Hoera, Proefdier Chimps zijn eindelijk in Almere!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janouk
Blogger

Hoera, Proefdier Chimps zijn eindelijk in Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 07:24

Denk je eens in: een heel leven lang in een betonnen ruimte en ineens word je verhuisd naar een verblijf waar je op houtsnippers loopt, de vogeltjes fluiten en de wind door je haren waait. Op maandag 25 september is het zover! Na een lange voorbereiding verhuist de eerste groep van zes chimpansees van het proefdiercentrum BPRC naar Stichting AAP voor hun welverdiende pensioen. Ook de overige 22 chimpansees zullen in de daar opvolgende week per vrachtwagen arriveren. Info overgenomen van de website van de Stichting Aap.

Eindelijk zijn ze in Almere in hun nieuwe verblijf. Er is zoveel voorbereiding aan vooraf gegaan. En hun nieuwe verblijven zijn prachtig. Ik ben laatst nog met mijn zoon in het nieuwe verblijf in Almere geweest. Alles is veilig, maar met heel veel speelgoed en ze kunnen naar buiten! Nu de apen er zijn, mag je als buitenstaander niet meer op bezoek komen. Te gevaarlijk.
Alle ontlasting/afval wordt opgevangen, want daar kunnen ook virusresten in zitten. Ik was onder de indruk van het nieuwe verblijf.
De meesten zijn besmet met Hepatitus C en HIV om medicijnen te kunnen testen, alleen de Chimps bleken geen Aids te kunnen krijgen.

Ik ben echt zo blij voor ze, dat ze nu af zijn van al die testen, prikken, etc en gewoon weer een beetje aap kunnen worden. Lekker rennen, ravotten en maf doen.

voor informatie www.stichtingaap.nl
(Ik ben gewoon al jaren donateur, dus de info is niet via de Stichting Aap opgesteld).

En als je wilt helpen: stuur je oude mobieltjes op, daar krijgt de stichting Aap geld voor en door de recycling wordt oerwoud gespaard!!

Sjoert

Re: Hoera, Proefdier Chimps zijn eindelijk in Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 08:55

-> LN

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 11:50

He wat goed zeg.. Ik heb wel eens reportages gezien waarin o.a. apen werden gebruikt, op de meeste afschuwelijke manier om te testen. Wat ontzettend fijn dat dit ze gelukt is, op naar de volgende ladings chimps Knipoog

Wel jammer dat je nu niet meer als buitenstaander een bezoek kunt brengen. Ik denk dat donateurs toch willen zien waar hun geld heen gaat en niet donateurs een kijkje willen nemen om te overwegen om donateur te worden.

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 15:48

O wat geweldig!!!!! Is er gelukkig weer wat minder dierenleed in de wereld! Daar zouden we toch met z'n allen wat meer aan kunnen doen, ik bedoel er zijn natuurlijk ontzettend veel instanties die op allerlei vlakken dierenleed aan de orde stellen (gelukkig maar) maar toch zijn er nog een heleboel mensen zich er niet (genoeg) van bewust zijn of willen zijn! Al;s je toch ziet hoeveel honden, katten, paarden, apen en ontelbaar andere dieren er nog op de wereld lijden..... daar wordt je heel verdrietig van. Dus mensen als je kunt..... doe er wat aan op wat voor manier dan ook!!!! Maar goed deze aapjes zijn nu tenminste veilig, God zij dank!!!!!

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 17:11

Super ! Haha! Haha! Haha! Volgens mij zijn wij ook donateur van Stichting AAP Lachen Als ik dat nog niet ben, wil ik dat zeker worden Lachen

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:40

Super fijn voor die apen!! Heeft alleen wel ontzettend lang geduurd voordat ze eindelijk de dieren daar weg konden halen.. helaas

torette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:43

Dit is natuurlijk geweldig voor die apen!
Wat ik me nu alleen afvraag, de wetenschap is nog lang niet klaar met die testen, dus er worden nu gewoon nieuwe apen aangevoerd denk ik?

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:47

torette schreef:
Dit is natuurlijk geweldig voor die apen!
Wat ik me nu alleen afvraag, de wetenschap is nog lang niet klaar met die testen, dus er worden nu gewoon nieuwe apen aangevoerd denk ik?

Mijn beste vriendin heeft stage gelopen bij BPRC, het centrum waar de apen vandaan komen. (ze studeert alternatieve tegen proefdierkunde)

Ik geloof dat het onderzoek waar deze apen voor gebruikt werden is afgerond, er lopen helaas nog wel veel andere onderzoeken

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 00:19

Ik spaar mijn airemals voor stichting AAP. Heb zo'n groepspas via hun. Knipoog