Paardenboeken (en tijdschriften Schijnheilig ) mogen aan dit lijstje natuurlijk ook niet ontbreken Knipoog !

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 09:07

en voor de liefhebbers van Donna Tartt, er komt een tweede aan! Zie info van BOL.com 15 oktober de engelse versie, 14 september de nederlandse

De kleine vriend
bol.com prijs: € 27,50
Harriets broertje Robin is op gruwelijke wijze vermoord toen zij nog een baby was. Verhalen over de gelukkige tijden van vroeger doen Harriet op haar twaalfde besluiten om alsnog op zoek te gaan naar de moordenaar...

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 09:15

Vroeger was ik echt een boekenverslinder maar sinds ik een Whiplash op heb gelopen kan ik me vaak niet meer concentreren op een te "moeilijk" boek, ik probeer het wel maar het is best moeilijk. Toch probeer ik weer het lezen op te pakken een favoriete schrijver is Wilbur Smith zijn hele serie boeken heb ik hier staan, elke keer als er een nieuw boek uitkomt ligt ie zo snel mogelijk erbij Haha! Ik vindt het heerlijk om over Afrika te lezen net als de boeken van Kuki Gallman, alleen zijn die van Kuki realistisch en waar gebeurt. Verder idd boeken van Wang, Tessa de Loo en een erg simpel maar verschrikkelijk leuk boek van Belinda Meuldijk. Dit boek is geen hoogstandje maar je lacht je gewoon helemaal rot om haar dierenverhalen, zo herkenbaar en o zo grappig
Afbeelding

Verder lees ik op vakantie het liefst medische thrillers van Robin Cook, lekker makkelijk en simpel Cool en ik moet nog steeds het boek Die Klassische Reitkunst van Alois Podhajsky uit lezen, maar helaas leest het niet echt makkelijk Knipoog

germie

Berichten: 26002
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 10:06

Ik lees dus niet, vind het vreselijk. Alleen die boeken van Harry Potter heb ik gelezen. Daarna dus niets meer.
Ik lees dus wel p&s, hoefslag, bit enz, maar dat zijn geen boeken.

Ik heb lezen nooit leuk gevonden, m'n hele boekenlijst bestond uit films en uittreksels. Ik heb vroeger nog wel wat van die bianca-boeken gelezen, maar verder dus niet. STudieboeken in het Engels vind ik al erg genoeg.

vvtjuh

Berichten: 2347
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Boven de bomengrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 10:23

Ik lees op het moment Talisman van Stephen King en Peter StrauB.

lies

Berichten: 9631
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 10:49

Karin"]
[quote="lis schreef:
Favoriete boek ooit gelezen is wel; the world according to Garp, van John Irving. Erg grappig.


Hee toevallig, dat is ook mijn favoriete boek! Ken je de film ook? Hij is op veel punten heel anders dan het boek, maar toch ook erg goed!
[/quote]

Ja, heb ik gezien. Ook erg leuk. Vooral Robin Williams is erg goed.
Toch vind ik het boek leuker!

Kent iemand "De gelukkige huisvrouw"? Kan niet op de auteur komen. Erg grappig boek. Een vrouw is net moeder geworden en heeft een postnatale depressie. Het is eigenlijk wel heel zielig wat haar overkomt, maar ontzettend grappig geschreven.

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 11:03

Heerlijk om te lezen! Verschillende boeken lees ik ook regelmatig nog een keer: I.M. van Connie Palmen, Zout op mijn huid van Benoite Groult.

Op dit moment ben ik De rode kamer van Nicci French aan het lezen en heb ik Bezeten van mij in het Engels klaarliggen.

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 12:09

Nikita schreef:
Op dit moment ben ik De rode kamer van Nicci French aan het lezen en heb ik Bezeten van mij in het Engels klaarliggen.


Is dat Killing me softly? Die is geweldig, net als Land of the Living (de meest recente).

En is er nu niemand benieuwd naar de nieuwe Donna Tartt? Dat kan ik haast niet geloven.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 12:51

Lielle"]
[quote="Nikita schreef:
Op dit moment ben ik De rode kamer van Nicci French aan het lezen en heb ik Bezeten van mij in het Engels klaarliggen.


Is dat Killing me softly? Die is geweldig, net als Land of the Living (de meest recente).
[/quote]

Ik zou niet weten hoe die Nicci French heet, ik heb hem in het duits gelezen en daar heet het "Das rote Zimmer" Knipoog !

Citaat:
En is er nu niemand benieuwd naar de nieuwe Donna Tartt? Dat kan ik haast niet geloven.


Jawel, ik !!! Helaas moet ik er nog iets langer op wachten; Meestal komen de nieuwe boeken in Ned. eerder uit dan in Dld. Ik heb het geluk dat mijn moeder eigenlijk veel dezelfde boeken als ik leest en de nieuwste boeken dan ook meteen koopt Lachen ! Als zij ze uit heeft, krijg ik ze !
Mijn moeder leest écht heel snel, maar soms kan ik het nauwelijks afwachten totdat zei een bepaald boek uit heeft Knipoog ! Ik moet dus nog even ietsjepietsje meer geduld opbrengen Schijnheilig !

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 12:54

Ik wacht al een half jaar op de nieuwe Donna Tartt hoor!!!

Wel leuk dat het boek eerder in nederland uitkomt als in amerika.
Ben ook erg benieuwd. Het duurde even maar hopelijk heb je dan ook wat.
Volgens mij had ze ook iets van 8 jaar gedaan over de verborgen geschiedenis en nu dus alweer jaren over een tweede boek.

Ach als het net zo goed is als haar eerste boek dan is het het wachten wel waard geweest.

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 12:59

Sterre"]
[quote="Lielle"][quote="Nikita schreef:
Op dit moment ben ik De rode kamer van Nicci French aan het lezen en heb ik Bezeten van mij in het Engels klaarliggen.


Is dat Killing me softly? Die is geweldig, net als Land of the Living (de meest recente).
[/quote]

Ik zou niet weten hoe die Nicci French heet, ik heb hem in het duits gelezen en daar heet het "Das rote Zimmer" Knipoog !
[/quote]

Ik bedoelde dus Bezeten van mij Haha! De rode kamer heet "the red room" Knipoog

Wat Donna Tartt betreft: ik moet nog 6 weken wachten want ik wil per se de engelse versie hebben; en met een beetje pech ben ik dan dus op vakantie en duurt het nog veel langer!

Kai, sorry hoor! Ik kwam er dus pas gisteren achter dat er een nieuwe aankomt en ben er aardig vol van. Ik ben helemaal weg van The swecret history, ik hoop dat deze net zo goed is, en niet zo'n desillusie als de nieuwe van Jean Auel (Shelters of Stone) waar we ook zo lang op hebben gewacht.
Grappig trouwens dat zoveel mensen Minette Walters kennen, ik heb hara pas ontdekt, en had er nog nooit van gehoord.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 13:07

Ik bedoelde het niet vervelend hoor!!!
Ik heb al een hele tijd geleden gehoord dat het boek eerder in nederland uitkomt dan in amerika en sinds die tijd wacht ik netjes af.

Heb jij het boek trouwens besteld bij bol.com??
Ik heb daar nog nooit wat besteld maar ik denk dat ik dit boek maar bestel want anders zal er wel moeilijk aan te komen zijn.
Hoe kun je daar betalen? Ik heb namelijk geen creditcard maar wil toch wel een beetje veilig kunnen betalen.

Bezeten van mij heb ik trouwens ook in de boekenkast staan.
Geen idee hoe deze in het engels heet.