Stenen.... runestenen, mineralen, kristallen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 19:37

Jasmijn schreef:
En Pepijn, deze kennis is al eeuwen oud, en zo van mens op mens overgedragen. De proeven, zeker met dieren bewijzen voor mij genoeg, maar als jij het sceptisch over bent, kan ik me dat heel goed voorstellen hoor. Was ik ook ooit Haha!


dat is mijn natuur en het is me altijd van pas gekomen. Lachen

tja er is wel meer eeuwen oud en dat wordt ook niet gelooft. jammer alleen is dat bij dit 'geloof' geen normen en waarden komen kijken. of misschien is het juist dat wat het makkelijker maakt om erin te geloven? een steen waarvan de werking tegen roken of alcoholisme schijnt te zijn lijkt me btw geen eeuwen oud.

ik bedoel het niet aanvallerig. als jullie erin geloven dan respecteer ik dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 19:47

Maan (of PepEijn), er wordt al eeuwen gerookt en gedronken. Bovendien werkt de steen niet direct tegen het roken of drinken, maar tegen de addictieve elementen in de persoonlijkheid. Daarom bruikbaar tegen elke addictie, waarschijnlijk ook voor bokt.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 21:32

hm ik denk dat die steen binnenkort uitverkocht is.

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 21:46


SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 21:58

piercings? waar zijn die goed voor? voor een griepje? Tong uitsteken

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 22:05

Jasmijn schreef:

Nog even een aanvulling: Hoe vaak ikniet uit een winkel ben gekomen met een steen die ik eigenlijk niet wilde (ja wel afgerekend Haha! ) en een paar dagen later vielen alle stukjes op hun plaats en wist ik waarom ik die steen even bij me moest dragen. Dat bedoel ik met de steen zoekt jou uit en niet andersom.
Kies je een steen alleen omdat je hem mooi vind, heb je een hele mooie hanger, niets mis mee, alleen kan een steen zoveel meer betekenen. In een goede winkel kun je trouwens altijd laten testen of deze steen voor jou geschikt is en niet 'vloekt' met evt andere stenen die je draagt en dat heeft dan weer met de hardheid van de steen te maken.


even nog zo'n verhaal,
ik was een jaar of 18 en kocht bij oibibio een indiaans amulet zakje,waarin geloof ik 7 dingetjes zaten die 'geluk'moesten brengen.ik luister echter heel erg naar mijn gevoel en toen ik het gekocht had kreeg ik een heel naar gevoel in mijn buik.de hele dag zat het me niet lekker.de volgende dag bracht ik het terug.maar ik kon alleen in ruil iets anders ervoor uitzoeken.ik nam een zilveren hanger met de indiaanse afbeelding kokopelli,maar vervolgens heb ik wekenlang geprobeert deze hanger te dragen,maar elke keer als ik hem om had gebeurde er vreselijke dingen in mijn omgeving of met mij.ik heb de hanger nog steeds maar durf hem nooit weer om te doen.............

ook heb ik als jong meisje eens een blauw oogje uit turkije gekregen.die vriendin verloor ik vervolgens met een traumatische ervaring.
vervolgens heb ik nog eens zo'n oogje van iemand anders gekregen.
ook die vriendschap liep snel erna stuk.
als derde maal heb ik nog eens zo'n oogje van iemand gehad.maar deze heb ik nooit willen dragen.en er is tussen deze persoon en mij ook niets heel vreselijks gebeurd..............

wel is het zo dat ik deze genoemde dingen nog steeds heb,want ergens heb ik het bijgeloof dat ik ze absoluut niet weg mag gooien....

ik heb trouwens in zuthpen twee zaakjes zitten die onwijs mooie mineralen en kristallen hebben.en in arnhem zatenh er ook twee maar ik geloof dat er nu nog maar eentje overgebleven is.
mijn beste vriendin en ik zaten er altijd te neuzen naar stenen enzo.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 22:09

ik open nu net de pagina hierboven gegeven.ik lees vervolgens de werking van jade.en echt waar dit wist ik niet eerder,heeft deze steen mij dus geholpen met mijn spijsvertering!ik had altijd enorme last van maag en darmen,nu een jaar of twee niet meer.en sinds die tijd draag ik de jade steen............................

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 22:10

SuperPepeijn schreef:
piercings? waar zijn die goed voor? voor een griepje? Tong uitsteken


helaas niet, ik krijg nog altijd griep maar het had handig geweest Tong uitsteken
(misschien als ik nou een piercing neem met een antigriepsteen erin Schijnheilig )

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 22:12

hier is een markt voor! Lachen gecombineerde mineraal/edelsteen en piercing. dan laat je er gelijk een stuk of 20 zetten dan heb je alle bescherming! kassa!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-02 22:17

Ah Jasmijn.... we zullen toch echt een keer moeten meeten zodat je me hier van alles over kunt laten zien, erg interessant!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 22:31

Ik had een antistress/concentratie steen voor mn examen ...En ik ben geslaagd! Haha! Een paardje dat ik ken heeft 3 verschillende stenen op het halster, rozenkwarts, turijn en bergkristal om rustig te worden. Als de steentjes eraf vallen heeft ie ze niet meer nodig volgens degene bij wie de steentjes gekocht zijn...
Als je dr in gelooft helpt het denk ik wel (minstens een beetje Haha! ). Dr is geen officieel bewijs dat het niet zou helpen, toch?
Verder houd ik me dr niet zoveel mee bezig...Vind het af en toe wel leuk maar mijn leven hangt er niet vanaf Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 00:02


Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 10:23

SuperPepeijn schreef:
hier is een markt voor! Lachen gecombineerde mineraal/edelsteen en piercing. dan laat je er gelijk een stuk of 20 zetten dan heb je alle bescherming! kassa!


..Heb dus ook een stukje bloedkoraal in m´n piercing Cool

THNX Jasmijn voor de uitleg!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 10:25

kijk goed tegen de puisten dus! Tong uitsteken

enne waar zit die piercing?

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 10:29

Op een plek waar geen puistje te vinden is.. maar dat het werkt wisten we al Knipoog

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 13:24

Nee hoor, ik heb niet echt iets speciaals met stenen Haha!

Mijn collectie gelovende zou je iets heel anders denken Knipoog

Afbeelding

Heb mijn steentjes even op de foto gezet, weet van de meeste niet eens wat het is, zal het even opzoeken, is wel leuk Lachen

Die grote tijgeroog heb ik van een exvriendje gehad voor mijn 21e verjaardag. In de inzet zie je een barst, hij is rondom gebarsten.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 14:24

ik vind zo'n steen die door de midden gezaagd is met al die kristallen erin zo mooi.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 14:27

SuperPepeijn schreef:
ik vind zo'n steen die door de midden gezaagd is met al die kristallen erin zo mooi.


Daar zat ik zojuist aan te denken, mijn oma had er een aantal op de tv staan, ik vond ze zelf ook altijd erg mooi.

Heeft trouwens nog iemand een duidelijke overzichtssite voor me met foto's zodat ik kan opzoeken welke stenen ik heb?

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 15:45

ik weet niks van stenen maar me broer heeft ee mooie collectie en hij weet niet waar het is Misselijk

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 18:41

Llewella, ik heb wel een goede overzichtsfoto, maar het heeft geen zin om die hier neer te zetten. Stenen kun je bijna nooit van foto's herkennen, omdat de doorschijnendheid, de glitters ed, dus dingen die je alleen ziet als je ze even voor het licht houdt en de hardheid vd steen, allemaal van belangzijn bij het bepalen wat voor steen je hebt.
Maar zit er een goede esotherische winkel in je buurt vinden ze het meestal wel leuk om te bekijken wat je hebt hoor, en als je mazzel hebt, krijgf je de omschrijving met therapeutische werking er gewoon bij.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 22:10

Ik heb sinds kort ook een steen voor mijzelf( laten uittesten dmv spiertesten) en dat werd een hele mooie tijgeroog.
Bij mijn pc ligt een hele mooie zwarte tourmalijn,tegen de straling .Dacht
mijn dochter er ook een te geven voor haar veelvuldig gebruik van gsm en pc maar toen bleek uit de test dat de beste steen voor haar een rutielkwarts was.Bleek uiteindelijk ook het beste bij haar als persoontje tte passen!
Ondertussen worden ze op tijd gereinigd in een glas water ,alleen de rozekwarts moet iedere week 1 minuutje onder stromend water gereinigd worden.
De stenen zijn al veranderd,maar gelukkig nog niet kapot.

Ik kende de kracht eerder ook niet maar nu weet ik beter!

http://members1.chello.nl/~f_sanders/edelstenen.htm

http://www.ganesha.be/min1.htm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 11:26

Een van de stenen die ik heb, is nog niet gebroken, maar hij schilfert wel, iemand enig idee wat dat inhoudt?

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 13:39

Schilveren is volgens mij hetzelfde als scheuren of breken. Hij verliest kracht.
Je kan hem even verwennen met een nacht lopend water (klein laagje water in een kopje, steen erin en dan de kraan laten druppen zodat het water in beweging blijft) of een dagje in het zonnetje hangen, maar als de kracht er echt uit is, heb je een leuke hanger of zal je aan een ander moeten.
Wie weet wat voor verrassends er dit keer uit komt. Dezelfde of een heel andere.
Aaaah, ben jaloers, ik wil ook weer reden hebben om naar nieuwe stenen te gaan kijken. Ik sla de beurzen deze zomer maar over denk ik. Schijnheilig
Hoewel mijn Amathist het niet lang meer gaat maken denk ik, en anders help ik hem wel een handje Extreme duivel Nee hoor, ik zou mijn stenen nooit expres kunnen beschadigen. Oeps ziek eigenlijk he? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 13:55

Jasmijn schreef:
Je kan hem even verwennen met een nacht lopend water (klein laagje water in een kopje, steen erin en dan de kraan laten druppen zodat het water in beweging blijft)

Van druppelend water kan ik niet slapen Haha!. Goed idee, ik zal hem een opfriskuurtje geven.
Als er iets in jezelf of je leven verandert, is er vanzelf een nieuwe reden voor een steen.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 21:22

Lovely"]
[quote="Jasmijn schreef:
Je kan hem even verwennen met een nacht lopend water (klein laagje water in een kopje, steen erin en dan de kraan laten druppen zodat het water in beweging blijft)

Van druppelend water kan ik niet slapen Haha!. Goed idee, ik zal hem een opfriskuurtje geven.
Als er iets in jezelf of je leven verandert, is er vanzelf een nieuwe reden voor een steen.
[/quote]

Het is even wennen, maar als je katten hebt die voldoende herrie maken, hoor je het water niet meer hoor Haha!
En anders doe je het als je naar je werk bent, daarna naar stal, nou dan heeft hij zijn kuurtje wel weer gehad hoor.
En inderdaad, bij iedere fase in je leven past een andere steen.
Sommige blijven echter terug komen maar dat ligt niet aan de steen maar aan degene die hem zou moeten dragen Frusty Frusty *ervaring*