minerva acedemie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

gentille

minerva acedemie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 10:06

ik kan geen topic vinden met links buiten UK, en omdat ik toch deze doelgroep iets wil vragen stel ik mijn vraag hier, als dat niet mag, moet een modje hem maar verplaatsen.

ik zit erover na te denken om een opleiding aan de academie minerva te gaan volgen, ik denk vormgeving-communicatie

nou zit ik alleen heel erg te twijfelen of die studie wel wat is, ik heb best creatieve ideeen, maar ik kan niet goed tekenen enzo, dus meestal blijft het bij ideeen. digitale bewerking, daar ben ik wel goed in. is het nodig om bepaalde vaardigheden te hebben voordat je aan deze opleiding begint?

en waar ik nogal mee zit, is er wel werk te vinden in die richting, volgens mij zijn er best wel veel mensen die een kunstopleiding doen. natuurlijk moet je doen wat je leuk vind, maar je daarna niet aan de bak kan komen...

kan iemand die ervaringen heeft met deze opleiding, of andere kunstopleidingen (Rainie deed volgens mij iets met fotografie of iets dergelijks?) mij wat vertellen over hun ervaringen?

http://www.academieminerva.nl/info.html
groetjes, shannon

ineke_

Re: minerva acedemie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 10:19

U heeft PB Lachen

gentille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 10:21

oke, je hebt ook de opleiding communicatie-vormgeving, op de hanze, dat is volgens mij wat meer via de computer... en je hoeft daar in elk geval geen toelatingsexamen te doen... dat scheelt ook weer

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 11:48

gentille schreef:
oke, je hebt ook de opleiding communicatie-vormgeving, op de hanze, dat is volgens mij wat meer via de computer... en je hoeft daar in elk geval geen toelatingsexamen te doen... dat scheelt ook weer

Dat heeft een vriendin van mij gedaan en dat is veel meer technich met vakken als marketing en communicatievakken etc. Op minerva gaat het veel meer over het oplossen van een beeldend 'probleem', een website voor dit en dit onderwerp en hoe geef ik dat vorm. Dat is daar veel minder aan de orde. Dus hoe het er uit ziet is veel belangrijker.

Volgens mij is het bij die multimediadesign opleiding die op het zernike zit veel meer aan regels gebonden hoe je iets ontwerpt dan op minerva, en juist dat los kunnen gaan en gekke dingen maken is goed voor je ontwikkeling vind ik

En het toelatingsexamen is niet eng hoor Tong uitsteken gewoon doen !

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 13:22

Even voor de duidelijkheid, Rainie doet niets met fotografie (op school). En Fairie ook niet. Lachen (wel beide hobbymatig)

Ik studeer Grafisch Vormgeven aan de Eindhovense School (voorheen Grafisch Lyceum) in Eindhoven. Fotografie is een vak wat heeeeeel soms even terug komt, maar het is echt niet zo dat de hele opleiding daarop draait. Als je specifiek fotografie wilt studeren kun je beter voor een school kiezen die dat aanbied.

Welke dingen wil je precies weten over de opleiding? Dan kan ik gerichter antwoorden.

Toch verplaats ik deze even naar [STW], omdat hij ivm een vraag betreft opleidingen toch daar hoort.
[UK] > [STW]

gentille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 14:46

oke, die opleiding aan de minerva academie is niet wat ik bedoel, heb het allemaal even goed doorgelezen. ik wil meer de communicatie kant op

*klik*

nouja, nou heb ik alleen een dikke discussie met m'n ouders, ze zeggen dat het hartstikke zonde is van het VWO, en dat ik naar de universiteit moet, en dat er bovendien geen werk is tevinden in deze sector en het erg slecht verdiend.

nouja, mensen met tegenovergestelde ervaringen Haha! meld u zich