Van deze opleiding had ik hele andere verwachtingen en vond het eigenlijk niets...
In februari heb ik toen een beroepskeuzetest gedaan, een hele uitgebreide van 3 weken. De uitslag was: Sociaal Pedagoisch Werk. Daarmee ben ik ook begonnen vorig schooljaar.
Na een paar maanden kwam ik erachter dat dit ook totaal niet hetgene was wat ik de rest van mijn leven wou doen. De hele dag mensen vermaken.
Halverwege dat jaar kon je nog een keuze maken en ben ik nog overgestap op een andere richting binnen die sector, dat was de Sociale Dienstverlening. Dat was dus meer de administratieve kant en dat is me heel erg goed bevallen.
Helaas heb ik dat jaar niet gehaald, omdat ik zolaat was ingestroomd en het jaar over doen kan ook niet, omdat er geen nieuwe opleiding dit jaar wordt gestart.
Dus....weer wat anders zoeken.
Mijn ouders en familie zijn teleurgesteld en denken dat ik niet serieus met mijn school omga. Ze nemen mij nu ook niet echt meer serieus en willen geen nieuwe opleiding meer voor mij betalen. Ze vinden dat ik nu genoeg kansen heb gehad.
Ik baal hier zelf ook van en ik wordt ook wel moe van mezelf.
Nu ga ik dus in september de opleiding Secretariaat beginnen waarbij ik 4 dagen ga werken en 1 dag in de week naar school. Ik moet het nu zelf betalen.
Maar ik ben zo bang dat ik weer een verkeerde keuze maak en dat ik het weer niet leuk ga vinden enzo.
Zijn er mensen die ook heel lang gezocht hebben naar een beroep wat je echt leuk vind? Zijn er mensen die ook verschillende opleidingen hebben gedaan?
Of mensen die een verkeerde keuze hebben gemaakt?
Ach, weetje, eigenlijk wil ik gewoon huisvrouw worden
Maarja, ik ben 18 dus dat duurt nog wel een tijd denk ik.

Alles wordt volgens mij saai en om met paarden je geld te moeten verdienen na je 60ste lijkt me ook niet alles...
En is best leuk,en leuke school.Wel weer een uurtje reizen
Maar dan zit je toch weer 3 jaartjes vast(versnelde opleiding)