Mijn paard loopt super! + filmpje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gilles

Mijn paard loopt super! + filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 19:02

Hoi,
Als je het filmpje kijkt weet je het geheim tot een geweldige verzameling Haha!
Het werkt echt!

http://youtube.com/watch?v=uy3873F1Bio

Probeer me alsjeblieft te bewijzen dat jullie het m,et bit fantastisch doen...
Ik ga er vanuit dat niemand zo perfect is, iedereen trekt wel een keer, raakt uit balans, als zijn paard zijn hoofd draait etc.
Een bit heeft verwoestende effecten op de zachte lagen in de paardenmond, dit is wetenschappelijk bewezen! Waarom zou je je paard dat aan doen als het ook anders kan..
Het is niet de makkelijkste weg, maar wel de leukste en vriendelijkste en het resultaat is blijvend!
http://youtube.com/watch?v=LRp3ng2fRw0&mode=related&search=

Groetjes Sarah

_Pansy_

Re: Mijn paard loopt super! + filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:20

wow wat kijken die paarden van dat laatste filmpje van die man tevreden zeg! Lachen echt heel mooi!
en die foto's van het begin van de filmpjes.. Verdrietig vreselijk!!!

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:32

Ik heb het 2e filmpje niet af kunnen kijken...........Werdt er helemaal misselijk van.

wreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:53

gelukkig dat aan het eind van de filmpjes tenminste iets positiefs staat! Verdrietig

Gilles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 19:55

yes, aan het eind van het filmpje zie je hoe je met je paardje om hoort te gaan.. er is nog een lange weg voor de mensheid.. (op vele vlakken jammer genoeg)

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:13

Super filmpjes, laten echt zien hoe het is en hoe het kan. Ik doe ook aan NH hoor, daar niet van. Vind de eerste foto's echt walgelijk. Arme paarden. Zie je ook zo'n doorgespoord paard.. Verdrietig De foto's op het einde.. Lovers SUPER!

hazelnootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:21

Ik heb dat eerste filmpje gezien. En natuurlijk is het prachtig en mooi dat je zo'n goede band met je paard kan bereiken (in de 2e helft van het filmpje). Het eerste deel van het filmpje is wel verkeerd, maar er zijn genoeg mensen die wel met een bit kunnen omgaan, de mensen in dat filmpje kunnen gewoon niet goed rijden of ze kunnen wel rijden maar het paard schok ofzo (het zijn moment opnamens, al zie ik wel ruiters met een hele verkeerde houding ertussen). Heb dus niet meteen een verkeerd beeld van een bit, want als je je paard goed kan rijden, heb je maar een heel licht contact met het bit nodig.

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:26

Oh bah ik word er ook misselijk van, die opengereten buik Huilen vreselijk...

Kim_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:31

wooh, van dit soort filmpjes ga je echt even nadenken. natuurlijk je kan dit niet met elk paard doen, maar het is echt knap als je het allemaal voor elkaar krijgt. ik heb echt respect voor die mensen!!

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:41

Woow! Nu heb ik het ultieme bewijs voor men ouders om me bitloos te laten gaan!!

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:48

Erg mooi om te zien!
Er zijn echter, zoals hierboven al gezegd wordt, ook mensen die wél met een bit kunnen omgaan.

Dan nog even een serieuze vraag: Als je bijvoorbeeld alleen met een halsring rijdt; Zijn er ook mensen die zo dressuurmatig aan de gang zijn?
Ivm het rechtrichten van een paard, hierbij maak je namelijk veel gebruik van de teugels.

Gilles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 20:50

elk paard kan dit, alleen niet alle mensen kunnen het.
En het probleem is nu juist met het bit, dat geen één mens stil zit en een paard zijn hoofd beweegt. Zelf de ruiters met de zachtste handen hebben wel eens missers. Niemand is perfect, dus blijven de paarden pijn lijden.

kijk op www.hauteecole.ru als je je ouders wilt overtuigen, daar staan nog veel meer foto's.

een sport is iets waarbij je je eigen uiterste bereikt, je concitie traint,,, paardensport is gebruik maken van een paard...eigelijk geen sport dus.

wees blij met kleine stapjes, als je paard kijkt naar waar jij wijst, als hij samen met jou wilt rennen of met een bal wilt spelen. Sta open voor ideeen van je paard. Ga eens naar je paard zonder doel. leg je hoofdstel (bit) een ver weg. zorg eerst dat alles goed gaat op de grond, wat moet je doen om de aandacht van je paard vast te houden? Hoe blijft je paard bij je zonder dat je hem aan een touw hebt of snoep geeft. Hoe leg je hem dingen uit?? expirimenteer en leer...

begin met samen spelen, wes blij met kleine voorderingen, uiteindelijk lukt alles Lachen

Gwenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:51

Wouw, mooie filmpjes, zie je wat je kan met je paard zonder geweld. Het begin van vooral het 2e filmpje is idd gruwelijk, kreeg het er koud van.
Ik ben ook niet tegen rijden met bit. Als je er voorzichtig mee omgaat en een lekker dik, niet scherp bit gebruikt dan denk ik niet dat het echt kwaad kan. Bij alles draait het erom hoe je het hanteert.
Maar ik ben wel tegen alle andere hulpmiddelen. Ook tegen sporen. Ik vind dat je paard goed hoort te reageren op je been, niet op het stuk ijzer dat je tussen zijn ribben port.
"Less is more" : hoe minder je aan je paard hangt, hoe beter en hoe gelukkiger je paard zal zijn. En ik zelf ook, waarom moeilijk doen als het zo makkelijk kan ?? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:52

--> NA

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:52

Dit filmpje heeft er al een paar keer opgestaan

Gilles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 20:55

door oefeningen aan de hand wordt je paard juist heel soepel, het rechtrichten wordt alleen door schijn verbetert als je met een bit stelling vraagt. Het paard voelt de pijn in zijn mond en wil onder de druk uit door zijn hoofd te buigen. Omdat dat de enige optie is. als hij scheef is komt hierbij nog eens de pijn in de spieren die hij oprekt. en de ruiter die hem uit balans haalt door een verkeerd evenwicht

Maar door oefening aan de hand, en spelletjes waarbij je paard heel uitbuindig kan worden.. rekt hij zichzelf op.. door hem te leren buigen, of zijn achterhoef aan te raken wordt hij soepel... etc.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:58

Arme arme paarden aan het begin van die filmpjes..echt super zielig.
Aan het eind zijn ze wel heel mooi. Echt super hoe ze dat doen!!

Hipstr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 21:01

Een vriend van mij heeft ook zo band met zn paard.
Egt mooi om te zien.
Hij geeft er ook shows mee & doet proeven om te laten zien hoe het moet.
Verder vindt ik het egt zielig, die filmpjes.
Maar er is bewijs dat het ook op een andere manier kan.
Het heeft alleen veel tijd en gedult nodig, je paard moet je vertrouwen en je moet een band er mee hebben.
Maar wie gedult heeft krijgt wat diegene wilt.
En het geweldigste is als je zo'n band met je beestje hebt.

Tiestoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 21:03

Wat vreeeeselijk die filmpjes! Echt super aso, zulke mensen hebben geen hart en horen helemaal niet op een paard!!!! Gatver

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 21:18

Ha, daar zijn de nevzorov filmpjes weer Lachen
Waar ik benieuwd naar ben is hoe jij bijvoorbeeld zelf bezig bent? Wat doe jij zelf zoal met je paard?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 01:53

Deze omgang met paarden is super, geen twijfel over mogelijk.
Alleen is menig ruiter hier misschien nog nog niet aan toe? Lachen

megaspan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 02:06

het domste vind ik nog dat de mensen zelf denken dat ze heel goed kunnen rijden op de eerste helft van het filmpje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 02:09

NA --> LN.

Plus al vaker op Bokt gestaan : Slotje Lachen