Ik ben er nog een beetje van in de war, want wat er precies allemaal is gebeurd weet ik niet precies.
Ik zal het proberen uit te leggen:
Gisteravond moest ik voetballen in Hoofddorp, zelf woon ik in Haarlem.
De training was afgelopen, dus ik ging met de Zuidtangent (lees: bus) naar huis.
Nou, niks aan de hand..tot we Schalkwijk binnen rijden, de wijk waar ik woon dus ook moest uitstappen.
De haltes stonden vol met controleurs, dus heb ik me busabbo laten zien en mocht ik doorlopen naar de halte van de bus die bij m'n huis stopt.
Sta ik daar te wachten met nog een paar mensen, klinken er opeens een stuk of 3 knallen.
"Vuurwerk" ging er door me heen.

Niet dus, uit alle hoeken kwamen opeens politie-auto's met loeiende sirene's en er rende politieagenten langs me heen.
Opzich vindt ik dat niet eng, er gebeuren hier wel ergere dingen, ben er als het ware wel aan gewend dus..

Maar een schietpartij of iets..nog nooooit meegemaakt..
Ik ging van een afstandje kijken, er stond een groep mensen, je hoorde allemaal geschreeuw en je zag ook die politiemensen met zaklampen en alles naar sporen en hulsen zoeken, mochten ook geen auto's of bussen meer langs, niks.
Later hoorde ik van een politie-agent dat er een schietpartij was geweest, vlak achter daar waar ik stond.
Ik was veel later dan normaal thuis, dus vertelde mijn ouders wat ik gezien had etc.
Toen zei mijn vader zo: Jez*s..je had wel geraakt kunnen worden door een verdwaalde kogel"..
Toen schrok ik pas echt en besefte ik dat ook..
Het rare is dat ik op internet ofzo niks kan vinden erover..ben toch wel benieuwd wat zich allemaal afspeelde voor m'n neus..