wie lees er nog boeken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 13:08

Ben ik dus niet de enige die de nieuwe Jean Auel tegen vond vallen. Het hele boek door zat ik te wachten tot er iets zou gaan gebeuren maar het kabbelde maar voort met een zeer teleurstellend eind.

Het IJshuis van Minette Walters is toch ooit verfilmd? Ik kan me herinneren dat ik die jaren geleden als detective bij de kro heb gezien.

Kinderboeken lees ik ook heel veel (voor). Ben nu Heksen enzo van Annie M.G. Schmidt aan het voorlezen. Dat is een heel leuk boekje. We hebben inmiddels bijna alle boeken van haar. Astrid Lindgren is ook heel leuk om voor te lezen en de verhalen van de Boze Heks vind ik ook geweldig. Danzij schoonmoeder die elke maand wel twee boeken geeft aan de kids hebben ze een zeer ruime keuze.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 13:22

Ik heb hem nog niet besteld, juist omdat ik rond die tijd met vakantie ben. Overigens meen ik me te herinneren dat je ook met acceptgiro kunt betalen. Wel balen dat die engelse versie zo lang duurt!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 13:33

Ik vond het wel een eer voor nederland dat hier het boek als eerst verschijnt!
Ik denk dat ik toch maar gewoon de nederlandse versie bestel en dan koop ik later wel een keer de engelse versie.

ieris

Berichten: 1777
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 13:36

Ik lees ook veel,ik wil alle sthephen king boeken lezen ik heb er nu al 12 van hem uit allemaal erg goed,vooral dodenwake,en carrie.
Ik ben nu bezig in het meisje dat hield van tom gordon ook van stephen king.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 13:38

Ik lees heel graag en zou er meer tijd voor willen hebben. Kom net van vakantie en heb daar binnen een dag het nieuwe boek van Nicci French "de bewoonde wereld" gelezen en die was echt heel erg gaaf!!

Verder nog de "Torens van Stilte" maar de schrijver weet ik niet meer.

Ik lees eigenlijk van alles als het maar een beetje spannend is! Knipoog

Trouwens ook alle boeken van Harry Potter gelezen! Leuk he! Haha!

Ik hou niet zo van die kasteelromans en zo, maar voor de rest zijn alle tips welkom!!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 16:45

Lielle schreef:
En is er nu niemand benieuwd naar de nieuwe Donna Tartt?


Ja ik! Een paar maanden geleden op Fok! Forum al, daar liepen toen een hoop topics over haar. Overigens was ik 'm al haast weer vergeten, totdat jij 'm net noemde. Morgen op m'n werk maar eens actie ondernemen, ISBN opzoeken enzo.

Zucht, weer een boek erbij op de stapel naast m'n bed... Knipoog

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 17:00

[quote="KarinJa ik! Een paar maanden geleden op Fok! Forum al, [/quote]
welk forum? Klinkt voor mij wat schunnig, maar dat zal mijn dirty mind wel zijn. Overigens heeft bol.com 'm op de homepage staan

tsjeerd
Berichten: 97
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 20:58

Ik heb alle boeken vanStephen King[ook de pockets],verder lees ik alles wat me aanspreekt.Een heel diverse boeken kast dus,
ook uit jeugd sentiment de boeken van de zwarte hengst van Walter Farley

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 21:06

Beste van Stephen King is 'Ogen van de draak', echt een aanrader.
Met lichte schaamte moet ik toegeven dat ik nu bezig ben in de tweede Bridget Jones. Maar om het evenwicht erin te houden lees ik ook nog een Cormac McCarthy, een Easton Ellis en Van Loon. Allemaal tegelijk, beetje multilezer Haha! *LOL*.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 21:19

Lovely schreef:
Met lichte schaamte moet ik toegeven dat ik nu bezig ben in de tweede Bridget Jones.


Hoezo schaamte, ik heb de eerste net gelezen, in het engels (wordt een beetje roestig, leek me een goede manier om het een beetje op te peppen Haha! ). Is de tweede leuker of minder leuk. Ik vond het in het geheel een klein beetje tegenvallen, ik had er gewoon meer van verwacht. Ik ga toch de film maar zien denk ik.

Wat ik overigens heel mooi vond was de ontdekking van de hemel van Mulish (spreekt voor zich denk ik) en Sybil van Flora Rheta Schreiber. Deze laatste gaat over iemand die zestien verschillende persoonlijkheden heeft, een zeer aangrijpend boek, temeer daar het een waar gebeurd verhaal is.

Boeken die ik ook verslonden heb: van James Clavell: Sho-gun, Tai-pan en Gai-Jin.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 21:23

Ik lees vele en selecteer mijn boeken dan ook behalve op kwaliteit ook op kwantiteit. Aan dunne boeken heb je niks. Ik houd van romans maar lees op vakantie graag dingen als Lord of the Rings en Harry Potter.

Aanrader van de laatste vakantie: de driedelige serie van Phillip Pullman (een soort Potter maar dan beter) His dark materials.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 21:28

SYbil heb ik ook gelezen, indrukwekkend boek en bijna onvoorstelbaar dat het echt gebeurd is. Nog mooier zijn de boeken van Oliver Sacks, hij schrijft over zijn ervaringen als neuroloog. Bekendst is wel "Awakenings",verfilmd met Robin Williams in een sublieme vertolking van Sacks.

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 21:45

ik lees ook heel veel, ook al sinds ik kon lezen, ik lees meestal de boeken van carry slee. die kan ik echt 100x lezen en dan vind ik ze nog leuk, en ook anke de vries. de horse whisperer wil ik ook nog een keer lezen, maar iedereen zegt dat als je dan de film nog een keer kijkt, de film ontzettend tegenvalt. En ik vind de film zo mooi Lachen

marije999

Berichten: 330
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 21:50

Ik verslind boeken sinds ik kan lezen, voor een student heb ik dan ook al een aardig (groeiende) verzameling. Ik ben nu het lelietheater van banketstaaf wang aan het lezen, kon ik lenen. Wilde Zwanen van Jung Chang vond ik ook goed, en verder vond ik errug goed:
Honderd jaar eenzaamheid, Gabriel Garcia Marquez
Raj, Gita Mehta
Lord of the rings, Tolkien (was compleet verslaafd, kon er niet meer mee ophouden...)
Alles van Carolijn Visser
Van die klassieke, zwaar romantische engelse verhalen (Brönte, Austen e.d.) Deze lees ik ook eigenlijk altijd in het engels
Veel paardenboeken, ik heb nu ken uw paard van dhr. Treffers in de wacht staan (echt doodzonde dat dat boek niet meer uitgegeven wordt)
De kleine blonde dood, Boudewijn Buch
maar zo kan ik nog wel een hele poos doorgaan, heb laatst ook een heel leuk kinderboek over het levensverhaal van Godolphin Arabian in de tweedehandswinkel gekocht.
Wilbur Smith vind ik ook erg goed, maar mag ik niet lezen van mezelf. Als ik daar aan begin kan ik mijn studie wel opdoeken, ik kan echt niet meer stoppen!
O ja, voor de echte boekenzoekers: een aanrader is de Deventer Boekenmarkt, ergens in augustus. ben dit jaar voor de tweede keer geweest en er is echt heel veel te zien/vinden!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 23:54

Lielle"]
[quote="Maya schreef:
Nu heb ik net Seringendroom van banketstaafu Wang uit,


daar heb ik even over moeten nadenken!
[/quote]

Haha *LOL* , ja, ik ook. Schitterend toch, die controle op bokt? Schijnheilig Lips are sealed

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 00:37

nee sorry geen boeken teweinig tijd
teletext soms Lachen

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 11:49

Ik heb lezen nog nooit leuk gevonden, doe het ook nagenoeg nooit. Alleen omdat het moet voor school Tong uitsteken Zoals nu moet ik Verborgen Gebreken lezen. Maar eenmaal van school af, en ik lees noooit meer een boek, wat een tijdverspilling...

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 13:11

Bedenk net nog een favoriet; 'Phileine zegt sorry' van Ronald Giphart. Ik heb gehoord dat ie verfilmd zou worden. Ben benieuwd. Het boek was in ieder geval erg grappig. Ik heb er een paar leuke scheldwoorden aan over gehouden! Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 13:30

Wat dachten jullie van de Avalon serie van Marion Bradley Zimmer? die boeken kon ik echt niet wegleggen. Het gaat om priesteressen die geloven in de maangodin, over de mannen waarmee ze verkeren etc. Echt schitterende boeken. In de Nevelen van Avalon, het bekendste boek uit deze serie gaat het over koning Arthur en Morgaine, een priesteres van Avalon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 16:32

Cassidy"]
[quote="Lielle"][quote="Maya schreef:
Nu heb ik net Seringendroom van banketstaafu Wang uit,


daar heb ik even over moeten nadenken!
[/quote]

Haha *LOL* , ja, ik ook. Schitterend toch, die controle op bokt? Schijnheilig Lips are sealed
[/quote]

Ik had m'n tekst niet overgelezen toen hij hier stond, dus dat was me niet opgevallen maar het is dus lu lu Wang, (wat komt er hier uit?)

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 16:39

Ben op t moment nog steeds bezig in 'Daughter of Fortune' van Isabel Allende. Ook ligt er nog het boekje van Wouter Klootwijk 'één bunder land is twee pramen prut'. En ik ben ook nog steeds bezig in Stephen Dobyns 'Naakt Eten'. Alledrie heel geweldige boeken. IA is heel romantisch, WK is best humoristisch en SD is gewoon niet te volgen zo grappig! Overigens: 1e is roman, 2 laatste zijn verhalenbundels.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 16:49

lis schreef:
Bedenk net nog een favoriet; 'Phileine zegt sorry' van Ronald Giphart. Ik heb gehoord dat ie verfilmd zou worden. Ben benieuwd. Het boek was in ieder geval erg grappig. Ik heb er een paar leuke scheldwoorden aan over gehouden! Haha!


Inderdaad, heb ik ook gelezen.
Een mooi boek is ook: De moeder van David S.
Ben alleen de schrijver vergeten Scheve mond

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 17:13

Moeder van David S +> Yvonne ..........

En Desiree, idd de MIsts of Avalon. Heb je de film ooit gezien?

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 17:34

De moeder van David S. is van Yvonne Keuls.
Vond het wel een mooi boek maar nou niet echt een topper op dat gebied.
In dat genre vond ik Christiane F. erg goed! (wir kinder vom bahnhof zoo)

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 19:11

ik lees niet, ik vind lezen stom sorry