hoi hoi! ik wil misschien binnenkort eens met mijn vriend naar een huurwoning gaan kijken. maar eerst willen we onze inkomsten en uitgaven eens op papier zetten om te kijken of we genoeg kunnen sparen.
nou is mijn vraag, hoeveel huursubsidie ontvang je ong. (aanvrager is ouder dan 23 jaar, huurprijs is ong 450 euro) mijn vriend is net gaan werken en verdient nu wel behoorlijk wat, ik niet. maar van ons beide zijn onze jaaropgaves van afgelopen jaar laag genoeg om (hopelijk) veel huursubsidie te krijgen.
kan iemand mij vertellen hoeveel huursubsidie (in grove lijnen) wij ongeveer kunnen krijgen?
hoort dit niet bij mensen en welzijn? enne misschien gewoon eerst rond kijken voor je samenwoont. weet niet al jullie kosten. en hoeveel slaapkamers jullie bv willen. dat is ook allemaal belangrijk.
Op www.toeslagen.nl kun je een proefberekening maken. Aan de hand van jullie inkomengegevens weet je precies wat je eventueel kunt krijgen. Het gaat wel om het huidige inkomen en niet om dat van 't voorgaande jaar! Alles wat je teveel ontvangt (door een niet juist inkomen op te geven bijvoorbeeld) moet je bij de definitieve toeslag weer terug betalen.
Ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar als je jonger dan 23 bent mag de netto huur niet hoger zijn dan 330 euro.. anders heb je dus geen recht op huursubsidie.
idd doe daar een test op dan weet je het precies. Ik weet wel dat het bijna niet me valt om huur subsidie te kunnen krijgen als er 1 van de 2 werkt. mijn vriend werkt ik zit in wa-jong en wij hebben er geen recht op!
Nu ht toch over Huurtoeslag gaat. Kan iemand mij vertellen of je die ook schriftelijk kunt aanvragen. Met het programma van de belastingdienst is het bij mij nu al twee keer fout gegaan, dus ik zou liever gewoon een formuliertje invullen.