Eten der Lage Landen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

joostvangestel

Eten der Lage Landen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-02 23:35

H,, vandaag lekker een tosti gegeten. Oud tosti-ijzer, nog uit Nederland.. Zo zijn er nog veel meer dingen die hier vreemd gevonden worden: satésaus op friet, nootmuskaat op boontjes, bloemkool en aardappelpuree, natuurlijk bijna alles wat je in de gemiddelde Nederlandse snackbar kan krijgen, verder nog typisch Nederlands eten zoals Shoarma, Babi Pangang en Bami Goreng Knipoog Hebben jullie nog wel meer van dat soort dingen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 23:46

drop!!

Overigens eten wij thuis al jaren "gebakken soldaten" bij de spinazie. Reepjes bruin brood opgebakken in de koekenpan. Ik stelde dit een keer voor aan een Finse vriendin die niet wist wat ze bij de spinazie klaar wilde maken, en zij vroeg me stomverbaasd hoe ik aan de term "gebakken soldaten" kwam, want het schijnt in het Fins precies hetzelfde te heten Haha! Alleen zij kende het dan in de versie van witbrood met aardbeien en slagroom Haha!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-02 08:18

drop kan je hier in iedere winkel kopen, maar goed hagelslag is weer wat moeilijker. Ook beschuit wordt steeds internationaler trouwens.

Soldaatjes aten wij altijd bij de Erwtensoep. Erwtensoep is trouwens ook zoiets typisch Nederlands, maar ook typisch Fins. In Nederland doen we er alleen ook prei en zo in. Bonensoep is pas écht typisch Nederlands trouwens.

Ik was trouwens frietvet aan het zoeken. Niet te koop in een gewone winkel, alleen maar in de groothandel. Finnen frituren niks (en toch leeft een Nederlander gemiddeld langer Knipoog

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 08:43

off-topic, ik heb nog nooit iemand anders over 'soldaatjes' horen praten! Ik dacht dat mijn moeder die naam zelf verzonnen had ofzo Haha! Niemand in mijn omgeving weet mij te vertellen wat dat zijn.

En wij aten ze idd ook bij de spinazie. Bruine boterham roosteren, lange reepjes snijden en klaar zijn je soldaatjes! Tong uitsteken

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 10:51

huh ? never heard of it ! Soldaten bij de soep ! hihi