Wegens sterfgeval van mijn zwager heb ik aangeboden aan de schoonfamilue de zorg op me te nemen van zijn 2 poezen (moeder + dochter).
Poezen waren -zwaar ondervoed- al door de dierenambulance opgehaald uit zijn huis en ik heb ze dus uit het asiel moeten halen (en moeten betalen).
Nu blijken deze "wijffies" dus volledig a-sociaal te zijn. Van knuffelen hebben ze weinig kaas gegeten en tegen twee katertjes die ik al had kunnen ze alleen nog maar blazen.
De katertjes (15 en 1 jaar oud) zijn helemaal overdonderd door dit a-sociale poezen-gedrag en durven ook niet te meppen. Deden ze dat maar.
Ik heb werkelijk geen enkel idee hoe ik de poezen moet "integreren" tussen de rest. De oudste poes ligt alleen maar onder de bank en wil dan wel, als het haar uitkomt te voorschijn komen (met een hoop geblaas).
De jongste poes is bezig alles te terroriseren, zelfs de hond.
Ik weet ook niet of ik ze nu allemaal tegelijk eten moet geven en dat ze dan maar aan elkaar moeten wennen, of eerst de katertjes en dan de poezen? Help... Zucht...
Aan de ene kant heb ik ook zoiets van; ze zoeken het maar uit. Aan de andere kant wil je toch ook dat iedere partij (poezen vs. katers) zich op het gemak voelt. Wie heeft er al eens zoiets meegemaakt?
De nieuwe "aanwinsten" dragen trouwens de namen Puk en (P)Lor

Blazen, slaan, grommen..(ze kon zo door voor waakhond!