Vader bijna 2 jaar niet gezien...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quente_

Vader bijna 2 jaar niet gezien...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 19:11

Mijn ouders zijn gescheiden. Nu woon ik dus bij mijn moeder in Ermelo met mijn zus. Mijn broer woont al op zichzelf.
Mijn zus heeft mijn vader evenlang als mij niet meer gezien.. Maar die gaat het ook volgensmij nix aan..
Maar ik ben zelf toch wel benieuwd weer..
Mijn broer heeft gewoon contact met mijn vader..Via telefoon en hij is er een paar keer langs geweest.
Mijn vader is al vaak naar Curacao toe voor zijn werk..(Piloot). Maarja..
Ikzelf heb dus helemaal geen contact met hem.. niet bellen,geen brieven sturen etc.
Nou heb ik een poos terug gehoord van mijn broer dat mijn vader tegen hem zei dat hij gewoon contact met ons wil.. niet dat hij ons niet meer wil zien.. maar hij wil ook niet altijd ons bellen etc..Hij verwacht dat wij ook wel eens naar hem toe bellen..

Maarja.. het is dus al bijna 2 jaar niet meer..
ik durf eigenlijk niet echt zomaar ineens na 2 jaar mijn vader te bellen.. opeens hoort mijn vader mij aan de telefoon..
Mischien dom dat ik het niet durf ofzo maarja..vind het denk ik toch een wat te grote stap voor mij om te zetten..
Zat zelf al aan een kaartje te denken om die op te sturen.. Maarja..is dat denk je een goeie stap om als eerste te zetten ?
Zelf weet ik dan eigenlijk ook niet wat ik erin moet zetten..

Mijn broer heeft ook wel een keer aangeboden dat ik met mijn broer naar mijn vader toegaan..wil ik best..maar geld hetzelfde als bellen.. dan ziet mijn vader ineens na 2 jaar mij onverwachts voor de deur staan.. Oke..Zul je wel denken: Zal die toch hartstikke leuk vinden..? Vind hij hoop ik ook wel.. maar ik....Ikk weer Tong uitsteken..

Emailadres weet ik niet van mijn vader..en dat vind ik dus eigenlijk al helemaal niet leuk om te doen..
Ga toch het liefst voor de kaart..Tong uitsteken
Maarja.. wat in die kaart zetten.. En wat voor kaart ? Op de voorkant : Ik mis je ?? Vind ik ook weer zo uh ja.. weetniet..
Of iets met ''zomaar een kaartje ''..

Ik weet t ff allemaal niet meer met mijn vader.. Mijn zus geeft er dus nix meer echt om..Mijn moeder haat mijn vader..maarja niet zo gek als je gescheiden bent vaak.. Tong uitsteken
Ben toch wel benieuwd.. Zal hij echt superblij zijn als hij contact met mij krijgt..? Dat ik hem een kaartje stuur..?

Hij woont nu in Veldriel al een aantal jaar..erg leuk daar ! Lachen
Het is wel een eind rijden..dus op de fiets kan ik niet even erheen..en met de trein mag ik niet alleen..

Mijn oma en opa heb ik trouwens ook al evenlang niet meer gezien..die woont gewoon ook ik Ermelo net als mij..
Die opa,,oma zijn dus de ouders van mijn vader..
Mijn oma heeft wel eens naar mijn zus gebeld..toen was ik net naar school toe..
Vind ik toch wel een teken dat ze ons graag wil zien enzo..Of niet ?
Mijn moeder heeft er dus geen interesse in..haar heb ik er ook nix over verteld..
Naar mijn oma kan ik zo toe gaan..en opa Tong uitsteken.. Kaartje sturen vind ik daarna toe erg dom..
Maarja.. toch.. het liefst hoop ik als ik er toevallig eens langsfiets,,dat ze dan de tuin aan het doen zijn,,of de post aan het pakken zijn ofzo..dat het daarmee begint ..het gesprek Tong uitsteken..en de contact.. En zo weer verder gaat..
Maarja..denk niet dat dat snel lukt !

Lang verhaal..maarja..in iedergeval al bedankt ! Haha!

lique

Re: Vader bijna 2 jaar niet gezien...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 19:16

ik ken het ik heb mn vader al 6 jaar niet meer gezien\gesproken ttodat ik ik hem gister tegen kwam in de winkel stomtoevallig....beetje weird....maar mijn geval ligt iets anders....ik zei goh leef jij ook nog...flapte er zo uit...maar blijft raar tis wel je vader...maar als hij er positief tegenover staat,zou ik het wel proberen

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 19:17

Lijkt me echt gek, om je vader twee jaar niet te zien of te spreken... En ook wel begrijpelijk dat je daarom niet zo goed naar je vader durft te bellen/schrijven.
Aan de andere kant vind ik het wel raar dat je vader (ook) niet belt, omdat hij vindt dat jullie 'ook wel eens kunnen bellen', terwiijl je hem al twee jaar niet hebt gezien of gesproken Verward.

Ik zou een kaartje sturen, dat is wat makkelijker, je kunt van te voren bedenken wat je er op gaat zetten, en je hoeft niet meteen te reageren. Stuur gewoon een leuke kerstkaart, hoef je verder niet na te denken wat voor kaart je moet sturen. En de tekst is ook wat makkelijker. (gewoon iets van gelukkige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar, waarin we elkaar hopelijk spreken oid Lachen ).

Btw: het is je vader, ik denk dat het hem helemaal niet uitmaakt, wat je stuurt, doet, of zegt waarschijnlijk is hij gewoon blij wat van je te horen! Haha!.

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 19:22

ik zou denk ik gewoon een brief schrijven,je kan uitleggen dat je niet goed durft te bellen etc..
Is het ook niet zo ineens en wie weet maybe belt ie jou dan wel omdat je het dan hebt uitgelegd!
suc6

Quente_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 19:24

Kerstkaarten..Goed idee .. Maar dat duurt nog aardig lang.. toch ?
Hij is ook pas in April jarig..dus verjaardagskaart kan nu ook niet..haha Tong uitsteken..
Zit me zelf nu een beetje op te denken dat het mischien ook wel gewoon leuk is om een leuke kaart te kopen met ''zomaar een kaartje'' ofzoiets.. ?

En lique : Vond jouwn vader het heel leuk dat hij jou weer na 6 jaar zag ?
Mijn vader kan ik niet echt zomaar tegenkomen in de winkels hier .. Hij zal niet zomaar hier helemaal naar het dorp toegaan..haha Tong uitsteken Mijn zus heeft het de hele tijd erover dat ze mijn oma en opa in de AH ziet..waar mijn zus werkt..maarja..mijn opa,,oma heb ik nog nooit tegengekomen in het dorp ..Tong uitsteken

Marije86 : Vind ik alleen ook weer persoonlijk zo raar om erin te zetten dat ik het niet durf...Bellen Tong uitsteken..Zal die ook wel denken van: Hoezo durft ze mij niet te bellen ??:P

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 19:35

HupsSakii schreef:
Kerstkaarten..Goed idee .. Maar dat duurt nog aardig lang.. toch ?
Hij is ook pas in April jarig..dus verjaardagskaart kan nu ook niet..haha Tong uitsteken..
Zit me zelf nu een beetje op te denken dat het mischien ook wel gewoon leuk is om een leuke kaart te kopen met ''zomaar een kaartje'' ofzoiets.. ?

Wel nee, over drie weken kun je, je kerstkaarten wel schrijven, en die drie weken maken -denk ik- ook niet echt uit na die twee jaar. Maar een 'zomaar' kaartje is natuurlijk ook leuk.
Maar je vader kan toch ook contact met jou opnemen? ik blijf dat toch een beetje raar vinden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 19:37

--> LZP

Quente_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 19:38

Tjahh... Vind ik ook wel..maarja.. Dan maar ik eens beginnen..eens kijken of hij terugreageerd !

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:23

De tijd hoe lang het geleden is dat je je vader voor het laatst gezien hebt maakt denk ik niet zoveel uit. Belangrijk is wel te weten dat je vader en jij graag weer contact willen hebben. Dus ga ervoor het contact voor kinderen met de beide ouders is enorm belangrijk. Schrijf inderdaad een kerstkaart of vraag aan je broer of hij een bezoekje kan regelen evt bij je broer thuis. De eerste stap is heel moeilijk maar erg belangrijk. Ga ervoor meisje. Heel veel succes toegewenst.

Kristie je hebt helemaal gelijk ik vind ook dat de vader contact moet opnemen met zijn dochter(s), maar soms gaat het niet zo makkelijk als wij denken. Vaak denken vaders dat ze hun kinderen problemen besparen door geen contact te zoeken.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 21:14

Lieve schat... gewoon DOEN!!! Ja

Laat deze kans niet voorbij glippen met het risico dat jullie nog verder van elkaar vervreemden. De langer het duurt dat jullie geen contact hebben, de moeilijker het wordt om die drempel nog te nemen. Scheve mond

Hoeveel aanmoediging heb je nodig om contact op te nemen als hij aangegeven heeft heel graag contact met jou te willen hebben..???

als ik mij even mag verplaatsen in je vader, neemt hij nu geen contact met jou op omdat hij bang is dat je hem af zult wijzen of zult zeggen dat je om welke reden dan ook geen contact wilt. Hij geeft jou dus de ruimte om ja of nee te zeggen. Dat is toch fantastisch van je vader? OK dan!

Ik zou hem gewoon een kaartje sturen, of je broer vragen om een email adres, en hem schrijven dat je ook graag weer contact met hem wilt hebben, maar dat je dat best wel moeilijk vindt. Wedden dat hij jou begrijpt, omdat het voor hem misschien wel net zo onwennig en vreemd is als voor jou?

Kom op meis, laat deze kans niet lopen... even diep ademhalen en gewoon doen! Lovers

Houd je ons op de hoogte??

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 21:50

ik heb afgelopen week mijn vader na een stilte van 2,5 jaar weer gezien, ik heb hem een brief geschreven en op mijn eigen manier verwoord wat ik voel en dacht, ik begrijp jouw vaders standpunt dat jullie de moeite mogen nmen ook wel want dat had mijn vader ook.

het was super en ik vind het zonde van de 2 jaar die we hebebn vespild, dit overkomt me geen 2e keer.

o en vergeet niet, de scheinding van jullie ouders is tussen je vader en moeder, daar staan jullie los van, sterkte en niet te lang wachten zou ik willen zeggen.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 21:57

Doen. Echt, je hoeft echt niet weer stapelgek op je vader te worden. Maar het is wel je vader en die verdient een plekje in je leven. Ik heb 2 jaar nauwelijks contact met mijn vader gehad. Mijn broers in die tijd wel. Nu pas 4 jaar later is het contact zo ver goed gekomen dat ik mn vader ook voor een gewone simpele vraag bel. Ik ben er blij mee. Mijn vader wordt nooit meer mijn echte vader zoals ik vroeger tegen hem opkeek. Maar hij hoort wel weer bij mijn leven. Mijn kinderen krijgen later hun echte opa weer en die gedachte maakt wel dat ik erg blij ben dat ik contact heb met hem.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 22:46

Jammer dat je vader jou deze keuze laat maken. Aan de ene kant begrijpelijk, zoals blensink beschrijft, maar nu moet jij deze moeilijke stap zetten.. Ik kan je maar een ding aanraden: gewoon een kaartje sturen, of bellen of langsgaan.. Het zal in eerste instantie moeizaam zijn en gek voelen maar ik denk dat dat snel over is..

Ik heb mijn vader in de afgelopen 12 jaar slechts op begravenissen en bruiloften gezien.. Is mijn eigen keuze, maar dat betekent niet dat ik het niet jammer vind dat ik geen papa heb.. Als ik het had kunnen voorkomen dat het zo is gelopen..

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 23:25

Meid. doe in ieder geval iets. Laat deze kans niet liggen. Het is jammer dat hij zelf niet belt, hij wil tenslotte weer contact.

18 maart. Op mijn verjaardag heb ik precies 3 jaar geen contact met mijn vader.. Hij wil me niet meer zien, mijn tweeling zus niet.. mijn beide broers niet.. Het is gewoon voorbij, voor altijd. Verdrietig Vraag me altijd af waarom hij mij uberhaupt op de wereld heeft gezet. Hij heeft meer pijn dan goed gedaan.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 00:12

Ik zie mijn vader ook al bijna 2 jaar niet meer (ook gescheiden ouders) Maar ik spreek hem nog wel eens (lees 1 keer in de 3-4 weken) op msn. Ik zie hem 2 keer in het jaar op de verjaardag van opa en oma (zijn vader en moeder).
Hij heeft een nieuwe vriendin en dat was de beste vriendin van mijn moeder ooit.. Ik heb helemaal geen behoefte om hem meer te zien of te spreken.. Ik zie mijn opa en oma nog wel heel regelmatig..
Mijn vader woont ook een eindje van mij vandaan en int weekend bij zijn vriendin (1 blok verder)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 00:15

Ik weet dondersgoed hoe je je voelt, heb mijn vader al bijna 4 jaar niet gezien.... d.m.v erg vervelende situaties!
Er is de laatste tijd erg veel gebeurd daar hij nu sinds kort weer wel contact met mijn oma ( zijn moeder ) heeft... en nu wordt er van mij verwacht dat ik maar gewoon bij mijn oma op bezoek blijf komen zodat ik hem tegen het lijf loop zonder dat er het één en ander is uitgepraat... denk het dus van niet Boos! Stoom uit je oren

Nettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:49

Ik had mijn moeder 6 jaar niet meer gezien toen ik haar een brief stuurde op mijn elfde. Ik wist niks van haar, kon me haar niet eens meer herinneren. Toch wilde ik weten wie mijn moeder is en heb ik haar verteld over school, en vroeg haar of ze me weer wilde zien. Achteraf valt het altijd mee, het zijn de zenuwen vooraf die het m doen Lachen

Quente_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 22:16

Allemaal superr bedankt !
Ik ga dan toch een kaartje sturen.. morgen ofzo..
Laat jullie wel weten hoe het verder loopt ! Lachen
Heb net al een kaart uitgezocht Tong uitsteken

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 00:44

Heel dapper van je OK dan! ,
Heel veel plezier en geluk toegewenst als jullie weer contact hebben enne .........laat het niet weer gebeuren, dit geldt natuurlijk ook voor je vader.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 16:37

Goedzo meid! Eens moet de 1ste keer weer zijn.

Ik heb mijn vader van m'n 3e tot m'n 11e levensjaar ook niet gezien, maar dat heeft een andere reden.

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 20:45

ik heb mijn vader nog nooit gezien
maar ik denk dat ik het ook niet durf .
wel heel veel succes ! super Knipoog

Irmaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:29

Ik heb mijn vader ook al hele tijd niet gezien.
Ik heb hem voor het laatst gesproken in April op mijn verjaardag. Ik moest hem bellen want hij belde mij niet.
Ik heb het altijd makkelijkst gevonden om gewoon te bellen.
Bij een brief zit je weer te denken, zou hij hem al hebben?
Zou het kwijt raken?
Met bellen heb je gelijk duidelijkheid, en ik vind dat je een vader best af en toe mag confronteren met het feit dat je zijn kind bent.
Maar toch erg knap dat je toch de knoop hebt doorgehakt.
Hoelanger je wacht, hoe moeilijker het word.
Succes ermee!

Quente_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 17:18

Zojuist heb ik de kaart opgestuurd ! Dus hopelijk komt het morgen aan Pling
Heb er niet echt superveel ingezet..haha :p Gewoon gevraagd hoe het daar gaat ,, etc. etc. etc.. Lachen
Hoop op snel antwoord !
En Irmaatje : Je hebt inderdaad gelijk dat bellen gewoon het makkelijkst is.. Lachen Alleen durf ik dat helaas toch niet zo goed na bijna 2 jaar.... Frusty

bassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 17:34

probeer contact te zoeken. het is moelijk maar eens moet de eerste keer zijn
suczes ermee. hopen dat je ooit nog contact krijg met hem Knipoog

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 18:40

HupsSakii schreef:
Zojuist heb ik de kaart opgestuurd ! Dus hopelijk komt het morgen aan Pling Frusty

Super! Ik ben hartstikke trots op je (voor wat het je waard is... Haha! )!!

Nu hopen dat je vader snel reageert, maar onthoudt dat het voor hem misschien wel net zo onwennig is als voor jou.. jullie zullen waarschijnlijk echt wel weer een beetje aan elkaar moeten wennen.

Spannend hoor, houdt je ons op de hoogte?