Schietpartij Schalkwijk gezien..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Myrz

Schietpartij Schalkwijk gezien..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 15:21

God wat een avond..
Ik ben er nog een beetje van in de war, want wat er precies allemaal is gebeurd weet ik niet precies.
Ik zal het proberen uit te leggen:

Gisteravond moest ik voetballen in Hoofddorp, zelf woon ik in Haarlem.
De training was afgelopen, dus ik ging met de Zuidtangent (lees: bus) naar huis.
Nou, niks aan de hand..tot we Schalkwijk binnen rijden, de wijk waar ik woon dus ook moest uitstappen.
De haltes stonden vol met controleurs, dus heb ik me busabbo laten zien en mocht ik doorlopen naar de halte van de bus die bij m'n huis stopt.
Sta ik daar te wachten met nog een paar mensen, klinken er opeens een stuk of 3 knallen.
"Vuurwerk" ging er door me heen. Clown
Niet dus, uit alle hoeken kwamen opeens politie-auto's met loeiende sirene's en er rende politieagenten langs me heen.
Opzich vindt ik dat niet eng, er gebeuren hier wel ergere dingen, ben er als het ware wel aan gewend dus.. Nagelbijten / Gniffelen
Maar een schietpartij of iets..nog nooooit meegemaakt..
Ik ging van een afstandje kijken, er stond een groep mensen, je hoorde allemaal geschreeuw en je zag ook die politiemensen met zaklampen en alles naar sporen en hulsen zoeken, mochten ook geen auto's of bussen meer langs, niks.
Later hoorde ik van een politie-agent dat er een schietpartij was geweest, vlak achter daar waar ik stond.
Ik was veel later dan normaal thuis, dus vertelde mijn ouders wat ik gezien had etc.
Toen zei mijn vader zo: Jez*s..je had wel geraakt kunnen worden door een verdwaalde kogel"..
Toen schrok ik pas echt en besefte ik dat ook..

Het rare is dat ik op internet ofzo niks kan vinden erover..ben toch wel benieuwd wat zich allemaal afspeelde voor m'n neus.. Scheve mond

Noukie

Re: Schietpartij Schalkwijk gezien..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 15:24

heb ooit iets soortgelijks meegemaakt.
hoewel, toen werd er uiteindelijk niet geschoten, kwam wel ineens veel politie en ambulance aan en er werd geroepen dat we moesten maken dat we wegkwamen.
Bleek dat op nog geen 3 m van waar ik stond iemand met een pistool stond te zwaaien...
Ik werd achteraf pas 'bang', moment zelf besefte ik amper pat er nou gebeurde, heel bizar.

grote kans dat dit niet op internet zal komen... niet alle incidenten komen in het nieuws, sommige worden er bewust buiten gehouden.
Sterkte iig, kan me voorstellen dat dit nogal indruk heeft gemaakt op je.

Myrz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 15:26

Jaa..je leest het weleens, en dan denk je van achh dat zal hier niet gebeuren.

Tot je het toch echt in RL voor je neus ziet gebeuren, dan ga je wel nadenken..

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 15:53

Jeetje meis, dat is doodeng! Ik woon daar ook in de buurt. Op internet kan ik er ook niets over vinden nee. Misschien dat het morgen nog in de krant komt te staan. Er zullen toch wel meer mensen iets gezien of gehoord hebben?

Myrz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 15:58

Jaa het was druk daar gisteravond, het was net na koopavond.
Heb nog een tijdje erover staan praten met een paar mensen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 16:01

Ik schrok! Dacht Schalkwijk prov. Utrecht!

Maar zulke dingen zijn doodeng idd! Toen ik een jaar of 10 was, hadden we ook een schietpartij in de straat en ik was met mijn zus alleen thuis, mijn moeder was bij iemand in de straat koffie aan het drinken. De straat werd dus afgesloten en iedereen moest binnenblijven. Ik weet alleen nog dat ik in paniek m'n moeder heb gebeld, maar niemand mocht naarbuiten.

Myrz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 16:05

neee, Schalkwijk in Haarlem!

Ik vindt het zo asociaal..je brengt andere mensen in gevaar én het stuipen op het lijf. Hamer

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 11:03

Donderdagavond reed ik nog langs de zuidtangent en ik vond het al zo raar dat er 3 auto's van de connexxion stonden en een aantal politieauto's.
Toen was er nog niets gebeurd (toen ik langs reed met de auto).

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 11:46

he wat eng! Ben op dit moment in Haarlem, mijn vriend woont in Schalkwijk en ik ga er vaak winkelen. BAH!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 10:29

Moderatoropmerking:
Aangezien dit gaat over iets wat je zelf hebt meegemaakt, verplaats ik het naar LZP Lachen