Live zingen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laui!

Live zingen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-02 21:15

Is een hele kunst!
Ik erger me altijd dood als je van die artiesten live hoort zingen, maar dan écht, das nl zo onwijs vals! Echt niet normaal meer. Ik schrikker me dan altijd helemaal rot, daar kunnen mijn gevoelige oortjes écht niet tegen.
Vroeger had ik nog het geluk dat het eens in het jaar voor kwam, maar nu heb ik de pech dat ze mij moeten hebben. Eerst lieten ze elke keer Enrique horen op de radio (die kan echt niet zingen, ha ha!), maar tegenwoordig schijnt het echt vreselijk moeilijk te zijn om zuiver te zingen. Bijna elke idioot kan een plaatje produceren, daar hoef je alleen helemaal niet zuiver voor te zingen, en als er dan een live-optredentje is, dan is het alleen maar cool om vals te zingen. Helemaal vals in canon zingen, da's mode!
Brrr, ik krijg al de bibbers als ik eraan denk... Scheve mond Frusty

Ik denk dat ik me maar ga bekeren tot klassiek, daar is zingen tenminste nog een kunst. Vork

Missy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 21:21

haha, je hebt wel gelijk. Ik kan ook noooooit meezingen als ze een liedje live zingen. Vin het nooit lijken op het "echte" liedje Frusty

r0b1n

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 21:38

mwa.. hangt er helemaal vanaf welke band het doet.. U2 bijv is live echt zoo goed. En Anouk live is tof om te horen. of Van Dik Hout of Acda & de Munnik. Ik vind het soms beter om de live-versies van bepaalde nummers te horen dan de studie nummers.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 21:42

hehe je wilt mij idd niet live horen.. opgenomen ook niet ben ik bang
maare celine dion kan geweldig zingen live...

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 21:42

Hm, ik speel ook in een band, maar vals is het niet.
"Zeggen ze" Lachen

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 21:48

mijn vriendin kan enorm goed zingen... ook live! op vakantie heeft ze wel 8 keer op het podium gestaan om met gitaarbegeleiding een nummer te zingen, echt super!

de band LIVE kan ook super live zingen, die zijn live nog beter dan als het opgenomen is in de studio... shaggy kan bijvoorbeeld ook goed live zingen en zo kan ik nog wel ff doorgaan, ben namelijk een chte muziek freak Haha!

Marsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 22:45

Het valt mij ook idd op dat bep. artiesten live minder mooi klinken dan in de studioversie. Bij TOTP merk ik dat vooral. Daar zijn de artiesten verplicht om live te zingen. Shakira vind ik bijvoorbeeld heel anders klinken dan in de versie zoals we gewend zijn. Maar in de TV Show laatst zong ze weer veel beter, volgens mij ook live.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 01:45

Studio artiesten en live artiesten...
sommige bandjes zijn gewoon begonnen als rondtrekkend optredend in buurtcentra ... daar tegen over staat een Shakira die 'ontdekt' is na wat vage platen, geblondeert en ontkleed is en in een studio word er dan nog net iets uitgeperst dat goed aan te horen is...

Overigens hadden ik en mijn bandje, Verneukt (mijn hersenspinsel Knipoog en ik deed de zang en teksten schrijven), geen geld voor dat soort apparatuur dus live in de oefenruimte ooit iets op tape gezet, lachen.
Verder heb ik een gastoptreden in het vondelpark (koninginnedag) een keer gedaan, geheel live over een gitaarversterker met vrij kort snoer Schijnheilig *LOL*

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-02 09:37

Ik heb het ook niet over hoe je zelf zingt, da's nl verrekte moeilijk. En ook niet over artiesten die het wel kunnen (Anouk idd, geweldig!), maar over die artiesten waarvan je verwacht dat ze toch wel live kunnen zingen... maar dan komt er echt vreselijk gekrakeel uit...
Ik vind het zo jammer dat veel artiesten (misschien mensen in het algemeen) denken dat live-performance makkelijk is. Da's echt een hele kunst, flink wat concentratie & beheersing, want voor je het weet zit er een valse noot tussen.
Ik weet niet hoe het komt, maar volgens mij was het Di-rect vorige week bij 538 in live38, dat was echt in één woord: VERSCHRIKKELIJK. Gingen ze hun liedje doen, zat canon in, nou.... brrrrrrrrrrrrr!
Maar de geweldigste live-artiest die ik ooit gezien heb was een Fado-zangeres die het nieuwjaarsconcert in het Concertgebouw deed, dat was gááf!
Ik vind echt dat je het je fans niet aan kunt doen om er niets van te bakken, zing dan alleen Vader Jacob of zing helemaal niet!

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 11:08

Andre Hazes trad hier een keer in de buurt op. Was dus ook live en er kwam niets uit. Hij was namelijk te dronken.

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-02 13:17

Da's eigenlijk heel erg triest gewoon. Dan kan hij nog beter playbacken...

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 13:37

live zangers en zangeressen zijn live egt 10x nix...vaak proberen ze er ook nog een show bij te maken met dans enzo en dan hoog je steeds dat gehijg erdoor...bah (als je dat gehijs niet hoort is het dus gewoon playback zie je ook vaak op tv) en als een nummer live hetzelfde klinkt als op een cd is het meestal ook nep

je kan veel beter naar BANDS kijken/luisteren die live spelen dat is altijd veel beter als die domme zangeresjes à la mevrouw spears.
vooral metal bands spelen live heel erg goed

(even voor de duidelijkheid...er zijn ook wel goede live zangeressen hoor heather nova bijv.)

Dorine
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 14:24

Tja Enrique...
Die staat erom bekend dat hij goed is in... VALS zingen life... Haha!
Echt een ramp om die live te horen.
En hij denkt echt dat hij kan zingen. Verward

Maar inderdaad Anouk is erg goed, en zo zijn er nog wel een paar.
Anastasia ook, en wat dacht je van Joe Cocker.. die stem is zo rauw dat-ie weer mooi is haha. Die krijgt wel een arena plat. Knipoog
En Celine Dion is ook super life.
Verder eh... hoe heet ze nou, van Abeltje zong ze dat nummer: Kom vlieg met me mee, over land over zee...

hmm naam vergeten, maar als die zingt...
echt zo helder als de nacht
daar waar een glimlachende maan
in het donker wacht
dan zie ik sterren weerkaatsen
in de ogen, in jouw gezicht
en zélfs in het donker
geef jij licht... Lovers

Ach ja ik heb het weer.
Wanneer niet... *LOL*

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-02 14:49

Trijntje Oosterhuis? Sorry dat ik het zeg (teentje intrekken), maar die vind ik ook 3x niks...
Da's zo'n neppe doos, en ze kan bovendien ook heel goed vals zingen...

Ik was laatst ergens en daar speelde zo'n studenten bandje (2 gitaristen/zangers en nog een drummer geloof ik). Anyways, die hadden een of ander suf gehark op die gitaar bedacht en gingen er vervolgens bij blaten, was helemaal niks. Helemaal omdat ze de versterkers zodanig ingesteld hadden dat je ze óveral hoorde. Ben nog net niet gillend weggerend... Brrrrrrrrrrrrr!

skipperfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 15:52

Sommige artiesten vindt ik wel mooi live zingen, maar andere echt verschrikkelijk! Frusty
Zoals Shakira Frusty

Maar ik hou zo en zo al niet van live optredens, zoals Billy Crawford, hij had een superleuk nummer Trackin en die clip vond ik ook onwijs gaaf, maar een tijdje later was er een clip van een liveoptreden tijdens de tmf awards Boos! Daar vindt ik echt niks aan.
En precies hetzelfde met k-otic, ze hadden een goede hit Falling, en die clip ging nog wel, maar een tijdje later zonden ze het weer van de tmf awards uit... en dat klinkt echt voor geen meter!

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-02 16:16

Nu live op 538, volgens mij is het Di-rect, het is echt helemaal niks...

Friehiehiehiedom teeks ze wurlt... Yuck!

Tindra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 16:29

Ik heb toch liever dat artiesten live zingen (ook al is het vals) dan dat ze playbacken... dat vind ik zó dom. Bijv Britney Spears Misselijk Die heb ik nog nooit live horen zingen... Frusty
En zo zijn er nog veel meer. Das toch niet leuk om naar te kijken?!
Dan kunnen ze net zogoed de clip laten zien...

Maar ja, aan de andere kant. als ze wél live gaan zingen, dan houden ze vast geen fans meer over Haha!

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 16:52

Madness daarentegen waren live erg goed, alleen dat pianootje waarbij dan af en toe (vaak) verkeerde toetsen werden geraakt maakte het wel jammer. Wat dachten jullie dan van Madonna live. De muziek is leuk, maar zingen moet ze vooral in de studio doen want dan kunnen ze het nog een beetje editten.

Clautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 17:03

Hmz Di-rect is juist erg goed live..
Ehh Shakira...?? Daarmee is het meteen afgelopen geloof ik na dat optreden van Top of the Pops.... ieuwww MY EARS !
Verder is Sita ook best vals live....Lips are sealed

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-02 17:22

Wat wil je, Sita is een vuilophaalbedrijf hier in de buurt, dat kán dus gewoon niet!
IS dat FRIEIEIEIEIEIEIE (vals) dan niet van Di-rect? Ik weet het niet hoor, het was meerstemmig, canon or whatever en het was écht heel erg vals! Vooral omdat ze de plank net missloegen en nog meerstemmig bezig waren. Hiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeeks!

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 19:03

Laui! schreef:
Nu live op 538, volgens mij is het Di-rect, het is echt helemaal niks...

Friehiehiehiedom teeks ze wurlt... Yuck!

Ja, das Di-rect! Ik vind ze juist wel weer goed live Haha!
Behalve Spike, die zingt niet echt geweldig live (lees: Misselijk) (dat is die die dat canon zingt).

Maar ze zingen volgens mij: I'm freeeeeeeeheeeee, free to chase the world Tong uitsteken