Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
odetteke schreef:Het nadeel van een officieel testament is dat je het bij een notaris moet laten opstellen en dit je geld kost. Je kan ook op pappoer (inclusief datum en handtekening) zetten welke bezittingen naar wie gaan en hoe alles geregeld moet worden. Het nadeel hiervan is alleen dat je geld niet kan nalaten op deze manier!
ninja2 schreef:Ik was nog maar 20 toen ik een testament op heb laten stellen. Ik heb dit gedaan omdat we een samenlevings contact hebben en dan konden we net zo goed een testament laten maken. Dit scheelde ook in de kosten bij de notaris.
Nanda schreef:Ik ben 34 en woon samen. Toen we een huis hebben gekocht hebben we een samenlevingscontract en een testament laten opstellen.
waarom een testament? Als je niet getrouwd bent kan je partner zonder testament NOOIT erven. Verder hebben we de voogdij van ons kind in ons testament laten beschrijven. Ook dat de langslevende in het huis mag blijven wonen etc dat onze dochter haar erfdeel op dat moment niet kan opeisen.
spokie79 schreef:Ik sta bij mijn ouders in het testament als voogd voor mijn broertje als zij ineens zouden verongelukken o.i.d.
Nanda schreef:Ik ben 34 en woon samen. Toen we een huis hebben gekocht hebben we een samenlevingscontract en een testament laten opstellen.
waarom een testament? Als je niet getrouwd bent kan je partner zonder testament NOOIT erven. Verder hebben we de voogdij van ons kind in ons testament laten beschrijven. Ook dat de langslevende in het huis mag blijven wonen etc dat onze dochter haar erfdeel op dat moment niet kan opeisen.