Slowchats en oneliners

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Romkabouter

Slowchats en oneliners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-02 11:31

Misschien iets om over na te denken?
Een zogenaamde slow-chat staat bij [AM] De regels op Bokt.nl
in de "Hints en Tips" in artikel 12.
Volgens mij dus niet verboden. En als het 's nachts als er weinig mensen online zijn gebeurt dat gewoon snel. Dus wel oppassen, maar niet overdrijven.
En verder staat er niets in over oneliners. Wel over 'METOO'-reacties (art. 5), maar dat is niet hetzelfde.
Daarentegen staat er in artikel 7 wel iets over grote lappen tekst.

Conclusie: Oneliners is toch niet zo erg? Meestal versterkt het juist het grappige effect.
Slow chat, tja, soms ontstaat dat omdat er verder weinig mensen online zijn. En 3 kan IMHO geen slow-chat zijn, want met PB's kunnen slechts 2 personen meedoen aan de chat.
Komt bij dat volgens mij de meeste mensen een scroll-wieltje hebben en dus gemakkelijk de oneliners en lappen tekst voorbij scrollen. Ik doe dat in ieder geval wel Lachen

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 11:33

Jee wat heb jij een leuke usericon...moeite met combinatie dus maar in kanariegeel? doet me denken aan iemands tutu...

METOO reacties zijn meestal oneliners,
'vind ik ook' 'ben ik het mee eens'

Maarreh, misschien interessant voor een pol?

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 11:36

tjee verveelde je je of was je in ene rare bui dat je zo diep gata nadenken??

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-02 11:40

METOO zijn altijd oneliners, maar oneliners niet altijd METOO
En ik denk altijd diep na, het is alleen zo dat ik dat meestal niet aan de wereld toon Lachen
Ik kreeg de icon van Karin Knipoog Ik had een andere, maar deze paste beter bij dit forum

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 12:43

Oneliners kunnen soms best wel vervelend zijn. Als je bv bij fotos kijkt en eronder staat een rits oh wat leuk reacties.....Allemaal oneliners door te scrollen in de hoop iets zinnigs tegen te komen! Haha!

Maargoed, waar zoveel mensen bij elkaar komen heb je nou eenmaal bepaalde regels. En niet iedereen zal even blij of gelukkig zijn met de invulling en uitvoering van deze regels, maar goed, je hebt je er aan te houden... Haha!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-02 12:49

Buitenzorg schreef:
Oneliners kunnen soms best wel vervelend zijn. Als je bv bij fotos kijkt en eronder staat een rits oh wat leuk reacties.....Allemaal oneliners door te scrollen in de hoop iets zinnigs tegen te komen! Haha!

Dat zijn dus METOO reacties Knipoog
En daar wordt minder van gezegd dan van een goeie oneliners grap of anderzijds een reactie die in 1 zin genoeg zegt.
En uiteraard hoor je je wel aan de regels te houden, maar het is geen keiharde regel volgens het topic in [AM]

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 13:03

Er zijn op dit moment 3 topics waar hetzelfde groepje mensen doorblaat en alleen maar 5 woorden hoogstens plaatst elke keer. Dat is voor anderen écht irritant, als het er 1 is wilde ik wel een oogje toeknijpen, maar kennelijk kan het niet bij 1 topic blijven. Dat is heel jammer, maar ik moet ook ergens een grens trekken. Oneliners zijn zwaar irritant, helemaal als het nergens overgaat. Slap gezever zonder inhoud dus...
Als er verschillende topics van 10-20 pagina's zijn waarin hetzelfde groepje mensen tegen elkaar leutert en elke keer hoogstens 5 woorden eruit kan blaten getuigt dat volgens mij niet van Inhoud en is het meer een slowchat. We hádden op bokt ooit een chat, ik weet niet of die nog werkt, maar ik zou zeggen: that's the place to be! Als het een geweldige chat is kun je hem altijd nog copy-pasten naar word en teruglezen toch? En daar heeft niemand (behalve degenen in de chat) last van.
Dit komt elke keer naar boven en als het nou vanzelf ophield, of een beetje inhoud hield, mensen meer dan 1 regeltje of 5 woorden zinnig uit konden kramen... tsja.. Maar dát gebeurt niet!
En dan heb ik wat dat betreft niet zoveel te maken met dat oneliners niet mogen. 1 oneliner kan misschien nog, maar op kh worden het er algauw meer en zitten er maar een paar mensen samen gezellig te kwekken. Dat is niet echt vriendelijk tegenover de rest. Hoe hard je ook zegt dat anderen welkom zijn. Het zijn nl. telkens dezelfde mensen, kan me voorstellen dat er bij veel mensen een 'harde kern' idee komt, en daar zit écht niemand op te wachten, geloof mij!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-02 13:38

Dat van die harde kern ben ik wel met je eens, alhoewel ik er nog maar een maand opzit ofzo. Maar dat jij oneliners irritant vindt, is toch geen reden om te dreigen met een slotje? En jij hebt er juist wel mee te maken dat oneliners wel of niet mogen, want jij bent moddie.
Het is dan ook aan jou de taak om veel topics te lezen, wat wel saai kan zijn ja, maar ik heb niet het id dat iedereen altijd alle topics leest. En waarom zou je? Als je de topics die je wel intresseren hebt gelezen dan zit er een link met "markeer alle onderwerpen als gelezen".
Misschien was er vroeger wel een chat ja, dat was dan voor mijn tijd. Dan is het misschien leuk daar weer wat aan te doen.

Ik heb nog wel een id om oneliners wat proberen te beperken: Haal het "snel antwoorden" veld weg, want dat werkt oneliners echt in de hand.

Maar goed, een chat-forum waar dit wel kan en mag zou misschien ook een id zijn. Ik d8 dat het kippehok daar speciaal voor was, maar blijkbaar is dat niet het geval. Als ik een forum met als titel het Kippehok lees, dan verwacht ik juist dit soort geOH. Als je daar geen behoefte aan hebt: Lees het dan niet. Blijkbaar is er wel behoefte aan, anders zou het niet steeds ontstaan Lachen

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 13:53

Ik begrijp niet hoezo die topics waar we het over hebben niet mogen. Als je het niet leuk vind kijk je toch gewoon niet! En je kan aan de titel wel zien wat voor soort topic het is en dan kan je toch zelf bepalen het niet te lezen? Ik vind het grappige topics en lees ze ook, maar plaats geen reacties. Nou ieder zijn keus toch? Ik zou het jammer vinden als deze topics niet meer mogen! Als je je eraan ergert lees je het toch gewoon niet! En in een chat kunnen anderen niet meegenieten en moet iedereen er op dezelfde tijd zijn. Conclusie: lekker laten zo als het nu is!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 13:56

harde kern, groep, daar heb ik echt een hekel aan (hokjes plaatsen). iedereen is van mij van harte welkom (graag zelfs want dan wordt het nog leuker) en het is geen gesloten groep.

ik doe er vaak genoeg aan mee, aan oneliners, of 2liners, maar slowchats vind ik het niet. soms komt een oneliner beter aan dan een mega verhaal (waar je halverwege in slaap valt) en da's misschien voor andere lezers ook weer prettiger te lezen. ik vraag me af wie zich eraan stoort, zijn dat bepaalde mensen of is het alleen om de regels na te leven? als laatste zo is moeten die misschien vanwege de vraag/behoefte aangepast worden, het forum is toch voor de gebruikers?

na dat je nogmaals je ongenoegen post heb ik zoiets van laat maar de lol is er af. ik ga niet een heel verhaal forceren als ik een leuke one of 2liner in mijn hoofd heb.

als het niet anders is:
geef een definitie van slowchatten en een regel dat slowchatten gewoon NIET mag punt. voer vooral het in alle topics/fora consequent in en dan is iedereen tevreden. of wordt iets liberaler.

en je kan er altijd voor kiezen bepaalde topics niet te lezen, zoals ik het doorvraag topic niet lees.

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 14:07

www.bokt.nl/chat geloof ik, try it out.
Het is overigens niet mijn irritatie die ik hier uit. Het is meer het idee dat als je naar kh surft (ik surf altijd naar kh en niet naar ongelezen berichten, dan ben ik nl de draad kwijt, ik kijk maar op 3 of 4 forums de rest hoef ik niet te zien) zie je bovenaan elke keer dezelfde topics terug. Er zijn verschillende mensen die dat irritant vinden of ooit irritant gevonden hebben. Als het nl om een topic gaat wat je niet interesseert dan kan ik me dat ook best voorstellen.
Het snelantwoordenvakje is gemaakt onder het voorbehoud dat er niet te veel oneliners kwamen. Ik tik altijd in het SAV en ik tik toch meestal lange verhalen (10 vingers Tong uitsteken )
En over het kippenhok: het blijft altijd een punt van discussie. In het verleden heette het nl het Onzin forum, dat was natuurlijk vrij te interpreteren en dat heeft nogal wat 'problemen' opgeleverd. Toen is het veranderd in het kippenhok en ook daar (en bij het onderschriftje) kun je natuurlijk vanalles bedenken. En ik vind ook zeker dat al dat soort ongein moet kunnen (heb er zelf ook aan meegedaan), dus daar ligt het niet aan. Mijn idee is alleen dat het na een pagina of 10 niet leuk meer is en voor anderen ergerlijk wordt. Om dan elke keer na 10 pagina's een slotje te plaatsen en 5 nieuwe topics terug te krijgen... weet niet of dat een oplossing is. Ik snap best dat het niet te voorkomen is of dat het slotteren alleen maar averechts werkt, maar je moet wel snappen dat er grenzen zijn. En in kh zijn die grenzen nogal 'wazig' omdat het precies op het grensgebied is allemaal. Er gebeuren veel dingen waar ik niet happy mee ben, maar 3-4 topics vind ik wat overdreven. Zeker omdat het voor andere mensen niet te volgen is op een gegeven moment. Nu heb ik inmiddels (doe dit al dik een jaar) al gemerkt dat het bij vlagen zo gaat. Meestal is er een groepje van 5-6 man die flink uit zijn bol gaat en daarna weer 'ophoud' (met of zonder slotje). Een paar maanden/weken is het weer raak en zijn er weer anderen die zich flink uitleven. Dus waarschijnlijk komt iedereen wel aan zijn trekken zo.
Maar ik kan me ook voorstellen dat het niet voor iedereen te begrijpen is en dat sommigen zich er kapot aan ergeren. Die komen dan ook nooit op kh, vrije keuze. Toch blijft het voor mij twijfelachtig, juist omdat het (imo) op het randje zit allemaal. Dus voordat het te ver is zeg ik er wat van en daar hoef je het niet mee eens te zijn, je moet alleen wel begrijpen dat het voor anderen op een gegeven moment verre van grappig is. En schouders ophalen of het niet lezen is een beetje een zwak argument omdat je het hoe dan ook elke keer weer op je schermpje ziet, en na een x-aantal keren wordt het steeds irritanter natuurlijk.
Net als al die topics over die lekkere dingen, nieuwe veulentjes (hoewel ik niet inzie waarom dát irritant zou zijn), ik ben jarig en ik heb 10000 berichtjes...
Ik wil best aparte regels maken voor kh en dan zeggen dat oneliners ten strengste verboden zijn en dat slowchats (ookal doen er 10 mensen mee bij wijze van spreken) niet mogen en dat na 10 pagina's overal een slotje op komt. Maar daar voel ik écht niets voor!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 14:11

Ik persoonlijk vind slowchats tussen 2 personen ook heel irri dat kan ook best via pb.

Ik ben het eens dat sommige topics ook net zo goed op een chat terecht kunnen maarja bij gebrek aan een chat..?
Onliners heb ik opzich geen probleem mee zolang het wat toevoegt en ja wanneer voet iets toe ik kan wel een heel banketstaaf verhaal om een simpelezin als ik snap het niet wil je het uitleggen? hangen maar wat heeft dat voor'n nut en wat voegt dat toe?

Kortom moeilijk.
verder ben ik het met sp eens als online-ers en een slowchat niet mag dan mag het in geen enkel topic.Niet de 1 wel en de ander niet

tuurlijk zijn er topic die ik niet leuk vind maar die lees ik dan ook niet.
het is voor mij dan onzin om er een slotje op te gooien omdat er een aantal bokt het niet leuk vind.wanneer het kwetsend wordt alla

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 14:13

Laui! schreef:
Ik wil best aparte regels maken voor kh en dan zeggen dat oneliners ten strengste verboden zijn en dat slowchats (ookal doen er 10 mensen mee bij wijze van spreken) niet mogen en dat na 10 pagina's overal een slotje op komt. Maar daar voel ik écht niets voor!

dat zou ik ook niet leuk vinden, maar regels moet je naleven. of je dat leuk vind of niet. dus of de regels aanpassen aan de behoefte, of de "geen 1liner/2liner/3liner-regel" naleven consequent in elk topic.

hou in gedachte dat regels zijn voor het plezier, vraag en behoefte van de gebruiker.

bij heel veel andere bekende fora zit standaard een slowchat forum, maar dat even terzijde.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 31-07-02 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 14:13

Ik denk dat het probleem hier is dat er een hoop topics ontstaan zijn in het kippenhok die uitmondden in een slowchat of hoe je het ook wilt noemen Lachen ik denk dat een gedeelte van de bokkers zich misschien ergeren aan veel van dezelfde soort topics in de bovenste regionen van het KH. Men ziet door de bomen het bos niet meer en ik moet eerlijk zeggen dat ik ook de draad behoorlijk ben kwijt geraakt in de vele topics en ze zijn dan dus idd niet leuk om te lezen. Ik weet dat het KH een tijd geleden ook doodgegooid werd met dat hele Purno-gedoe en dat dat ook absoluut niet gewaardeerd werd door velen. Tja... toen kwam er dus een tijdelijk forum waar mensen naar toe konden gaan die het wel wilden lezen en mensen die het niet wilden lezen waren weer tevreden omdat het KH weer een beetje 'opgeruimd' werd. Ik denk dat dat ook geldt voor de chat-topics. Misschien is het gewoon een idee om ook een open forum te maken waar je lekker naar hartelust kunt chatten en waar alle bokkers van kunnen genieten.

Het 'niet-lezen' van een topic vind ik een beetje 'afgezaagd'. Ik lees de topics ook niet echt, maar wat mij persoonlijk tegenstaat is dat je eerst een hele rits chat-topics te zien krijgt en dan de rest van de KH-topics.

No offence meant verder... ik kan het me supergoed voorstellen dat het echt leuk is om lekker heen en weer te ouweho eren dussssss.... Haha!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 14:16

inderdaad goed voorbeeld, de purno topics, daar werd uiteindelijk aan de behoefte voldaan van elke gebruiker.

ik vraag me nu af trouwens wat er nog over zou blijven van het kippenhok als er een 1liner/2liner/slowchat forum op bokt zou komen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 14:22

Je weet van tevoren niet of een topic zal uitmonden in een slowchat. En ik - als een van de mods - heb ook geen zin om bij ieder vermoeden met het vingertje te gaan zwaaien: 'jongens, pas op dat het geen slowchat wordt'. Vaak heb je dat pas door als je je al lang en breed hebt laten meeslepen. Want ja, ook een mod loopt niet altijd strak in het gareel (maar hoort wel te weten wanneer het allemaal leuk is geweest en we weer moeten overgaan tot de orde van de dag).

Dat 'harde kern'-idee vind ik persoonlijk onzin. Aan de betreffende topics deden een hoop mensen mee die nog maar kort op Bokt zitten en/of nog niet veel Bokkers IRL of via PB spreken. Dus om dan van een harde kern te spreken vind ik persoonlijk wat kort door de bocht.

Dat slowchatforum vind ik wel een goed idee, Fok! heeft er sinds kort ook eentje om dezelfde reden: op Onzin liep het uit de hand. En voor zover ik weet werkt het prima.

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 14:31

Ik vraag me af of zo'n extra forum wat toevoegt. Je kunt ook zeggen dat kh gewoon helemaal regel-loos gemaakt wordt, maar of dat zo'n leuk plan is? En idd kleedt je kh daarmee waarschijnlijk wel behoorlijk uit omdat een groot gedeelte toch slowchats zijn, de een van 2 pagina's de ander 10tallen pagina's.
Harde kern idee zie ik zelf niet zo, maar dat komt omdat ik een aantal mensen zo langzamerhand wel 'ken'. Toch weet ik zeker dat als je heel straight kijkt naar hoeveel mensen er mee deden dat je (cijfermatig) toch uitkomt op een hoog ons kent ons gehalte.
Wat misschien een idee is (idee he, pazzop): na 10 pagina's zit je meestal niet meer op het originele onderwerp, dan gewoon een nieuw onderwerp starten. Daardoor zakt het oude topic naar onderen en komt er een nieuw topic. Of dat de bedoeling is weet ik niet, maar iig krijg je dan minder last van vervuiling bovenaan (nog steeds wel, maar t zijn niet meer dezelfde topics) en is de drempel om in te stappen voor nieuwelingen wellicht lager. Kweetniet of dat een oplossing is, maar het is misschien het proberen waard, of iig het overwegen waard. Dan heb je toch meer verloop in topics en hoeft niemand zich eraan te ergeren...

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 14:34

Wat ik echt heel erg irriterend vind zijn van die berichten waar een hoop geblaat in besproken wordt die ook in 3 regels passen,

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 14:37

als je het er over eens bent dat de behoefte er is om in 1liners/2liners/slowchats te praten dan kan je opzoek gaan naar een oplossing. in welke vorm die moet komen, bijvoorbeeld een nieuw forum (laui de toegevoegde waarde=aan behoefte voldoen), of de regels van KH versoepelen (toegevoegde waarde= wederom aan behoefte voldoen), dat is niet aan mij om te beslissen.

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 14:45

Kh is op zich een druk forum met nieuwe posts per dag. Dus waarschijnlijk zou een slowchat forum niet veel schade aanrichten wat dat betreft.
Je krijgt dan alleen wel een nieuw forum in het rijtje staan, dat is iets waar Bart vroeger nooit zo gelukkig mee was, maar gezien het aantal fora is hij daar overheen gegroeid, dus wie weet.
Op zich met een duidelijke afspraak moet het ook in kh kunnen, zo druk is het nou ook weer niet. Dan zou ik er wel voor stemmen dat topics regelmatig ververst worden, zodat de index niet telkens 'vervuild' wordt met dezelfde topics.

Death_Squad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 14:48

Here we go again.

Zoals gewoonlijk is er weer een duidelijk verschil van opvatting en mening tussen Laui (ik noem je bewust bij naam, omdat jij moddie bent hier) en enkele gebruikers. Het is fout om terminologien als 'bepaalde mensen' te gaan praten, k wil niet zeggen dat dit stigmatiserend werkt, maar wel dat het gewoon stemmingsmakerij is.

K snap Laui's standpunt, al moet ik zeggen dat we regelmatig hier duscussies over hebben gehad. Het idee dan een slow-chat forum is an sich een prima plan...als t uit de hand loopt gewoon verplaatsen naar eeen apart deel van het forum waar iedereen naar hartelust kan kwoot: "Blaten". Het feit dat er cijfermatig weinig mensen meededen was wellicht te wijten aan het tijdstip waarop alles plaatsvond: ver na kindertjes bedtijd, dus dan ist al gauw dat het aantal deelenemers beperkt is. Het waren 3 onderwerpen, los van elkaar zij het met enkele draadjes die het verbonden. Ook is het duidelijk dat er in een behoefte werd voorzien (er werd fanatiek gepost) waardoor je je zou kunnen afvragen of je daarin niet tegemoet moet komen.

Topics in stukken hakken maakt IMO de toegankelijkheid niet groter omdat een 'newbee' zich toch eerst zal moeten inlezen. Ook moet je je afvragen of alles op ieder moment toegankelijk moet zijn voor anderen. Hiermee wil ik zeggen dat het niet zo hoeft te zijn dat iemand zich zomaar midden in een discussie/topic/what-ever hoeft te kunnen storten, omdat diegene dan maar de helft of nog minder meekrijgt.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 14:50

Laui!"]
Je krijgt dan alleen wel een nieuw forum in het rijtje staan, dat is iets waar Bart vroeger nooit zo gelukkig mee was, maar gezien het aantal fora is hij daar overheen gegroeid, dus wie weet.
[/quote]het aantal gebruikers is ook gegroeid, dus heel bokt neemt toe. alleen maar gezond toch?
[quote="Laui! schreef:
Op zich met een duidelijke afspraak moet het ook in kh kunnen, zo druk is het nou ook weer niet. Dan zou ik er wel voor stemmen dat topics regelmatig ververst worden, zodat de index niet telkens 'vervuild' wordt met dezelfde topics.

het is mij om het even, maar ik vind in principe wel dat er iets kan komen om de gebruikers tegemoet te komen. en als dat technisch of organisatorisch echt niet kan, dan moet er een absolute regel komen waar iedereen zich in elk topic aan moet houden. zelfs de president staat niet boven de wet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 14:58

Nou , ik dan ook maar even want ik was gisteren dus de schuldige die flink
lol had met Romkabouter Lachen

Dat one-liners plaatsen doe ik omdat dat op dat moment het grappigst is of het meeste zegt.

Je zit op een open forum , verwacht dat er wel iemand een reactie plaatst , en als dat niet gebeurd ga je zelf verder , lijkt me logisch !

Maarja , de behoefte hieraanis er sowieso , en er zijn toch zat mensen die er plezier aan beleven.

En , idd , heel simpel :
als je het niet wilt zien dan kijk je gewoon niet.

Net als bij de andere fora op Bokt , wat je niet interessant vind dat sla je over.
Zo vind ik dat doorvraag-topic bijvoorbeeld ontzettend flauw , en dat zakt helemaal nooit meer weg denk ik....

Dan zou je zeggen : nou zet die topics met gevatte one-liners dan ergens apart ,
maar dat staan ze dus al : in Het Kippenhok.

Nu zijn er op heel bokt 3 van die topics waar mensen veel lol aan beleven , die zijn voor mij echt een toegevoegde waarde aan bokt , even niet dat langdradige serieuze maar leuk , altijd spannend welke kant het nu weer opdraait en je zit je soms rot te lachen.
Deze topics zijn imo dan heel wat meer waard dan het 118 e topic over : "mijn pony loopt niet aan de teugel...wat moet ik nu ?" .
Daar erger ik me ook wel aan , en lees het dus gewoon niet.
Klaar.

Het beleid tegen one-liners is mijns inziens ook te streng , in het geval van deze 3 topics heeft de one-liner dus WEL toegevoegde waarde ,
ga dan liever achter de niks toevoegende reacties aan , daar staan er genoeg van op bokt.
Beter een goed geplaatste one-liner dan een heel zeurverhaal.

Maarja , ik ben hier ook maar te gast , had het naar m'n zin met die gekke topics de afgelopen dagen en nu is de lol er al eenmaal af.
Erg jammer , terug naar het saaie leventje dan maar Lachen

Ik begrijp het standpunt van de directie zeg maar , maar is toch allemaal wel streng en dat is jammer voor bokt......
Laatst bijgewerkt door pmarena op 31-07-02 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 14:59

Als je naar hartelust aan het posten bent heb je aan 1 topic niet genoeg, dat heb ik zelf herhaaldelijk meegemaakt. Heb mezelf flink schuldig gemaakt aan dit soort gedrag, dus wat dat betreft is het misschien zelfs wel hypocriet er wat van te zeggen, maar ik heb ook het gevoel dat het misschien wel wat te ver gaat.
Als er duidelijke afspraken over komen (die ik niet in mijn eentje ga bedenken) moet het best mogelijk zijn, maar dan weet iedereen waar hij/zij aan toe is, om dan te zeggen dat een aantal dingen niet meer mogen en streng gestrafd worden vind ik niet echt een oplossing, eerder een zwaktebod.
Een nieuw forum zou misschien best een oplossing zijn, maar kán ook chats in de hand werken. Als dan iemand ergens een topic post en het mond uit in een slowchat terwijl diegene dat helemaal niet wilde en het dus naar het nieuwe forum gesleept wordt... Tsja, lijkt mij niet zo erg leuk.
Je zou het 'tot 10 pagina's' ook kunnen zien als een soort debat vorm. Je verzint een (on)zinnig onderwerp en chat daar even over en neemt dan een nieuw onderwerp. Als dat niet blijkt te werken kun je altijd nog een nieuw forum aanmaken, maar of dat het gewenste effect heeft weet ik niet. Misschien zie ik spoken als ik zeg dat je het daarmee ook in andere fora 'legaliseert', hoewel je het dan natuurlijk ergens anders heen kan slepen, maar of dat voor de topicstarter leuk is? Misschien dat je het dan juist af kunt kappen en kunt zeggen dáár mag dat.
Het blijft iig een terugkerend punt, het leukste zou zijn als iedereen dezelfde grenzen had en op hetzelfde moment kon zeggen dat het genoeg is en er dan ook mee ophield, maar gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 15:06

Daar heb je een punt :

Het is voor de topic-starter niet leuk als z'n topic wordt overgenomen voor slap gezever (MET inhoud Knipoog ) .

Maar in deze 3 gevallen is het dus ook echt als onzin-topic opgestart he , dus er is voor niemand iets verpest......anders had ik ook niet meegelachen , want dat is gewoon niet netjes Schijnheilig