School, keuzes mischien toch beveiliging?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blon_D

School, keuzes mischien toch beveiliging?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 15:32

Ik zal even een korte samenvatting maken.
Toen ik mijn vmbo examen heb gehaald wist ik 100% zeker ik ga paardenhouderij doen. Een paar weken voor de opleiding begon heb ik besloten het toch niet te doen en ben ik maar spw2 gaan doen omdat ik toch iets moest.
Daar ben ik begin dit jaar mee gestopt omdat ik eigenlijk alleen het werk met de psyciatrie etc interesant vond en daar geen stage plaats in zou krijgen.

Nu zit ik thuis, heb me aangemeld bij het cwi maar de banen ligen hier niet voor het oprapen helaas.

Ik zit alleen de laatste tijd heel erg te denken over wat ik eerder wilde.
Ik wilde de fassilitaire dienstverlening in en dan door leren voor beveiliging.
Nou ik blijf dit een interesante baan vinden alleen heb ik niet bepaald n top conditie.
Deze opleiding start dus aankomende schooljaar weer en als ik dan nog niet goed weet hoe en wat heb ik besloten me er dan voor in te schrijven.

Maar nu moet ik dus zeker aan mijn conditie gaan werken als ik aangenomen wil worden en dat heb ik er ook zeker wel voor over alleen heb ik het gevoel dat ze me thuis tegen houden.

Ik kan/mag niet lid worden van de sportschool want dat is te duur. Ik hoef zelfs niet eens info aan te vragen want ze zijn niet van plan mij daar in te steunen.
Met alleen anders eten kom ik er niet en hardlopen houd ik nog geen 10 min vol..
Zoals ik al zei, echt n conditie van niks..

zwemmen lijkt me ook niet verkeerd maar ik heb n chloorallergie dus daar heb ik weer n probleem..

Zijn er hier mensen die beveiliging hebben gedaan en daar mij wat meer over kunnen vertellen? Ook kwa conditie, de opleiding zelf?

alvast bedankt

Sjonniej

Re: School, keuzes mischien toch beveiliging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 15:50

Voor je conditieopbouwen heb je ruim de tijd, dus als jij graag die opleiding wil doen; begin vandaag alvast!
Er zijn op internet verschillende hardloopschema's te vinden, waarmee je echt kan beginnen als je een conditie van 0 hebt. Daarbij voel je je sowieso beter als je een betere conditie hebt, dus het is altijd een goede investering.
(Vergeet niet om wél goede hardloopschoenen aan te schaffen, dit is heel belangrijk om blessures te voorkomen)

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 15:59

Juist daarom ben ik me er nu mee bezig aan het houden Haha!
Ik vind het zowiezo niet verkeerd.. ik ga maar eens even wat google-en want ik hoop dat ik dan ook aangenomen wordt en zeker is het niet verkeerd om aan je conditie te werken

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 16:30

mmm ken meeredere mensen die in de beveiliging zitten
en die hebben echt geen super conditie hoor,
sommige zeg mar gewoon geen conditie Knipoog

maar kwa conditie verbeteren
als je ene fiets hebt, ga gewoon overal op de fiets naartoe,
ga harlopen, misschien houd je het nu maar tien minuten uit , maar naar gelang je het vaker doet, word e conditie beter en zul je steeds langer kunnen lopen

en ook zwemmen is een goede sport

hvjmerlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 16:33

hoi hoiii

ik doe nu mn 2e jaar beveiliging heb hiervoor een jaar helpende welzijn gedaan niveau2, beveiliging is opzich leuk als je er van houdt:P zit nu in het 2e jaar laatste jaar voor mij al te bedenken wat ik het volgende schooljaar wil gaan doen beveiliging vind ik zelf te saai evenementenbeveiliging is erg leuk mja dat heb je ook niet elke dag opzich opleiding is er leuk maar ook moeilijk, en conditie die heb ik ook niet maar is in loop van dr tijd al beetje opgekrikt, als je het wat lijkt gewoon inschrijven:D

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 17:44

-> STW

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 17:06

Ik doe ook de opleiding beveiliging. Als je de hele dag koffie wil drinken moet je er vooral voor kiezen Knipoog Maar het werk is dus gewoon saai. Ik vind de opleiding niet zo heel bijzonder. Het is dat ik het nodig heb voor wat ik hierna wil doen, maar anders was ik zeker al gestopt!

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 23:55

li3kuhhh schreef:
Ik doe ook de opleiding beveiliging. Als je de hele dag koffie wil drinken moet je er vooral voor kiezen Knipoog Maar het werk is dus gewoon saai. Ik vind de opleiding niet zo heel bijzonder. Het is dat ik het nodig heb voor wat ik hierna wil doen, maar anders was ik zeker al gestopt!

tis te vergelijken met mijn bijbaan Haha! videotheek.. je moet jezelf kunnen vermaken anders kan je beter wat anders kiezen is mij verteld.. ik kan mijzelf prima vermaken dus heb me ingeschreven

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 00:34

ik heb ook de opleiding Beveiliger 2 gedaan... ik heb godzijdank geen sportexamen hoeven doen ofzo, want dan zou ik zakken als een baksteen... Haha! Ik heb nl. een conditie van 0,0... Bloos
de opleiding Beveiliger 2 bestaat uit een theoriegedeelte en een praktijkgedeelte. Het praktijkgedeelte is waarneming (video kijken en dan vragen antwoorden), portfoliogesprek (in je portfolio houd je bij wat je hebt gedaan, zie het als een stageverslag) en proeven van bekwaamheid (rollenspellen).. geen sporten dus... Lachen

Misschien dat je in de war bent met de politie, of DJI? daar moet je wel een sporttest voor doen...

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 00:41

Banjer schreef:
ik heb ook de opleiding Beveiliger 2 gedaan... ik heb godzijdank geen sportexamen hoeven doen ofzo, want dan zou ik zakken als een baksteen... Haha! Ik heb nl. een conditie van 0,0... Bloos
de opleiding Beveiliger 2 bestaat uit een theoriegedeelte en een praktijkgedeelte. Het praktijkgedeelte is waarneming (video kijken en dan vragen antwoorden), portfoliogesprek (in je portfolio houd je bij wat je hebt gedaan, zie het als een stageverslag) en proeven van bekwaamheid (rollenspellen).. geen sporten dus... Lachen

Misschien dat je in de war bent met de politie, of DJI? daar moet je wel een sporttest voor doen...

vreemd want mij is verteld dat er zeker op geckeckt werdt bij de intake.. maakt verder ook niet uit ik wil gewoon weer goed in shape zijn Haha! en oft nodig is voor opleiding of niet maakt dan niet uit

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 01:54

Hardlopen is echt de ideale sport om snel in conditie te komen, ik zou gewoon kijken op het internet voor schema's, daar heb je geen dure sportschool voor nodig.
Wel zou ik goede hardloopschoenen aanschaffen anders kun je last krijgen van voeten/enkels/knieen.
Ik ben in september begonnen met hardlopen 2x pw en ik kon toen nog geen 2 minuten volhouden, paar weken geleden heb ik 10 km door de duinen gelopen in iets meer dan een uur.
Verder kun je misschien met zwemmen beginnen als het weer beter is, zodat je niet in een zwembad hoeft maar naar een meer oid kan (weet niet of dat bij jou in de buurt is). Verder alles op de fiets en dan altijd lekker doorfietsen.
Buikspieroefeningen kun je gewoon thuis doen.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 11:21

hardlopen is idd ideal alleen ben ik astmatisch en heb ik meerdere lichamelijke kwaaltjes waardoor ik geheid als ik alleen ga trainen in de problemen kom Lachen bij de sportschool waar ik heen ga heen ze een fysiotherapheut die je begeleid en dat is wel prettig Lachen

_BlingBling_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 11:35

Ik heb ook de opleiding beveiliging gedaan.
Ik zat in Amersfoort ( ROC ASA)op school en moest idd van te voren een soort sport iets doen. Die opleiding van mij heette alleen anders. Ik heb een orientatie jaar uniformberoepen , niveau 2, gedaan. Gewoon omdat ik ff nog niet wist wat is wilde gaan doen. Met aan het eind dus een beveiligings diploma.
Was een leuke opleiding. Met verschillende uitstapjes. Bijv. zijn we naar de mariniers, jeugdgevangenis, enz geweest. Als is de schhol echt een rommeltje!!
Sport wordt opgebouwt in dat jaar. Je krijgt echt wel veel. Ik iets van 5 uur in de week.
Als je voor je papierwerk Tong uitsteken geslaagd bent, ga je stage lopen. Aan het eind van je stage nog even examen, ik eerste keer gezakt maar lag echt aan stage!! Stadhuis Utrecht GEEN aanrader!!, en dan heb je je diploma.
Het was vooral een algemeen jaar en je kan daarna altijd nog beslissen of je de beveiliging in wil.
Die opleiding van mij had ik afgerond ik 1 jaar en 3 maanden. Daarna kan je nog coordinator beveiliging gaan doen. Duurd langer dan 1 jaar Tong uitsteken . Als je echt de beveiliging in wil is dat echt aan te raden. Dat is niveau 3. Er zijn zooooo ontzettend veel mensen met en beveiligings diploma niveau 2, dat je het beter wat hoger op kan zoeken.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Knipoog
Als je nog vragen hebt....

Groetjes Anika

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 11:41

Anika_Tess bedankt.. was ik idd al van op de hoogte ook van utrecht.. ken meerdere mensen die daar met bosjes hus examen niet halen dan wel Clown

Ik wil zowiezo door voor corordinator.. iig bedankt Lachen de opleiding die jij hebt gedaan bedoel ik ook alleen heeft hij hier gewoon beveiliging

farmershill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 11:45

Ik heb destijds via de SVPB een opleiding gedaan, dat is een thuis studie met 1x in de week een lesavond op school.
Ik heb 6 jaar op een aanmeldcentrum voor asielzoekers gewerkt en geloof me dat is echt niet saai.
Het ligt gewoon aan het object waar je moet werken, ik zou bv. niet in een winkel willen staan.
Ik had geen sport achtergrond nodig, maar ik denk dat dat ook aan het beveiligingsbedrijf ligt waar je voor werkt.
Voor mijn eigen veiligheid heb ik Jiu Jitsiu en kickboxen gedaan, puur voor mijn zelfvertrouwen.

edit* ik zie net dat dat het examen instituut is, maar via de LOI kan je ook een thuis studie doen.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 12:02

ik ben 18 en als ik t via school doe krijg ik studiefinanciering anders niet dus die keuze is al snel gemaakt Lachen

en ben het met je eens dat het heel erg verschillent is welke werk plek je hebt Lachen
Ik heb vroeger ook kickboksen gedaan net als judo en zelfverdediging in t algemeen, vorige opleiding ook lessen in gehad..

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 19:47

Bij mij was er van te voren wel een sporttest. Ik krijg ook 4 uur in de week zelfverdediging en daar kunnen wij ook een diploma voor halen.Verder ook nog 4 uur sport in de week. Dus volgens mij ligt het nogal aan de school.