Hoe het beste huiswerk plannen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Eetje_WallY

Hoe het beste huiswerk plannen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 13:24

hoi allemaal Knipoog
Ik ben niet schrikken.... EEN BRUGGER... Ik heb heel erg veel huiswerk en ik heb geen idee hoe ik dit allemaal moet gaan plannen en nu heb ik een vreemd vraagje...
kan iemand vertellen hoe je makkelijk en snel je huiswerk kan maken en plannen?
groetjes
Elianne Haha!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-09-06 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

mirjamalvaro

Re: huiswerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 13:25

Ik tem even want dit hoort nietbij wedstrijden Knipoog

Eetje_WallY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 13:28

oeps er ging inderdaad iets fout...

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 13:43

Hoort idd niet bij wedstrijden. Tong uitsteken
Uhmmm.. Plannen? Schijnheilig
Mss kan je mentor je erbij helpen als je het moeilijk vind? Lachen

charlie_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 13:47

ik heb zelf ook heel lang dat probleem gehad... je moet als je thuis komt, even half uurtje bijkomen, en dan gelijk je huiswerk maken/leren dat je die dag op gekregen hebt. altijd jezelf voornemen voor het eten klaar te zijn. als je dan na het eten helemaal klaar bent, kun je wat leuks gaan doen... ik moet altijd paardrijden 's avonds dus ik heb die motivatie wel om klaar te zijn... misschien heb jij ook zoiets dat je motiveert..

veel suc-6
gr amy

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 14:00

WD-V --> STW

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 14:02

Sla je agenda open, en dan ga je per dag kijken wat&hoeveel hw je gaat maken. Heb je het erg druk in het weekend en je hebt voor de maandag veel hw, probeer dan op vrijdag (of de dag dat je het opkreeg) het hw te maken!

faxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 14:10

Maak gewoon alles wat je op een dag opkrijgt. Dat doe ik ook en begin optijd met leren voor een proefwerk ofzo. En maak in het weekend ook hw! Dat scheelt hoef je dat door de week niet te doen.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 15:36

Maak zoveel mogelijk in de les.
Scheelt alweer thuis.

Verder, wat is het belangrijkst? Dat als eerst maken.

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:04

Inderdaad zoveel mogelijk huiswerk in de les maken, dat scheelt echt!!
Daarnaast kun je per week een lijstje maken met wat je allemaal nog moet doen, dan kun je het inplannen dat hielp bij mij wel.
Ik maakte juist 's avonds huiswerk, omdat ik 's middags meteen ging paardrijden.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 19:25

Zoveel mogelijk in de les maken en tijdens tussenuren
Ik heb er zelf geen last meer van, zit nu in de 4e en we hebben eigelijk alleen nog maar voor engels huiswerk de rest allemaal niet, of 'vergeet' ik dan even.

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 19:50

Probeer ook al zo veel mogelijk in het weekend te doen voor de komende week.
En natuurlijk zo veel mogelijk in de les af proberen te krijgen.

@LovesSaartje; Jeetje op wat voor school zit jij? (of wat doe je, mavo, havo?)
Ik zit nu ook in de 4de maar bij mij krijg je echt wel meer huiswerk op dan alleen engels Nagelbijten / Gniffelen

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 08:56

Ik weet niet of je doet in de les wat ik denk.
Iig niet meer zo veel kletsen, meteen je werk maken in de les.
Ik kreeg/krijg heel veel in de les zelf al af.

charlie_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 14:41

kunnen jullie allemaal huiswerk in de les maken Verward wij kunnen dat niet... wij krijgen werk op in de les en dat moeten we maken. en aan het eind van de les krijgen we nog is huiswerk op!

gr

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 14:48

Hmm, is dat bij alle lessen zo, wat irritant & raar!!
Je kan eventueel ook vooruitwerken in de les??

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 14:36

charlie_hvj schreef:
kunnen jullie allemaal huiswerk in de les maken Verward wij kunnen dat niet... wij krijgen werk op in de les en dat moeten we maken. en aan het eind van de les krijgen we nog is huiswerk op!

gr

Wij hebben dat ook, niet in alle lessen gelukkig.

Yellowfish

Re: Hoe het beste huiswerk plannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 16:26

Na school naar huis, dan direct het huiswerk voor de dag erop gaan maken. Dáárna tijd voor jezelf.. En mocht je voor maandag veel huiswerk hebben en in het weekend weinig tijd; zet jezelf er dan toe het op vrijdagmiddag te doen, dat scheelt een hoop!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 19:37

Zoveel mogelijk in de les maken, of alvast op een rustige dag huiswerk voor later die week maken. En op de dag dat je het hw moet maken het belangrijkste eerst en natuurlijk niet te laat beginnen. Haha!

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 08:18

Ik ben ook niet zo een hele goede planner, ik doe het 2e jaar nu over dus ik moet nog goed plannen zodat ik echt over ga. Lachen
Meestal als ik uit school kom ga ik eerst mijn paard rijden enzo, en dan na het eten aan mijn huiswerk of andersom. Meestal ben ik niet zo lang bezig met huiswerk dus.
Wij kunnen heeeel af en toe huiswerk in de les maken.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 10:36

LovesSaartje schreef:
Ik heb er zelf geen last meer van, zit nu in de 4e en we hebben eigelijk alleen nog maar voor engels huiswerk de rest allemaal niet, of 'vergeet' ik dan even.

Bloos! Ik zit nu ook in de vierde en heb zóveel huiswerk, echt niet normaal. Nog nooit zoveel gehad. Nagelbijten / Gniffelen

Je kunt proberen een week planning te maken, schatting maken naar de tijd dat je er mee bezig denkt te zijn en dat invullen op de plekken waar je tijd hebt.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 13:12

Ik begin thuis altijd gelijk aan het werk wat ik moet maken, dan ben ik daar vanaf. Leren verdeel ik over de dag.
Tijd dat ik een brugger was is alweer heel lang geleden, toen deed ik het allemaal in de "huiswerklessen" dat zijn ingeroosterde waarin je huiswerk kan maken, we hadden er iedere dag 2.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 13:26

Het is al weer een hele tijd geleden dat ik op school zat maar probeer maakwerk en leerwerk af te wisselen. Duitse woordjes gaan leren vlak na het leren van je biologietoets levert niets op. Na een tijdje nemen je hersens gewoon niets meer op. Dus wissel het "leer" en "maak" huiswerk af.

Als je een toets ruim van te voren opkrijgt werkt het ook beter om elke dag 15 minuten daarvoor te leren dan de laastse dag van te voren een uur.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 13:31

Belangrijk: kijk in elk geval van te voren even wat je moet maken. Kijk welk ander huiswerk je nog hebt, en lees de opgaven even vluchtig door. Dan heb je in elk geval al een idee, is het veel of weinig, moeilijk of makkelijk? Dat scheelt vervelende verrassingen Lachen

Hou ook voor jezelf een poos bij hoeveel tijd je kwijt bent met het huiswerk, dan weet je wat je kunt verwachten en kun je het beter inschatten. Hou ook in de gaten waar je je tijd aan besteedt: als je 3 pagina's met woordjes krijgt, moet je niet alleen de eerste 10 heel goed leren. Soms blijf je te lang hangen in details en moet je het laatste stuk afraffelen omdat je geen tijd meer hebt. Even vooruit kijken en doorgaan ook al lukt het niet perfect is dan vaak handiger dan maar steeds op hetzelfde blijven hangen. Aan het eind ga je dan weer terug naar het deel waar je moeite mee had, en ga je er weer mee aan de gang.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 13:34

Ik heb voor mijzelf altijd; minstens de dag van te voren het huiswerk af hebben. Maar liever eerder. In het weekend zoveel mogelijk huiswerk maken zodat dat in de week zelf niet meer hoeft. Lachen

Repetities minstens 4 dagen van te voren gaan leren, ligt eraan welk vak het is. En so's minstens 2 dagen van te voren. Ja

Bij vakken die ik moeilijk vind begin ik met alles eerder. Ja

En wat bij mij ook heel erg werkt is samenvattingen gaan schrijven als je een so of repetitie hebt. Dan leer je het onbewust wel een beetje.

Succes ermee!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 14:20

Jaduuh schreef:
LovesSaartje schreef:

Bloos! Ik zit nu ook in de vierde en heb zóveel huiswerk, echt niet normaal. Nog nooit zoveel gehad. Nagelbijten / Gniffelen

Je kunt proberen een week planning te maken, schatting maken naar de tijd dat je er mee bezig denkt te zijn en dat invullen op de plekken waar je tijd hebt.

VMBO of H/V?
Ik denk dat het al enorm scheelt als je VMBO doet, vaak heb je daar veel minder huiswerk. In 4 havo (van vwo weet ik niks) heb je de eerste PTA jaar dus veel huiswerk en leerwerk. Als je dit jaar goed doorkomt, moet 5H niet te zwaar zijn omdat het in principe herhaling is van 4H.

Ik zelf zit ook in 4H, ben eigenlijk maximaal 1 tot 2 uur per dag bezig met huiswerk. Inclusief halfuur kletsen met anderen enzo. (zo'n 3 á 4 dagen per week zit ik aan huiswerk. ) Dus eigenlijk niet zo veel huiswerk nu. Maar de verschil is wel dat ik 4H voor 2e keer doe. *omdat vorig jaar de woorden "huiswerk" en "werken" niet in mijn woordenboek voorkwamen*