Help tv kapot

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mag

Help tv kapot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 11:31

Hoi ik heb een probleem.
Ik heb vorig jaar een tv gehad van mijn ouders (van de media markt)
Deze is vlak na de (winkel)garantie (was een jaar en een maand oud) kapot gegaan.
Deze tv is opgehaald door een tv-reparateur. Ik ben deze 3 maanden kwijt geweest (regelmatig gebeld maar er was telkens iets anders). Nu krijg ik vanochtend te horen dat hij hem niet meer kan maken.
Ik heb gehoord dat fabrieksgarantie via de wet gewijzigd is van 1 jaar naar 2 jaar. Ik heb hierover met de mediamarkt gemaild maar zei zeggen dat dit niet waar is. Dit zal ik dus via een advocaat moeten regelen.
De reparateur belt mij vanmiddag terug om een afspraak te maken over hoe t nu verder moet (ik hoop niet dat hij hem in onderdelen terug brengt) (en ik hoef hem toch ook niet te betalen?)
Ik heb geen rechtsbijstand verzekering.
Wat moet kan ik nu het beste doen??????

Justy

Re: Help tv kapot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 12:23

--> LZP

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 15:12

Maar is de 2 jarige fabrieksgarantie niet geldig voor appratuur die je dan koopt? Dus dat het niet geldig is voor jou tv, die je een jaar daarvoor gekocht hebt, dat lijkt mij logische...
Volgens mij moet je wel voor de reperatie betalen hoor, je garantie is tenslotte al vervallen..
Heb je ondertussen al contact gehad met de reperateur of met de mediamarkt?

mag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 15:19

Mijn tv is niet gemaakt, en ik ben hem 3 maanden kwijt geweest. Hier hoef ik toch niet voor te betalen??? Mag ik eisen dat ik hem in de staat terug krijg zoals ik hem gegeven heb. Dan ga ik daarna terug naar de Mediamarkt.

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 15:21

volgend de wettelijke regels heb jij zelfs een garantie tussen jou en de verkoper zelf voor 2 jaar.
Laat je niet van de wijs brengen en zoek even wat regels op.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 15:32

weet je mischien ook waar ik dat ergens op internet kan vinden. In mijn papieren staat 1 jaar. Mediamarkt gemaild en die willen ook niet toegeven

Foresttravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 16:38

Zwaar gelul. hij kan hem zeker maken elke TV is te repareren.
kosten kunnen wel tot 500 euro oplopen of meer.

edit. die kosten toen de tv 3 maand weg was zijn onderzoekkosten.
een monteur moet toch eht appraraat openhalen, en omdat de
garantie verlopen is draai je zelf voor de kosten.
ik denk dat het makelijkst en beste een nieuwe TV kopen is.
miss via internet??

Sylvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 10:58

Ik heb hetzelfde gezeur gehad via de Mediamarkt, heb toen het merk van mijn tv gemaild (panasonic) en het hele verhaal uitgelegd, ook dat ze hem al zo lang hadden enzo. Binnen twee uur belde de mediamarkt mij, zij hadden bericht gehad van panasonic, de volgende ochtend had ik een nieuwe tv......... Mediamarkt is echt een rotwinkel als je problemen hebt, daar kan het merk vaak weinig aan doen, maar omdat ze geen slechte naam willen krijgen, krijg je vaak een hoop voor elkaar...

Wettelijk gezien is het trouwens zo dat aan ieder apparaat een verwachte levensduur vastzit, de levensduur van een tv is langer dan 1 jaar, de leverancier is verplicht hier rekening mee te houden en zal een deel van de reparatiekosten moeten vergoeden, in de praktijk is dit alleen nogal lastig voor elkaar te krijgen....

Succes en laat even weten of het gelukt is.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 10:58

Ik heb inmiddels een tegoedbon van de mediamarkt gekregen, dit is niet het bedrag wat de tv gekost heeft, maar ben hier toch tevreden mee (had ook niks terug kunnen krijgen). Heb er een plasma tv van gekocht. Moest helaas nog wel veel bijbetalen! maarja Plasma tv's zijn nou eenmaal duurder dan gewone tv's.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 11:02

Oud topic, slotje dus.