Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
vroeger (vooral als puber) schaamde ik me dood voor haar nu niet meer ze is doof ja jammer maar het is een wereld moeder en oma.

Maya schreef:Nu zal bokt ook wel een redelijke vertegenwoordiger van de samenleving zijn, en ik vraag me af hoe de meesten van jullie reageren als je merkt dat je een gehandicapt iemand tegen komt.
Ik merk het nu zelf al, loop 2 dagen op krukken en iedereen staart je aan en vraagt:"het is toch niet blijvend?" nee het is niet blijvend maar als dat wel zo zou zijn, so what? Ik hoef geen medelijden en ik neem aan dat iemand anders die wel een blijvende lichamelijke beperking heeft die je wel of niet ziet of iemand die in een rolstoel zit, dat die persoon ook niet zit te wachten op medelijden! Eerder gewoon gezellig, vrijheid blijheid en geen moeilijk gedoe of het achter je rug om praten. Ik heb daar echt een grote hekel aan....... maar ja ik heb ook een hekel aan mensen die altijd maar iedereen af kraken en gelijk een oordeel over iemand klaar hebben
) heeft gehad. Zijn rechterkant van zijn lichaam is geheel verlamd, hij praat langzaam, maar kan soms moeilijk op bepaalde woorden komen. Dan helpen we hem gewoon, maar verder behandelen we hem als gewoon mens. Als hij wat te drinken wilt, moet hij het, net als iedereen anders, maar gewoon vragen. Hij krijgt geen speciale behandeling. Dat wil hij ook niet.
) heb ik geen ervaring. Bijvoorbeeld dove mensen, zoals jij Maya. Ik zou in eerste instantie niet 123 weten hoe ik daarmee moet omgaan. Zou ze nog wel iets kunnen horen, moet ik harder praten, moet ik het opschrijven of werkt ze met gebaren. Ik denk dat je het ook vanuit de kant moet zien van degene die je benadert. Hoe moeilijk het voor hem of haar is om met jou handicap om te gaan.
). Gewoon kleine dingen die het leven voor iemand in een rolstoel bijvoorbeeld, veel makkelijker maken.