Schrik me rot, hele gebouw stond te wiebelen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 10:28

Hmm ik woon in Arnhem, tenminste, durnaast, in Duiven. Maar ik heb ook niks gevoeld?! Hoe laat was dat dan?

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 10:35

Dat was een behoorlijke dan!

Hier zijn rond september vorig jaar 3 bevingen geweest waarvan ik er 2 heb gevoeld, alleen die waren niet zo heftig, 3,6 ofzow.
Maar ik weet dus dat het heel eng aan voelt, ik voelde de beving door mijn huis verplaatsen, eerst hoorde ik een raar gerommel en vervolgens ging de beving als een golf door het huis zeg maar, zo leek het.
De eerste keer werden we uit bed geschokt Tong uitsteken de 2e keer was ik me net aan het optutten om naar het werk te gaan, de grote massieve eiken kast stond helemaal te kraken Bloos
Ik hoop dat niet meer mee te maken want er staat nu een aquarium van ruim 300 liter op die massieve eiken kast Tong uitsteken

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 10:36

Ik woon in Spijkenisse en ik heb ook een aardbeving gevoeld!
Wel heel licht, ik hoorde het geschud van mn bed (ik heb een hoogslaper).
Maar het rare is dat ik de afgelopen avonden ook het geschud heb gehoord, maar gisteravond en vanmorgen schudden ze het hardst.

Dalijk kan ik aardbevingen van te voren aanvoelen Bloos maar dat zal wel niet.
Maar ik vindt het wel raar, want ik heb zeker weten iets gevoeld en Spirit die hier vlakbij woont heeft helemaal niks gevoeld. Verward

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 10:38

Nee, en mijn ouders ook niet en jou ouders toch ook niet? Scheve mond

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 10:39

Nee mijn ouders ook niet Verward
Lijkt me eigelijk best wel eng een aardbeving en dan helemaal als je alleen thuis bent Bloos

Billy

Berichten: 20724
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 10:42

Ff voor de liefhebber, het is epicentrum, en niet episch centrum.
Hier in Rotterdam gebeurt zoiets nou nooit. Het is wel spectaculair misschien, maar toch maar liever niet Haha!

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 10:43

Heb jij het dan niet gevoeld Billy?
Want Spijkenisse ligt wel vlakbij Rotterdam.

Karin

Berichten: 65339
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 10:53

http://teletekst.nos.nl/cgi-bin/tt/nos/page/108

Mijn wekker stond op 7.40 en ik weet dus niet of ik die beving nou wel of niet bewust heb meegemaakt, was tenslotte nog aan het wakker worden. Maar ja, Utrecht... weet niet of hier uberhaupt iets te voelen was.

Die vorige weet ik nog wel, dat was april 1992, ik zat toen net voor m'n examens. Ben 's nachts wel wakker geworden van iets raars, maar pas de volgende dag hoorde ik wat er was gebeurd. Mijn zusje (Lautje) was toen nog heel klein en ze ging toen midden in de nacht naar m'n ouders toe: 'Papa, mama, mijn bed beweegt!'. *LOL*

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 11:06

hey
ik woon in Sint-Niklaas, das vlak tegen Antwerpen in Belgiƫ en ik heb niks gevoeld Verward kwas wel wakker geworden op dat uur. Want normaal word ik pas wakker rond 11u, dus zal het wel te voelen geweest zijn...
xxx

gillian

Berichten: 4441
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 11:17

hier in eindhoven heb ik het ook gevoeld.
echt wazig joh, alles beweegt gewoon...
was rond een uur of 8 dacht ik.
toedeledoki
gillian

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 11:25

Ik woon in Doetinchem en ik heb het wel gevoeld. Was idd rond een uur of 8. Ik voelde heel licht iets trillen. In het nieuws van 9.00 op Radio Gelderland hoorde ik dat het een aardbeving was.

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 12:56

rithana schreef:
Hmm ik woon in Arnhem, tenminste, durnaast, in Duiven. Maar ik heb ook niks gevoeld?! Hoe laat was dat dan?


Ook ik woon in Arnhem, maar heb niets gevoeld.

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 12:58

Jammer, niks gevoeld. Zal hier ook niet gebeuren denk ik *LOL*
De enige beving die ik ooit heb gevoeld was de beving veroorzaakt door een vrachtwagen die dacht dat hij wel onder het overhangende lokaal door kon *LOL* Dus niet Frusty Tong uitsteken

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 14:01

heb ook niks gevoelt...was dat vandaag dan???

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 14:59

Oh!! Ik wl ook een keertje een aardschok meemaken! Jullie zijn gemeen!!!

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 15:06

ik heb nix gemerkt, jammer zeg..
had me wel spannend geleken Extreme duivel

assie

Berichten: 9493
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 15:33

Ik was net wakker, een kwartier voor die bevingen, ik was dus nog erg duf. En toen de beving begon en mijn bed begon te schudden, had ik echt zoiets van: Jemig, welke gek gaat er nu zo vroeg staan BOREN Verward Gaaaap *LOL*
Ik had helemaal niet door dat het een beving was *LOL*

Pas toen een vriend me een half uur later vroeg of ik die beving had gevoeld ging het lampje pas branden *LOL* Pling

Achteraf gezien was het dus niet zo spectaculair al heb ik nu wel de hele dag al een draaierig gevoel, maar dat zal wel niet met die beving te maken hebben...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 16:24

Ik lag op dat moment nog in bed en hoorde de muren zoemen en alles bewoog. Ik dacht nijdig "Ze moesten die vrachtwagens verbieden om hier door de straat te komen, heel mijn huis gaat er aan zo!"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 17:23

assie schreef:
Achteraf gezien was het dus niet zo spectaculair al heb ik nu wel de hele dag al een draaierig gevoel, maar dat zal wel niet met die beving te maken hebben...

Ik weet natuurlijk niet wat je gisteren allemaal op hebt Knipoog maar mijn moeder was heel duizelig na de beving. Die is vanmiddag ook niet gaan rijden omdat ze zich zo draaierig voelde. Achteraf was die toch wel behoorlijk geschrokken. Ze dacht echt dat het huis in elkaar stortte.
Bij het ABP in Heerlen zijn er ook computers en al van het bureau af gerammeld (op de hogere etages). Lijkt me best eng in een hoog gebouw op dat moment.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-07-02 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 17:41

Ik vond het echt grappig. Ik werd wakker en ik dacht dat er iemand op m'n bed aan het springen was of dat m'n moeder me wakker schudde. Maar toen ik m'n ogen open deed zag ik niemand. Ik had echt zoiets van "Een aardbeving? Hier?"

Cowgirl

Berichten: 23769
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 17:46

Nou ik hoef dat niet mee te maken hoor.
2 jaar geleden zat ik in Turkije, op de dag van vertrek waren alle lichten uit , we gaven er eigenlijk niet veel om omdat dat zowat elke dag wel eens gebeurde.
Maar toen we in de bus zaten naar het vliegveld hoorde we dus dat er een enorme aardbeving was geweest.
Nou ik was blij dat we naar huis gingen.
2 weken later werd het plaatsje getroffen waar wij zaten, misschien wel niet zo heftig als bij die andere plaats maar toch. Ik was blij dat ik thuis was.