Lezen en interpreteren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Lezen en interpreteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 19:41

Hallo, ik sta op een pensionstal en das meestal gezellig. De laatste tijd echter hebben de meeste mensen op stal last van niet goed lezen en/of verkeerd interpreteren. Ik zet wat op bokt en gelijk wordt ik gebeld met: is het waar dat je dit of dat op internet gezet heb. Daarna weet in principe de hele stal het en worden mn woorden verdraait. Je weet wel hoe het gaat, iemand fluistert een woord of zin, dan in het kringetje wat volgt kom je nooit op dezelfde zin uit. Ik weet overal wordt geroddeld, maar ik schijn een voorkeurspositie te hebben.

Ik baal hier zo van, is het echt zo moeilijk om mensen in hun waarde te laten. Verward
Is het dan zo moeilijk om te lezen wat er staat. Verward
Waarom zijn (de meeste) mensen zo goed gelovig en zoeken ze zelf niet eerst op waar het over gaat voordat ze hun oordeel vellen. Weet waar je over praat voordat je je mening geeft. Verward

Ik vind het kinderachtig gedrag, hoewel de gemiddelde leeftijd bij ons op stal toch redelijk hoog ligt, geen pennymeisjes iig.

Weet niet of het hele verhaal een beetje te begrijpen is maar ik ben het spuugzat om mezelf te gaan zitten verdedigen tegen zulk soort lui. Hamer

Dus in het vervolg, LEES, LEES NOG EEN KEER,CHECK HET BIJ DE TS-er en MAAK DAN JE CONCLUSIE!!!!!!!

NehnaDagmar

Re: Lezen en interpreteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:43

Vervelend voor je, maar dit hoort hier niet. Ik heb al even getemt

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 19:45

Dankje, wist niet zo goed in welke categorie het thuis hoorde

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 21:07

Moderatoropmerking:
Ondanks dat je probleem een beetje met je stal te maken heeft, maar dus niet met paarden op zich, heb ik het verplaatst naar LZP.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 21:51

Herkenbaar herkenbaar herkenbaar. Bah, wat hou ik daar niet van. En wat overkomt het mij ook weleens. (alleen dan niet op de stal, maar op mijn sportvereniging) En inderdaad zijn het niet alle jonge types die het doen, maar doen volwassen mensen er ook aan mee. Maar niemand heeft het lef om naar de desbetreffende persoon toe te gaan en te zeggen wat hij vindt of denkt of te vragen hoe het zit.
Zo heb ik ooit op een forum een uitspraak gedaan over de moeder van een vriendin. Het werd bekend dat ik daar postte en mijn post werd gelezen. Hetgeen wat ik daar schreef was heel aardig (heb het zelf nog tig keer teruggelezen, omdat ik niet snapte (en nog steeds niet snap) waarom hierdoor mijn vriendschap met die vriendin in kwestie naar de knoppen is gegaan), maar misschien een heel klein beetje confronterend omdat zij wist om wie het gaat (er niet bij nadenkend dat er heel weinig mensen zijn die weten wie er achter die nickname schuilgaat en welke vrienden diegene heeft en over wie het gaat). Dit is niet naar mij toe uitgesproken, maar binnen een groepje, waarbinnen men conclusies begon te trekken die er niet waren en zo hadden we opeens ruzie waar ik niets van af wist. En als je het dan bespreekt blijkt er opeens bijna niets aan de hand te zijn. Naja, heel verhaal van mij over niets, maar wilde alleen zeggen dat ik het herken.

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 23:18

Tsja, ik ben door zeer schade en schande wijs geworden dat forum in combi met (slecht lezende en zoekende) stalgenoten op ellende kan uitdraaien. Het hoe en waarom kun je me per pm vragen, dat ga ik hier niet eens meer melden, kun je nagaan. Scheve mond Ik post alleen nog maar over mijn eigen paard, noem geen ander stalpaard meer bij naam, hoogstens nog vaag over andere paarden (mits het over iets leuks gaat) en ga al zeker geen problemen van anderen meer voorleggen, hoe goed bedoeld ook.

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 09:05

Citaat:
En inderdaad zijn het niet alle jonge types die het doen, maar doen volwassen mensen er ook aan mee. Maar niemand heeft het lef om naar de desbetreffende persoon toe te gaan en te zeggen wat hij vindt of denkt of te vragen hoe het zit.

Idd.. Iedereen bij ons op stal (ik sta ook op dezelfde stal als Norvid Knipoog ) blertt wel van als je wat te zeggen hebt zeg het dan recht in mn gezicht maar zelf doen ze dat ook niet! En als je dan een keertje naar hun toe zou gaan en zou zeggen wat je van ze vind dan heb je denk ik meteen ruzie Tong uitsteken

Mja dat geroddel blijf je houden, overal... Ook zodra je bijvoorbeeld tegen een vriendin zegt.. Goh ik vind dat die gene wel erg lang rijd.. (Let op: Ik vind) en iemand anders die hoort dat toevallig dan word dat ook meteen gezien als roddelen. Terwijl je alleen je mening verteld! Want je zegt ik vind.. Mja sommige mensen zijn te IQ loos om dat te begrijpen..

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 12:37

Dat is echt het nadeel van internet ja... Het lijkt heel erg anoniem, maar eigenlijk kan iedereen die dat wil, alles lezen wat jij post. En ja, daar sta ik ook niet altijd bij stil en dat levert best vervelende situaties op soms, als je even denkt je hart te luchten en het uiteindelijk op een andere manier toch weer bij je terugkomt omdat iemand het gelezen heeft, weer doorgespeeld aan een ander etc. Dingen op internet komen vaak ook heel anders over, door de manier waarop iemand dingen schrijft maar ook de manier waarop je dingen interpreteert, alles komt harder over. Ben het met je eens dat mensen dan beter even navraag kunnen doen over hoe je iets bedoeld, maar dat is soms best lastig..

Conclusie: je hart luchten kun je eigenlijk maar beter niet op internet doen. Of alleen op zo'n manier dat het zelfs voor bekenden moeilijk is om te bedenken over wie of wat het zou kunnen gaan. Dat is gewoon het hele nadeel van een forum waar bekenden zitten...

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 14:19

*Tamara* schreef:
Conclusie: je hart luchten kun je eigenlijk maar beter niet op internet doen. Of alleen op zo'n manier dat het zelfs voor bekenden moeilijk is om te bedenken over wie of wat het zou kunnen gaan. Dat is gewoon het hele nadeel van een forum waar bekenden zitten...

Dat ben ik met je eens Tamara, maar ik had erg ergens op een topic gereageerd en daarbij mn verzorgster dr naam niet genoemd. Maar toch kreeg ik een telefoontje van iemand anders, heb jij iets over .... op internet gezet. Ik moest even nadenken, nou ja ik heb wat over mn verzorgster geschreven maar als ze nou slim was geweest had ze het eerst nagelezen want ik heb geen namen gebruikt en zelfs erbij gezet dat ik het mn verzorgster niet kwalijk had genomen.

Norvid schreef:
Probleem bij ons was dat ik een verzorgster had waarmee ik vaak in de clinch lag. Ook Norvid reageerde erg sterk op haar. Ik kon altijd alles met hem doen maar na een half jaar had ik een heel ander paard. Zelfs mensen bij mij op stal zeiden het. Mn nicht zei dat het aan mn verzorgster lag, maar ik dacht dat het aan mij lag (wilde mn verzorgster niet zo snel de schuld geven). Maar toen ben ik zelf met hem aan het werk gegaan, grondwerk en wandelen, en nu zijn we gewoon weer een team zoals eerst Ach gut . Doordat mn verzorgster toen is opgestapt zijn Nor en ik er weer helemaal bovenop gekomen. Blijkbaar hadden onze discussies bij mij en Nor diepe indrukken achtergelaten, die zich bij Nor uitdrukte in dit gedrag. Je kon niet meer normaal met hem over straat gaan, zo druk en wild was hij. Duurde misschien wat lang maar uiteindelijk zijn mn ogen opengegaan.

Wil wel even zeggen dat ik mn verzorgster niet de schuld geef!! Ze is goed maar niks voor Norvid en mij.

En toch werd ik er op aangesproken alsof wel haar naam erbij had gezet. Bovendien geef ik mijn mening en ervaring, iets waar een aantal mensen blijkbaar niet tegen kunnen.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 14:22

oh das zo normaal...wie heeft er tenslotte nu zin om de waarheid te lezen? bovendien is goed lezen voor velen al een vak apart Haha! tja ik zou me schouders ophalen...laat ze maar denken wat ze willen, anders hadden ze jouw tekst ook wel wat beter gelezen..sommigen leven nueenmaal in een droomwerled met hun eigen ideeen en fantasieen.

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 14:39

Idd ze lezen en horen alleen wat ze zelf willen! Knipoog

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 15:07

Als je weet dat al je verhalen en dergelijke worden meegelezen. Kijk dan gewoon uit met wat je neerschrijft. Haha!

Ik weet het, heel flauw. Natuurlijk zou je gewoon objectief je verhaal moeten kunnen en mogen doen. Knipoog Maar dat zit er dus niet in. Sowieso vind niemand het leuk om indirect via iemand anders geroddel over zichzelf terug te lezen op internet of voor zijn of haar gevoel zwart gemaakt te worden. Dat zou je over jezelf ook niet waarderen..

Succes trouwens, een post als dit is natuurlijk ook erg bevorderend voor de sfeer bij jouw op stal betreft roddelen Haha!

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 16:04

Jaa.. idd Tong uitsteken

Mja t leukste is dan dat je weet dat ze het gelezen hebben maar dat ze te laf zijn geweest om te reageren Knipoog

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 16:13

Deesiej schreef:
Jaa.. idd Tong uitsteken

Mja t leukste is dan dat je weet dat ze het gelezen hebben maar dat ze te laf zijn geweest om te reageren Knipoog

helemaal juist!!!

Clown

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 16:21

Als ze toch zo goed weten dat het over hun gaat kunnen ze toch wel even reageren? Tsja tenzij ze daar te laf voor zijn.. Alles bij ons op stal gaat ook via sms.. nooit word er in t echt iets tegen elkaar gezegd (bij bijvoorbeeld verdenking van roddelen fzo Knipoog )

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 16:25

dat is geloof ik normaal tegenwoordig...alles via sms of msn...de waarheid is hard en is makkelijker te verwerken voor sommigen via deze wegen Knipoog ik heb liever face to face!

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 17:03

Nou, ik zou zeggen: tijd om die trend eens te doorbreken en fatsoenlijk met elkaar te praten. Vork
Want dit is idd heel vervelend, dat halve lezen op een groot forum. Als zij met jou zouden praten zou het binnen 5 minuten opgelost zijn, met 'n beetje geluk.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 20:20

Bienotje schreef:
Als je weet dat al je verhalen en dergelijke worden meegelezen. Kijk dan gewoon uit met wat je neerschrijft. Haha!

Ik weet het, heel flauw. Natuurlijk zou je gewoon objectief je verhaal moeten kunnen en mogen doen. Knipoog Maar dat zit er dus niet in. Sowieso vind niemand het leuk om indirect via iemand anders geroddel over zichzelf terug te lezen op internet of voor zijn of haar gevoel zwart gemaakt te worden. Dat zou je over jezelf ook niet waarderen..

Succes trouwens, een post als dit is natuurlijk ook erg bevorderend voor de sfeer bij jouw op stal betreft roddelen Haha!

Ja, als je het weet ja.... Maar soms weet je het niet totdat... Juistem. En daarna heb je niet meer het gevoel gewoon vrijuit te kunnen posten wat je wilt. Daarom ben ik tegenwoordig ook vaker hier te vinden dan op dat andere forum. Haha!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 20:34

Bienotje schreef:

Hoi, ik ga dus echt niet uitkijken met wat ik schrijf. Tot nu toe (behalve dit topic dan Tong uitsteken ) heb ik helemaal niks belastends over wie dan ook gezet. Misschien over mezelf maar niet over anderen, ik baal er gewoon van dat wat ik schrijf verdraait en verteld wordt aan mensen die niet op bokt zitten. Waardoor al die mensen een vertekend beeld van me krijgen. Ik wil gewoon altijd iedereen te vriend houden, lukt nooit weet ik, maar ik wordt met de nek bij ons op stal aangekeken.Omdat dus iemand iets zegt en de rest het gelooft. Ik hoop dus dat de mensen die bij mij op stal staan dit lezen en naar mij toe stappen om met mij te praten, op dit moment heb ik dus geen energie om zelf naar die mensen te stappen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 17:18

Sander_ schreef:
Nou, ik zou zeggen: tijd om die trend eens te doorbreken en fatsoenlijk met elkaar te praten. Vork
Want dit is idd heel vervelend, dat halve lezen op een groot forum. Als zij met jou zouden praten zou het binnen 5 minuten opgelost zijn, met 'n beetje geluk.

Vaak staan zulke mensen die je dit flikken niet echt open voor wat je te zeggen hebt. Ze leveren je een naaistreek door het op hun eigen manier te lezen en vervolgens een beetje verdraait door te vertellen. Ontzettend snel, vaak verkeerde, conclusies trekken hoort ook bij dit spel.

Zelf heb ik er ook ervaring mee.

Zulke mensen kan je beter vermijden Vork

aquatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 15:29

Stel dat we de zaken nu eens omdraaien. jij bent de verzorgster. Hoe zou jij je dan voelen..............

IndianLady schreef:
*Tamara* schreef:

Dat ben ik met je eens Tamara, maar ik had erg ergens op een topic gereageerd en daarbij mn verzorgster dr naam niet genoemd. Maar toch kreeg ik een telefoontje van iemand anders, heb jij iets over .... op internet gezet. Ik moest even nadenken, nou ja ik heb wat over mn verzorgster geschreven maar als ze nou slim was geweest had ze het eerst nagelezen want ik heb geen namen gebruikt en zelfs erbij gezet dat ik het mn verzorgster niet kwalijk had genomen.

Norvid schreef:
Probleem bij ons was dat ik een verzorgster had waarmee ik vaak in de clinch lag. Ook Norvid reageerde erg sterk op haar. Ik kon altijd alles met hem doen maar na een half jaar had ik een heel ander paard. Zelfs mensen bij mij op stal zeiden het. Mn nicht zei dat het aan mn verzorgster lag, maar ik dacht dat het aan mij lag (wilde mn verzorgster niet zo snel de schuld geven). Maar toen ben ik zelf met hem aan het werk gegaan, grondwerk en wandelen, en nu zijn we gewoon weer een team zoals eerst Ach gut . Doordat mn verzorgster toen is opgestapt zijn Nor en ik er weer helemaal bovenop gekomen. Blijkbaar hadden onze discussies bij mij en Nor diepe indrukken achtergelaten, die zich bij Nor uitdrukte in dit gedrag. Je kon niet meer normaal met hem over straat gaan, zo druk en wild was hij. Duurde misschien wat lang maar uiteindelijk zijn mn ogen opengegaan.

Wil wel even zeggen dat ik mn verzorgster niet de schuld geef!! Ze is goed maar niks voor Norvid en mij.

En toch werd ik er op aangesproken alsof wel haar naam erbij had gezet. Bovendien geef ik mijn mening en ervaring, iets waar een aantal mensen blijkbaar niet tegen kunnen.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 18:03

sja... ik schrijf nooit iets over een ander op bokt. ik vind het nergens voor nodig. het is niet leuk voor dat meisje als ze leest dat ze aardig is, maar helemaal niet goed voor jullie. ik kan dat wel begrijpen eigenlijk.

je kunt maar het beste gewoon proberen om zo oppervlakkig mogelijk te blijven op bokt.