Leeftijd kunnen zien aan een getypt stukje tekst.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Leeftijd kunnen zien aan een getypt stukje tekst.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-02 20:08

Hoi,

Wat ik me afvroeg was of jullie makkelijk aan een stukje tekst kunnen zien hoe oud diegene die het geschreven heeft is.

Vaak kan ik het wel merken als er een moeder schrijft of iemand die onder de 14 is.

Nu zou ik het ook wel eens leuk vinden als jullie eens zouden willen opschrijven hoe oud jullie denken dat ik ben.

Ik vertrouw er wel op dat jullie niet in mijn profiel gaan kijken of het antwoord op bokt zetten.

ps Mijn naam 15happy16 heeft niets te maken met mijn leeftijd. Gewoon happy was al bezet dus had ik er maar een paar cijfertjes voor gezet.

Ik ben benieuwd.


Delinda

Berichten: 1165
Geregistreerd: 28-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 20:33

Ik dacht dus eerst wel dat je username iets met je leeftijd te maken had, b.v. dat je op de dag dat je je registreerde jarig was en dat je happy was dat je 16 werd of zo iets...(wel vergezocht misschien Haha! )
Ik vind ook wel dat je aan een stuk tekst vaak kan zien in welke leeftijdscategorie die persoon valt (uitzonderingen daar gelaten Knipoog )vooral jonge MSNers zijn goed te herkennen ( b.v. laterzzzzz, heftuuuuuug, kewl, en overdadig veel smileygebruik... Haha! )

By the way, ik heb heel eerlijk niet in je profiel gekeken, en ik denk dat je toch wel 15 of 16 bent. Zomaar een gokje hoor Haha! Knipoog
Laatst bijgewerkt door Delinda op 15-07-02 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 20:51

Ik leid de leeftijd van users af aan verhaalopbouw, taalgebruik, spelling, hoe de tekst eruit ziet ( veel spaties, lange of korte zinnen ed.) en... hun naam Haha!
Iemand met een naam met 'lover' ed. is negen van de tien keer jong(er). (nou niet alle lovers boos worden, het hoeft niet negatief te zijn Knipoog ).
Ook lange namen die uit meer woorden bestaan zijn vaker van jongeren.

Ik denk dat jij rond de 15/16 zit, en niet omdat die ook in je naam zitten. Haha!

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 20:58

Ik denk een jaar of 18?
Zo ik heb geraden, mag ik nou in je profiel kijken, ik ben nieuwsgierig!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 21:16

Ik denk 16?

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 21:18

Ik denk dat je 16 of 17 bent.
Vaak kan ik ook wel zien aan de manier van schrijven hoe oud iemand is.
Zit ik een beetje in de buurt? Knipoog

Geen onderschrift.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 21:33

Je tekst hoeft niet eens een duidelijke weergave te zijn van je leeftijd e.d.

Ik zag laatst nog een topic van een bokker die toch zeker 20 is oid en volgens het profiel secretaresse was, en dat stukje tekst barstte van de spelfouten en de leestekens waren ver te zoeken. Dus daar had ik het inderdaad echt nooit uit kunnen afleiden want ik vond dat die persoon schreef als een 12 jarige....

Verder ga ik mee met grassie.

Jou schat ik 17.

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-02 21:36

sorrie voor de eerste mensen die al in mijn profiel hebben gekeken naar mijn leeftijd. Die klopte namelijk niet Haha! Nu heb ik het veranderd dus als je het wilt weten moet je even opnieuw kijken. Sorry!

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 22:26

Mag ik een nieuwe gok wagen? Na jouw tweede berichtje, Happy, denk ik dat je 15 bent.

Geen onderschrift.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-02 22:31

Dank je wel !

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 22:34

ik ga mee met de tekst van laura... Zo zie ik het vaak ook. Bij sommige kan je wel de leeftijd ongeveer achterhalen door een stukje tekst wat diegene schrijft/typt.

Ik gok jou ± 15/16

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 08:03

Laura schreef:
Ik zag laatst nog een topic van een bokker die toch zeker 20 is oid en volgens het profiel secretaresse was, en dat stukje tekst barstte van de spelfouten en de leestekens waren ver te zoeken.


Oooh, dan weet ik wel wie je bedoelt. Lachen

Ja, inderdaad, ik vind ook dat Laura gelijk heeft, dat is moeilijk te zien.
Jou schat ik 16 jaar.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 09:01

Aan het stellen van deze vraag hangt imo geen leeftijd van boven de 20 vast....
(Nu ik dit teruglees klinkt het een beetje l*llig, maar zo bedoel ik het dus absoluut NIET!)

Ik schat je idd ook 15/16 jaar......

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 09:10

Ik denk ook 15 of 16 jaar ofzo?

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 10:00

Hmm ik moest wel lachen om dit topic.
Soms lijk ik bij mijn berichten wel een jaar of 14.
Maar bij andere berichten ineens weer 50.

Ik ben echt zo'n 'moeilijk in te schatten type', maar ik moet zeggen dat aan veel berichten hier op Bokt wel af te lezen is hoe oud die persoon 'ongeveer' is.
Dus puber, volwassen, superjong of al wat oudere volwassene...
Niet op het jaar af natuurlijk, maar wel ongeveer.

En aangezien ik pas geleden ben begonnen opnieuw te leven...
Ben ik nog een kind dan?
Soms echt wel! *LOL*

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 20:19

Ik denk ook dat je een jaar of 15 bent (ook omdat je sorry met ie schrijft, ik weet niet waarom ik dat als argument gebruik maar het maakt dat ik je jonger schat Lachen )

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 20:25

uhm 14 of 15 denk ik Lachen

en ik zag idd ook eens iemand die al wat ouder was en hele erge rare zinnen maakte, vol met fouten en rare opbouw.
het hoeft dus niet altijd te zijn dat iemand die wat ouder is ook echt beter schrijft, maar over het algemeen wel Lachen

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 22:02

Aan een stukje tekst hoef je niet altijd de leeftijd te herkennen.
Ik gebruik ook veel smileys over het algemeen omdat ik dat gebruik ipv gezichtsuitdrukkingen die je niet kan zien via een modempje Knipoog

Vaak probeer ik erop te letten, maar ik kan bijna niet meer zonder smilies via internet communiceren (tenzij het zakelijk is, dat is geheel wat anders), ik moet me kunnen uitdrukken om aan te geven wat voor gevoel er achter de tektst zit, over het algemeen erg vrolijk Knipoog

Mijn waarde collega's bij Gathering of Tweakers zijn er intussen wel aan gewend Knipoog (Ik heb het smilie gebruik ook aangeleerd in de onzinfora van Fok en GoT)

little

Berichten: 323
Geregistreerd: 21-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 00:25

Leuke vraag ! Omdat je hier mensen niet op hun uiterlijk kan beoordelen, doen we het hier misschien onbewust wel op de schrijfstijl. Grappig eigenlijk.

Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag !

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 06:08

Ik gebruik ook aardig vaak smiley's. Niet overdadig veel, maar het komt toch wel vaak voor. Je kunt idd vaak zien aan de manier van schrijven hoe oud iemand is. Hoewel je er ook weleens naast kunt zitten.
Btw, hoe oud schatten jullie mij? (voor degenen die het niet weten of die mij gemeet hebben natuurlijk)

Geen onderschrift.

Gaby
Berichten: 3384
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 07:49

Marsje , ik zou jou 28/29/30 schatten .....
Lastig ... Scheve mond

En 15 happy16 zou ik 17 schatten.

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 11:07

Ik weet hoe oud Marsje is,maar aan zijn schrijfwijze schat ik hem rond de 50 Schijnheilig

Anyway,ik denk niet dat het om spelfouten gaat,maar op de manier hoe je schrijft en hoe je dingen aanduidt. Lips are sealed

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 11:09

Marsje schreef:
Ik gebruik ook aardig vaak smiley's. Niet overdadig veel, maar het komt toch wel vaak voor. Je kunt idd vaak zien aan de manier van schrijven hoe oud iemand is. Hoewel je er ook weleens naast kunt zitten.
Btw, hoe oud schatten jullie mij? (voor degenen die het niet weten of die mij gemeet hebben natuurlijk)
45 ? 50?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 11:21

aan de manier van schrijven kan je zien hoe een persoon overkomt. Sommige van 15 komen over als een kind van 10, anderen van 15 komen over of ze 25 zijn

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 11:24

Marsje schreef:
Ik gebruik ook aardig vaak smiley's. Niet overdadig veel, maar het komt toch wel vaak voor. Je kunt idd vaak zien aan de manier van schrijven hoe oud iemand is. Hoewel je er ook weleens naast kunt zitten.
Btw, hoe oud schatten jullie mij? (voor degenen die het niet weten of die mij gemeet hebben natuurlijk)


Ik weet hoe oud je echt bent, maar anders zou ik je een jaar of euh... 40 schatten denk ik.. Ja dat is eigenlijk moeilijk te zeggen zo!

Trouwens 15happy16, ik denk dat jij een jaar of 17 bent?

En hoe oud denken jullie dat ik ben? (niet in mijn profiel kijken! )


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CarpeDiem_, charrr91, corinec, Domiinique, Eefje_Sammy, Floko, fro, hagelslag, Inney, Julimy, Meliaforever, N_B_N, Nescio18, Oelly, OmgiliBot, perdjes, Sintara, Ubermetrics, wemkelover, xAlice en 52 bezoekers