virussen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

virussen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-02 11:13

Ik schrik me net rot, zit ik lekker te bokken, komt NAV: this file is infected, could not repair the item. *slik* staat gewoon in c:/windows/ brr, en ik had niets door!
Dat vind ik heel freaky, heb er al een tijd (maand of 5) een virusscanner op staan omdat de andere computer onder de virussen zat. Nooit rare mailtjes gehad en destijds is de hele compu gescand. Na die eerste warning komen er opeens nog 2. Allemaal w32-worms dus. Ik vind het echt doodeng, ik ben altijd super voorzichtig, open niet zomaar mails, gooi ze liever gelijk weg etc. En deze compu was dus helemaal clean. Nu heb ik een aantal files van deze compu op de compu thuis gezet, en ik ben dus heel bang dat die files geïnfecteerd waren... Brrrr, ik hou hier écht niet van!
Misschien zo maar eens een online scan bij Norton doen... Als het dus foute boel is dan kan ik waarschijnlijk helemaal niet meer online. En maar duimen dat de compu thuis niet geïnfecteerd is, dat wil ik nl niet op mijn geweten hebben, hoewel ik er écht niets aan kan doen. Gadsiejakkes, waarom bestaan die k-virussen nou?

[edit]Ze komen waarschijnlijk via 't netwerk. Het gaat om het W32.Datom.Worm virus. De andere compu heeft al tijden geen Live-update gehad en is sinds april niet meer gescand, dan vraag je er ook een beetje om, maar goed, ik doe het nu en ik zal straks eens flink kwaad worden op degene die dat nou weer bedacht heeft![/edit]

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-02 16:02

Ik is er uit *hele opluchting*
Ik krijg die virussen gewoon tijdens het bokken door een andere poort in mijn computer geduwd.
Ik had hem net helemaal clean en nu zit ik dus weer met dat virus (testje gedaan).
Toch maar een firewall installeren... of minder bokken. Knipoog
Alle andere fervente bokkers zijn dus gewaarschuwd! Je krijgt ze zo 'live' in je mik geduwd!