Bij mijn sollicitatie zei ik dat ik niet zo'n typje was die gelijk zegt wat me op het hart ligt. Nou, dat moest ik gewoon doen. Dus ik dacht: dat zal wel loslopen, maar helaas voor mij heb ik met sommige dingen toch echt te lang rondgelopen en/of met te weinig genoegen genomen, waardoor ik me nu dus weer genaaid voel (niet zo leuk).
Ook zei ik dat ik best voor dit salaris wilde werken, maar dat het toch nauwelijks meer dan minimumloon was en dat ik uit huis wilde, een paard moest onderhouden e.d. Kortom: ik verwachtte wel loonsverhoging. Eerlijk, vond ik. Maar kennelijk denkt mijn baas er anders over. Ik vind het ronduit banketstaaf wat hij me geflikt heeft: doodleuk beweert hij dat ik ook wel eens uurtjes niets doe (tekenen, internetten), dat ik 'zomaar' dagen vrij krijg, dat ik niet ziekgemeld wordt (dan krijg ik nog maar 70% van mijn loon) etc etc. Echt bij elk punt waar ik me niet prettig over voel weet hij een k*t opmerking te plaatsen. Onzekerheid troef dus, ben ik nou zo'n b*tch of is hij nou zo'n l*l? Ik heb het *dus* niet over het feit dat ik geen lunchpauze opneem, het loon dat vanaf mijn verjaardag (2 dagen voor mijn laatste werkdag) écht minimumloon is etc.
Er zijn echt gigantisch veel punten waar hij me erg leuk de grond in boort ("Als we zo gaan beginnen...") en het is nu dus zodanig dat ik zoiets heb van: ik heb al ontslag genomen, per 1 okt ben ik weg, screw him, ik zeg niets meer. Maar ondertussen voel ik me nog gebruikter dan voordat ik het te (of ter?) sprake bracht. Blech!
Ik voel me er iig helemaal niet prettig onder, ik weet dat ik er ook debet aan ben door het niet gelijk te zeggen en te denken dat ik spoken zie, maar juist door zijn reactie voel ik me nog 10x k*tter. Hij zei vandaag letterlijk dat ik alleen maar commentaar had en dat ik nooit iets positiefs zei, waar hij dat vandaan haalt? Ik zeg, zoals afgesproken tijdens mijn sollicitatie, wat me op het hart ligt. Wat hij daar mee doet is natuurlijk zijn zaak, maar ik voel me behoorlijk l*llig nu.
Ik heb er iig wel van geleerd, het loon-probleem speelt nl. al vanaf mei (zijn vriendin die 8 uurtjes werkt verdient in verhouding gewoon fors meer dan ik) en toen zijn dingen niet duidelijk uitgesproken. Ook zegt hij via via gehoord te hebben dat ik... etc, van wíe hij het heeft zegt hij niet (dat wil hij niet zeggen, want blablabla). Ik heb wel geleerd dat ik duidelijker moet zijn en niet met onduidelijkheden tevreden moet zijn. Ik krijg mijn eigen stomme fouten nu keihard op mijn bord, maar gadsie wat is dat ontzettend slecht te pruimen....
Zo, dat moest ik ff kwijt!

.
en spontaan tracteren bij de koffie , in de kantine een frisdrankautomaat , koelkast , magnetron , frituurpan, tosti-ijzer en er ligt al weken (maanden ?