Hmpf.. !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EnelyaT

Hmpf.. !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 19:18

Hey

Denk je even dat een 'vriendin' je een leuke foto stuurt, is het een virus..
Nu heb ik om de 5 seconden zo'n lompe pop-up! En de pop-up blokering heeft zichzelf verwijderd! Boos! Ik vind dit echt niet grappig..

Ik ben ook al 5 minuten aan het typen.. En heb mn computer al 2x opnieuw op moeten starten..
Fijn hoor, denk je dat mensen een volwassen leeftijd hebben bereikt.. Lips are sealed

Mlies

Re: Hmpf.. !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 19:34

Hm volgens mij gaat dat automatisch, want ik kreeg dat ook bij iemand, terwijl in persoonlijk bericht stond dat ik de link niet moest openen.. Lachen

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 20:34

Dit staat hier niet goed Lachen

't is inderdaad zo dat als jij die link opent dat die dan automatisch doorgestuurd wordt naar je andere contactpersonen.

Heb je wat meer info over wat je als berichtje gekregen hebt? en naar welke site dat verwees? Mss is er wel al een manier om dat virus te verwijderen gevonden

LMuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 20:39

Die heb ik ook gehad de persoon ziet dat niet die dat stuurt;) tenminste dat was bij mij pop ups idd erg vervelend

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 20:47

Ik kreeg ooit de tip om in je Contacts 2 contacts aan te maken de eerste met 1 puntje (.) en de tweede met 2 puntjes (..). Dit omdat virussen geprogrammeerd zijn om 2 pogingen te doen om zichzelf door te sturen, wat hiermee dus niet lukt omdat er aan je eerste 2 contact geen mailadres vast zit. Helaas ben je zelf hierdoor het virus natuurlijk niet kwijt, maar het voorkomt in ieder geval wel dat jij het verder verspreid.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 20:50

Ik kreeg toe straks een website door, bleek dat daar een virus op zat! Ik had hem niet gedownload, dus niks binnen gekregen, lees ik even later in iemand zn bericht dat het een virus was .. Ook lekker, gelukkig niet geopent ..

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 21:08

-> TV

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 21:11

probleem heb ik ook gehad... ook via een vriend,, gaat niet express want t werd ook naar mijn contactpersonen gestuurd... *vlak voordat mn msn door t zelfde virus werd uitgeschakeld* naja iig niet boos worden op je vriendin die kan er waarschijnlijk nix aan doen!

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 22:24

En staat het nou op jullie schijf of zit er een virusscanner die alarm heeft geslagen ?

thorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 07:24

*iedereen weet toch dat je onbekende bijlagen niet moet openen*.. da's les 1 tegen virussen

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 11:47

Ja, das makkelijk praten.. Ik dacht dat het gewoon een site was.. Begint het opeens zichzelf op te slaan, en krijg ik bij iedere dat ik klik een pop-up..
Maar mijn vader heeft hem al verwijderd (ik ben daar niet zo goed in).
Maarja, ze heeft niet gezegd dat ze het expres deed.. Dus ik heb al sorry gezegd Lachen

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 15:54

Er is een nieuw virus dat door bijvoorbeeld Norton nog niet was verwerkt in de live update, en welke via chat wordt overgebracht.
Vandaar dat er op dit moment redelijk veel besmettingen rondgaan omdat ten eerste niet iedere virusscanner zo goed is, of omdat men die niet heeft bijgewerkt of omdat het al op de harde schijf staat en men geen virusscan van zijn of haar harde schijf doet of map waar de bestanden worden geplaatst.

Begin daar dus eerst eens mee, scannen van je schijf of meer schijven