GRMBL... eerste autoschade...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

GRMBL... eerste autoschade...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 13:48

oliebol oliebol oliebol oliebol oliebol

heb zojuist mijn allereerste autoschade gemaakt. Heb over 3 dagen 5 maanden mijn rijbewijs... helemaal geen "bijna" ongelukken gemaakt, alleen nu mijn eerste autoschade gemaakt... Huilen

Mijn ouders zijn net verhuisd naar een dorp met een redelijk centrum en laten ze daar nou midden in wonen. Midden in de winkel straat. Met twee grote pilaren bij de oprit waar je tussendoor moet en laten die doorgang nou behoorlijk smal zijn.

Ik moest even een boodschap gaan doen, ik kom terug, 4 of 5 auto's overal om me heen... door een geparkeerde auto werd de draai al helemaal lastig... overal mensen, veel op te letten en kijken dus.

Ik maak de draai om de oprit op te rijden, had het gevoel dat ik te ver was doorgereden en zat dus heel erg op de neus te letten dat die niet tegen de pilaar zou komen... hoor ik me toch ineens een lawaai! ... blijkt dat ik de bocht te krap heb gemaakt! Nu zit er echt een gigantische kras in de auto, met een hele deuk erbij.

Ik gelijk helemaal in paniek, want het is niet mijn auto. Mijn ouders hebben een nieuwe auto gekocht, maar die was nog niet geleverd dus nu hadden we een leenauto. Ik dacht echt dat mijn ouders kei pissig zouden worden.. ik helemaal in tranen.

uiteindelijk viel hun reactie wel mee, maar leuk vonden ze het natuurlijk niet... (ze waren wel allang blij dat het de nieuwe auto nog niet was)



poedersuiker Huilen ben er best wel door van slag...



Hoe lang waren jullie schade vrij? en voelde jullie je ook zo poedersuiker toen je voor de eerste keer schade maakte?
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 25-11-06 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Re: GRMBL... eerste autoschade...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 13:52

Ik heb ruim 5 jaar schadevrij rondgereden, totdat ik ruim 3 weken geleden (buiten mijn schuld) in een kettingbotsing heb gezeten met 7 auto's.
Toen was mijn auto dan ook direct total loss Clown erg balen, en sowieso erg heftig en vervelend om mee te maken!

Schade rijden is ontzettend balen en de kosten zijn meestal ook niet prettig.
Toevallig had het zusje van mijn vriend precies net zoiets als jij, toen ze nog maar kort haar rijbewijs had.
Succes met het afhandelen ervan, en gelukkig vatten je ouders het goed op.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Re: GRMBL... eerste autoschade...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 14:02

Ik rij nog steeds schadevrij (heb nu 3 jaar mijn rijbewijs).
Maar ja, eens moet de eerste keer zijn, maar dat neemt niet weg dat het heel vervelend is. Lachen.

Escha

Berichten: 18779
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Londen

Re: GRMBL... eerste autoschade...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 14:09

Aj dat is niet fijn, na 5 maanden al Ach gut
Ach het moest toch eens gebeuren, heel veel sterkte!

Milka

Berichten: 2112
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Strijen

Re: GRMBL... eerste autoschade...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 14:53

Hmm dat is minder inderdaad Ach gut
Snap heel goed hoe je je nu voelt.

Ik had vorig jaar een aanrijding en was toen ook helemaal over de zeik.
Had op dat moment net 5 maanden mijn rijbewijs en auto'tje en het gebeurde 100 m. voor mijn huis.
Gelukkig was het niet mijn schuld, maar baalde enorm.

Voor de rest reed ik 1 keer iets te fanatiek achteruit waardoor er nu een krasje op mijn achterbumper zit, maar daar stoor ik me niet meer aan.
Het is gelukkig een 2dehands auto'tje, maar ja.

mickey1978
Berichten: 677
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: ergens in het brabantse land

Re: GRMBL... eerste autoschade...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 14:56

Ik heb mijn eerste schade gereden toen ik nog maar 2 weken mijn rijbewijs had. Gelukkig viel de schade mee bij de andere partij (ik had bijna geen schade) en konden we het onderling regelen. Hellas heb ik mijn eerste auto total los gereden een andere keer. Ik had voorrang, maar de tegenpartij reed toch door. Jaren later heb ik een auto total los gereden door niet goed uit te kijken bij een t-splitsing. Iedereen rijd wel eens schade, erg vervelend, maar t gebeurd

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: GRMBL... eerste autoschade...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 15:15

Zelf heb ik in de 12 jaar dat ik mijn rijbewijs heb nooit schade veroorzaakt.
Wel ben ik ruim 5 jaar geleden aangereden.

Belangrijkste is dat jij en andere mensen ongedeerd zijn gebeleven.
Auto's kunnen vervangen worden.

Loesss

Berichten: 4186
Geregistreerd: 13-06-04

Re: GRMBL... eerste autoschade...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 15:19

Ach meid... Ook ik heb vorige week schade gereden en dan ook echt flinke. In botsing gekomen met een dikke grote mercedes. Mijn schuld. Ook net mijn rijbewijs een maandje of 4/5. Heb ineens veel minder vertrouwen in mijn rijkunsten... stom! pap en mam waren ook niet echt boos...

Niet door op je kop laten zitten, ook je ouders en iedereen heeft weleens schade gereden.

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Re: GRMBL... eerste autoschade...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 16:43

Bijna vier jaar mijn rijbwijs en nog steeds schadevrij... *klopt af* Hoop het zo te houden, maar kan iedereen overkomen!!
Je voelt je rot, maar weet de volgende keer wel dat je ook daar op moet letten...

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Re: GRMBL... eerste autoschade...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 17:15

Ach banketstaaf! Maar niets aan te doen meer.
Een of andere doos die voor mijn schoonvader werkt heeft na 10(!) dagen al de auto van mijn schoonvader in de prak gereden...
Val jij nog mee met je 5 maanden Haha!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Re: GRMBL... eerste autoschade...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 17:20

Ik ben geloof ik 3 uur schadevrij geweest Knipoog Ik had mn rijbewijs gehaald en wilde 's avonds perse met de auto naar de snackbar, ik rij de straat in en in de bocht stond een auto geparkeerd, en die bocht nam ik te krap.. dus de auto van paps zat onder de krassen. Een week later meteen mn eigen auto gekocht en in 4 jaar nooit meer schade gehad.

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Re: GRMBL... eerste autoschade...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 17:23

Volgens mij heb jij hem ongeveer in dezelfde tijd als ik gehaald Haha!? Ik heb twee weken geleden onze autoband + velg kapot gereden. Ik voelde me er ook echt heel klote onder. Maar ja, kun je toch niet meer terugdraaien..
Ook een maand of 5 dus.

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Re: GRMBL... eerste autoschade...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 17:28

Ik ben zo'n 3 dagen schadevrij geweest Haha! Was met de auto weggeweest, rij mn straat in, staan daar 2 vrachtwagens naast elkaar geparkeerd Tong uitsteken Mijn enige mogelijkheid was keren. Dus ik denk slim te zijn, achteruit een zijstraatje in...In die bocht stond een auto geparkeerd, dus moest goed opletten om hem niet te raken (achteruitrijden is niet mijn sterkste punt Clown ) aan de andere kant paaltjes, en ja, die had ik ook in de gaten...alleen; ik zag het paaltje met het bord voor 1-richtingsverkeer over het hoofd Knipoog Da's een veel dunner paaltje, en keek alleen in mn buitenspiegels om aan de zijkanten niets te raken, had de straat al afgekeken om te kijken of er geen fietsers oid aankwamen, dus achteruitkijkspiegel keek ik niet meer in...

maar ach: het heeft me een auto opgeleverd Duivel Mijn ouders waren net van plan een nieuwe auto te kopen, deze zou ingeruild worden. Maarja, de schade was beperkt tot deuken (geen lakschade), uitdeuken zou lakschade veroorzaken, dus dan zou het veel gaan kosten, en aangezien ze dat er met een verkoop niet meer uit zouden kunnen halen, hebben ze 'm aan mij cadeau gedaan Haha! Haha! Verder altijd schadevrij gereden Haha!

Anoniem

Re: GRMBL... eerste autoschade...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 17:53

Oudejaarsdag 2003 Bloos Had mijn rijbewijs precies 2 maanden. Onze oprit is via 2 S-bochten eigenlijk, de auto stond zo dat ik niet kon keren en achteruit moest rijden. Ging heel goed, ik week een beetje (heel klein beetje maar hoor Bloos ) naar rechts uit om die onzichtbare kei (die links achter een bosje staat) niet te rammen. Vergeet ik de gigantische kastanjeboom rechts... Heb me dóód geschaamd. Geloof dat de schade 850 euro was... Hele voorkant moest vernieuwd worden, zat fikse deuk in...

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: GRMBL... eerste autoschade...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 19:10

auch, dat klinkt ook erg pijnlijk voor de auto maya...

Lijkt erop dat ik de enige nog niet ben Knipoog

Ik baal nog steeds flink, maar ik heb wel het geluk dat de kras+deuk in de deur zit ....

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Re: GRMBL... eerste autoschade...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 19:14

Haha, grappige verhalen hier! En shiloh, begrijp dat je geschrokken bent! Ik heb anderhalf jaar schadevrij gereden, totdat ik vorig jaar een beetje te enthousiast een bocht in ging. Reed die bocht elke dag, dus werd een beetje overmoedig. Denk daar een beetje haast bij en: een tuin geruïneerd en €1700 aan schade aan de auto... Scheve mond Nog steeds een wonder dat ik niks had!

SDE
Berichten: 941
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Antwerpen, België

Re: GRMBL... eerste autoschade...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 21:06

Jammer, maar wees blij dat je voor je eerste ongeval 'maar' zoiets voorhebt. Voor hetzelfde geld doe je een schrik op en stap je nooit meer in een wagen.

Ik heb al 6 jaar mijn rijbewijs. Mijn eerste ongevalletje was enkele maanden terug (de dag ervoor behaalde ik mijn C-rijbewijs voor de vrachtwagen Vork ) met de dienstwagen van het werk, een Renault Master. Ik moest gewoon een smalle garage inrijden, maar nam uiteindelijk mijn bocht te scherp (dit door plaatsgebrek om bocht te nemen en weinig zicht). Ik hoorde iets ratelen (dacht dat het de antenne was die tegen het plafond kwam), parkeer de Master en wou vertrekken. Zie ik allemaal plastiek op straat liggen: bleek dat ik de beschermbanden van de zijkant eraf heb gereden en nog zo'n 500 krassen over de hele lengte en hoogte van de Master heb gezet. Voordeel: de Master was omnium verzekerd, want hij was nog geen jaar oud Cool .

Ik heb het nog lang mogen aanhoren: C-rijbewijs halen, maar nog niet met een camionette kunnen rijden Tong uitsteken .

Barco

Berichten: 2609
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Harmelen

Re: GRMBL... eerste autoschade...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 21:09

oh joh! Ik heb over het algemeen iedere 3 maanden iets. het zijn gelukkig kleine paaltjes en hekjes en geen mede weggebruikers. ik ben soms te laks...

En weet je????? je neemt deze ervaring weer mee en een volgende keer let je beter op!!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: GRMBL... eerste autoschade...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 01:59

Je voelt je nooit prettig als je je eerste schade hebt, maar het is maar materieel.
Ik heb een jaar geleden mijn eerste schade gehad, na ruim 10 jaar rijbewijs, baalde ontzettend. Kwam op de ponyclub aan, en een vader vertrok net met zijn fiets. Hij hield de poort voor me open maar deed hem iets te vroeg dicht. Tong uitsteken

alex66

Berichten: 1771
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Re: GRMBL... eerste autoschade...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 02:27

met mijn auto heeft het 10 jaar geduurd voor ik ergens tegenaan zat.
maar de eerste dag dat ik op de bus reed was ik zo aan het opletten op de paaltjes aan mijn rechter kant dat ik de fiat aan de linker kant helemaal niet heb gezien Bloos!
nu lach ik er om maar op dat moment kon ik wel door de grond zakken Huilen

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Re: GRMBL... eerste autoschade...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 10:43

Ach hoort erbij. Kan gebeuren. Ik zit zelf te denken om mijn auto alleen casco te verzekeren en niet all risk. Maar dan zal je net zien dat je door je eigen schuld schade rijdt. En dan is het zuur!

Poosje81
Berichten: 21195
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: GRMBL... eerste autoschade...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 12:53

Mij is dat ook gebeurd hoor. Zat teveel op te letten op 2 nogal ruim de weggebruikende fietsers aan mijn linkerkant waardoor ik de vrachtwagen aan de rechterkant helemaal uit het oog verloor. De rechterkant van het busje lag compleet in puin. Had toen 3 maanden mijn rijbewijs.

Daarna heb ik gelukkig geen schade meer gereden, hoewel ik nu 6 jaar mijn rijbewijs heb en sinds 4 jaar een eigen auto.

Gelukkig dat je ouders het goed opnamen. Mijn toenmalige vriend werd razend (was zijn auto). Maar dat is niet voor niets een ex nu Knipoog

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Re: GRMBL... eerste autoschade...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 15:14

"Gelukkig" ik ben ook niet de enige Haha!
Ik had net een paar week mijn rijbewijs toen ik een vriendin zou ophalen om naar school te gaan met een verlengde transporter. Moest ik daar opgegeven moment naar rechts ergens. Rechtdoor loopt dood is echt zo'n woonwijkje.
Staat er zeg maar met de neus tegen de bocht aan een auto met aanhanger (mag officieel niet eens).
Rechts staan paaltjes die notabene door kenissen daar neergezet zijn *LOL*
In ieder geval mijn broer zegt kan wel rustig aan doen dus ik let veelste veel op de neus en mijn broer op de paaltjes, maar tegen de tijd dat hij stop zegt moet ik nog reageren. Een deuk die doorloop vanaf de zijschuifdeur t/m de achterkant.
We hebben ondertussen die transporter verkocht en een andere gekocht waar ook de eerste schade in zit.

Niet door mij wel met mij. Ik moest iemand oppikken en stop netjes met richting aangeven etc. Halve minuut later klabam! Fietser die niet goed uitkeek... zijn we nu nog mee bezig met verzekering gelukkig genoeg getuigen.
Diezelfde middag heeft een trekker mijn opa's auto ook nog in prak gereden toen mijn moeder een eind erachter stil stond, omdat ze er niet langs kon omdat ze naar links moest. Nou ja die auto stond te koop en de verzekering heeft uiteindelijk meer uitgekeerd dan waarvoor die te koop stond dus was een meevaller.

Zolang het maar beperkt blijft tot de auto schade en niet de mensen Lachen

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Re: GRMBL... eerste autoschade...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 17:55

Das balen shiloh!

Ik heb gelukkig nog geen schade gereden in de tijd dat ik mijn rijbewijs heb ( ook bijna 5 maandjes)

Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Re: GRMBL... eerste autoschade...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 01:18

Ach, het is maar blik moet je maar denken...
Ik heb nu ong. 15 jaar mijn autorijbewijs. Na 9 jaar zat ik voor het eerst met mijn auto tegen een betonnen paal in de parkeergarage. *auw* "Gelukkig" zat er op die plek al schade van een ander...iemand die bij het parkeren mijn auto niet kon missen en geen naam had achtergelaten. Inmiddels heb ik 3x behoorlijke schade (+ reparatie) door een ander gehad, maar rij zelf nog altijd schadevrij.