Spijt van dingen die je gedaan hebt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

revanche_04

Spijt van dingen die je gedaan hebt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 15:51

Hoi heb even een verhaaltje

Ongeveer 1,5 jaar gelden zijn ik en me ex vriendin uit elkaar gegaan
We zouden als vrienden uit elkaar gaan, maar dit is het nooit geworden
sterker nog ze haat me gewoon
Ik heb erg veel fouten gemaakt in al die jaren dat we samen waren, en daar heb ik erg veel van geleerd en ontzettend veel spijt van.
Ze wilt me nu niet luchten of spreken en dat vind ik heel erg jammer.
Ze verwijt me van allerlij dingen uit het verleden waaraan ik niets meer kan veranderen en ik wil er alles aan veranderen maar dat gaat natuurlijk niet.
Maar mensen kunnen in mijn ogen wel leren van hun fouten.
De pijn zal ze misschien wel nooit vergeten, maar ik denk dat je mensen wel kunt vergeven.
We zijn beiden allebij gelukkig in een andere relatie en dat maakt het ook veel beter om erover te praten
alleen zij wilt echt niet.
Ik wil haar gewoon kunnen begrijpen zodat ze de last niet helemaal alleen hoeft te dragen en misschien kan ik er nog wel meer van leren.
Ik heb heel erg veel respect en bewondering voor haar en de dingen die ze gedaan heeft:-)
En ik hoop dat ze ooit weer tegen me praat
We doen allebij dezelfde opleiding SPW ik heb vandaag te horen gekregen dat ik ben aangenomen op het SPH in LEIDEN
Misschien hadden we veel aan elkaar gehad

Ik moest dit verhaal gewoon even kwijt omdat ik me er al lang klote over voel
Ze zit hier ook op dit forum, maar uit respect naar haar maak ik haar niet bekend
bedankt voor het luisteren Pling

Ciinderella

Re: Spijt van dingen die je gedaan hebt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 18:42

jeetje, misschien dat als je met haar probeerd te praten of als ze dat niet wilt haar een brief schrijft! Wel met daarin wat je hier ook verteld. Dat je je eigen fouten nu wel ziet en dat het je spijt. Hoe je erover denkt enzo.

Maar dit hoord niet bij BB te staan!! ...

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 22:06

tem

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 22:10

Is hier niet al eerder een topic over geweest ? of zit ik nou fout of iets in die trant?
Maar ik weet niet of ze dit wel zal waarderen. Via een forum, persoonlijk was misschien iets beter geweest. Ik vind het idee van Ciinderella van een brief een goed idee hoor. Maar waarom wil je haar perse steunen?

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 22:26

Topic verplaatst. bb-lzp

revanche_04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 22:45

Nou ze wilt niet praten en heb een brief al gestuurd
ze zal het wel weer niet warderen nee
maar kben echt wanhoopig
en echt ten einde raad
als je een relatie van 2 jaar gehad hebt en je hebt samen gewoond en van de 1 op andere dag spreek je elkaar in eens niet meer terwijl je dacht dat je gewoon nog vrienden zou blijven
die klap is na 1,5 jaar nog steeds niet voorbij

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 23:18

Ik merk dat je met een enorm schuldgevoel loopt, zij jou nog van alles verwijt en jij erg veel respect en bewondering hebt voor haar.
Mijn advies: Laat haar los, bevrijd jezelf van je schuldgevoelens en hou het respect en de bewondering voor haar. Wees haar dankbaar voor de tijd die jullie samen hadden en de fouten die er gemaakt zijn... doe daar wat mee, maak ze niet nog een keer in je nieuwe relatie.
En als ze niet praten wil, laat haar dan, geef haar tijd en misschien wil ze nooit meer praten en misschien wel ... later eens.
En ik heb makkelijk praten en ik heb ook heel veel fouten gemaakt net als heel veel anderen. Pak je leven weer op en laat haar los.

revanche_04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-06 23:01

Nou dat heb ik al gedaan
kheb gewoon een hele lieve vriendin nu en alles gaat prima
maar kheb dat gewoon nog niet afgesloten
en waarom weet ik niet
ik kan der gewoon niet bij dat ze zo gehandeld heeft

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 01:40

garny95 schreef:
Ik merk dat je met een enorm schuldgevoel loopt, zij jou nog van alles verwijt en jij erg veel respect en bewondering hebt voor haar.
Mijn advies: Laat haar los, bevrijd jezelf van je schuldgevoelens en hou het respect en de bewondering voor haar. Wees haar dankbaar voor de tijd die jullie samen hadden en de fouten die er gemaakt zijn... doe daar wat mee, maak ze niet nog een keer in je nieuwe relatie.
En als ze niet praten wil, laat haar dan, geef haar tijd en misschien wil ze nooit meer praten en misschien wel ... later eens.
En ik heb makkelijk praten en ik heb ook heel veel fouten gemaakt net als heel veel anderen. Pak je leven weer op en laat haar los.

Indd! Het is erg naar dat het zo gelopen is! Maar je zegt dat je nu een hele lieve meid hebt! Laat je relatie er niet onder lijden! Probeer het zo ver mogelijk af te sluiten! Want Er is een kans dat deze relatie dan kapot loopt!
Misschien als je ex eraan toe is, laat ze wel wat van haar horen! Maar ga niet pushen! Dat kan averechts werken! Knipoog

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 13:45

Ik denk dat je haar keus moet respecteren. Als zij je niet kan luchten of zien, moet je zeker geen contact afdwingen. Voor haar heeft het ook weinig zin om boos te blijven. Op een gegeven ogenblick moet je toch verder in je leven, maar bevriend zijn is iets wat van 2 kanten komt, de een kan t niet van de ander afdwingen. Ik zou t mooi laten rusten, kijk voor jezelf verder en vooruit.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 14:48

misschien zit zij nog heel erg in de emotie van boosheid.
je geeft aan dat je grote fouten hebt gemaakt, en jij bent zo ver dat je vergeving wilt, maar het kan heel goed dat zij nog niet zover is.
sommige mensen komen nooit aan vergeving toe, dat vind ik heel jammer en ook verdrietig. ik denk dat ze over een tijd wel met je wilt praten, geef haar de tijd en ruimte om het voor zichzelf te verwerken.

ik zou me gaan richten op mijn nieuwe vriendin, en op wat nu is, dan ziet ze ook misschien dat je écht veranderd bent.

succes!!!

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 14:53

Misschien is dit haar manier van mee om gaan. Denk dat je dat ook moet respecteren. Jij hebt aangegeven dat ze er altijd over bij je terecht kan en als zij zo laat weten geen contact meer met je te willen is dat ook een antwoord.
Jij moet jou lasten dragen en zij de hare; hoe je er mee omgaat is voor ieder verschillend. En wie weet komt de tijd om er over te praten ooit nog wel!
Sterkte!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 15:00

Ik zat in dezelfde situatie alleen dan was ik het meisje. Als je werkelijk zoveel om haar gaf dan respecteerde je haar keuze en liet je haar met rust.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 15:08

Je zou echt zo mijn ex kunnen zijn zeg. Die doet ook al een jaar of 4 verwoedde pogingen om mij te spreken te krijgen en heeft nog steeds niet in de gaten dat ik daar geen enkele behoefte aan heb.
Over is over.

Richt je inderdaad op je nieuwe relatie, leer van het verleden en laat het daar verder bij. Hoe meer moeite je voor haar doet, hoe minder zin ze zal hebben je ooit nog te spreken.

revanche_04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 17:39

ik doe er niet meer zoveel moeite voor eigenlijk
alleen ronde deze periode is ze jarig vandaar dat ik er weer even aan dacht.
ik richt me ook veel op de hedendaagse dingen
en heb het onwijs druk met school en het zakenleven
vind het alleen gewoon jammer en kheb me der al bij neer gelegd daar niet van hoor
maar had het gewoon anders gewild op een "normale "manier

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 17:49

Lastig, misschien moet je er maar gewoon bij neerleggen.
Als je écht alles geprobeert hebt..

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 00:13

Hmm vervelend zeg. Scheve mond Misschien even wachten met alles, dat ze haar eigen gang kan gaan.. En misschien dat je later, op een goed moment nog eens met haar kan proberen te praten?
Ik weet t ook niet.. Ach gut

Dakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 00:45

ik zou je aanraden om haar met rust te laten... een mijn ex was ook een goede vriend van me we vertelde elkaar alles.. toen we weer wat met elkaar kregen had ik verwacht dat hij me ooit zou kwesten.. hij is bij mij vreemdgegaan.. het is nu anderhalf jaar geleden en ik kan hem nog steeds niet luchten.. hij probeerde laats tegen mij te praten en ik ben kortaf tegen hem geweest en me de rug toe gekeerd... hahaha hij durft al helemaal niet tegen mij te praten als mij vriend in de buurt is.... zou wel komen omdat hij vreemdgegaan is met de toenmalige vriendin van mijn vriend...

ik zou haar gewoon met rust laten.. ik word nou ook nog dagelijks met mij ex geconfronteerd door bekenden van ons bijden of mensen die denken dat ik het leuk vind om te horen hoeveel mijn ex om me geeft dat ie met terug wil en dat hij nooit wou dat hij ooit zo een fout heeft gemaakt..

rust is het beste... tijd komt vanzelf is mijn idee... en ik durf nog steeds niet te zeggen wat ik doe als we echt een keer met elkaar in gesprek komen... maar ik heb er na anderhalf jaar nog steeds geen trek in...

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 01:28

Als je haar zo respecteert en bewondert laat je haar met rust.
Voor haar is het blijkbaar wel afgesloten, en als dat op een dag niet zo blijkt te zijn kan je enkel en alleen klaar staan om te praten.

Op dit moment val jij haar (hoe rot het ook klinkt) lastig, omdat jij dat schuldgevoel kwijt wilt raken, zij is degeen naar wie jij dat gevoel hebt en zij kan dat wegnemen door te zeggen vergeven en vergeten.
Dit zou ideaal voor jou zijn, maar helaas zit dit voor haar anders in elkaar.
Jij hebt die fouten gemaakt, jij zal ermee moeten leren leven en dit voor jezelf moeten accepteren.
Haar hierin betrekken is eigenlijk je eigen geweten willen sussen.

Niet nodig, iedereen maakt fouten en iedereen moet met zichzelf leren leven.

Linet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 14:08

Laat haar met rust! Je hebt een bord voor je kop!

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 15:05

Ik zou haar gewoon met rust laten. Als zij niet wilt dan wilt zij niet, je kan haar moeilijk dwingen.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 16:25

Het is niet zo netjes om je ex te bespreken op een (openbaar) forum waar zij zelf ook nog eens zit.
Neem de tips die je gekregen hebt ter harte, dit topic gaat op slot.