Wat vinden jullie van de Gothic-look..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 20:29

Sundancer schreef:
bij mij vorige school zat ook altijd een zo soort figuur, niemand mocht haar....toen ze een jaar later op school kwam was het helemaal over, heel normaal nu enzo, en iedereen mag haar...


Dit zegt dus meer over jullie als over "zo'n soort figuur". Ik blijf maar heel erg naief dromen over een wereld waarin iedereen elkaar nou eens accepteert zoals hij / zij is.

WAT IS NORMAAL ?? Verward

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 22:47

Naomi schreef:
hey prima, bedankt dat ik een oelewapper ben .....
maar wat jij zegt:

jakkes wil er geen 1 kennen en als het in mjin familie rondloopt hoef ik niet te spreken met zo'n oelewapper.

niet te spreken?? respecteer jij je familie niet?
misschien moet je juist een x iemand ontmoeten die gothic is.......welke ervaringen heb jij dan met gothics? heb je wel eens een goed gesprek met zo'n iemand gehad?
of ben je bang voor die mensen?


Naomi, ik sta onbevreesd in het leven, dus ik ben niet bang voor een verschillende type mensen.
Ik heb in mijn leven met vele geitebreiers mogen praten, omdat ik altijd benieuwd was wat die mensen bezielde. Maar nooit met gothics gepraat. Waarom moet alles en iedereen toch begrip tonen voor alles? Ik heb de leeftijd gehad dat ik me in alles wil verdiepen en alles wil vergoeilijken. Ik ben niet meer zo, samen met 90% van de wereld. Soort zoekt soort en dat zal altijd zo blijven. Gotische mensen zijn niet mijn soort, dat weet ik nu al.

Trouwens ik zou wel met zo een iemand in gesprek gaan als hij familie was of iets anders, maar er zou denk ik geen vriendschap opbloeien. Staat dus los van respect denk ik. (trouwens waarom moet ik voor alles en iedereen respect hebben?)
Ik heb alleen mijn voorkeur voor stabiele mensen, dat staat los van respect denk ik.

Ik heb respect voor mensen die willen en kunnen meedraaien in de maatschappij, niet die zich er vanaf zetten. Mensen die hard werken, geen fratsen en franje. Buffelen, inzetten voor iets.
Niet opgaan in jezelf en de hele dag bezig zijn met je identiteitscrisis en leven voor de buitenwereld.
Sorry zo voel ik het nou eenmaal. Ik weet ook best dat je een aardig persoon bent en dat er niets mis is met jou (althans daar ga ik vooralsnog van uit)en dat als ik je leer kennen, je aardig bent. Maar onze werelden liggen tever uit elkaar. Ook weet ik dat je over 10 er niet meer zo bij loopt. Mensen moet lekker doen wat ze allemaal willen doen. Ik denk er het mijne over, maar ja live and let live zeg ik dan maar.

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 13:37

kijk nu, begrijp ik je, nu ben je duidelijk!
maar iedereen heeft zijn eigen mening, maak niet uit ofb het negatief of positief is......maar als je daar maar geen mensen mee beledigt, nu leg je het uit en weet ik dat het anders bedoelt is.....

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 13:42

en ik ben niet dagelijks gothic,ik ben me zelf we, maar ik hoef niet in een lange zwarte jurk op school te komen......en mijn reden dat ik goth ben geworden....kijk mn cu2 www.cu2.nl/sacred-flame en lees mn gedichten...ik ben echt niet alleen somber wat andere mensen denken....ik draag ooko gewoon andere kleding......en ik doe niet aan het gothic geloof...

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 15:08

hmm ik ben zelf niet echt gotic maar loopt toch al zo'n vier jaar regelmatig in het soort jurk dat typisch is voor een gotic!
nou heb ik het idee dat het steeds meer geaccepteerd wordt in het begin kreeg ik reacties die niet normaal waren (waar bemoeien wild vreemde zich mee?) en sinds een half jaar krijg ik zelfs complimenten als ik zo'n jurk draag, ik snap het niet meer, maar laat iedereen lekker zijn zoals hij zijn wil!
en btw prima als je zo benieuwd ben naar mileu en afkomst van mensen zet je toch een onderzoek op, hoef je ons er ook niet meer mee lastig te vallen!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 15:12

Ik had ook een gothic jongen in de klas zitten. Hij heeft er ook eens een spreekbeurt over gehouden. Hij had toen een trui aan, met allerlei enge plaatjes erop en teksten van de duivel en dingen die met de duivel te maken hadden.
Ik heb toen aan het einde van zijn spreekbeurt gevraagd: Ben jij een aanhanger van Satan?

Hij zei toen dat hij geen aanhanger van Satan was en hij vond het gewoon een mooie trui.

Verward Verward Verward

Hier heb ik dan weer mijn vraagtekens bij. Ik vind het afschrikken als iemand een trui aanheeft waarvanalles over de Satan opstaat, met zo een iemand heb ik liever niets te maken

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 17:12

Clautje"]
[quote="Josti schreef:
ik snap ook niet hoe sommige mensen er bij lopen, dat ze dat mooi vinden (slofschoentjes, opgerolde pijpen, goude hoepels in de oren en lagen bruine make up troep) maar dat vinden zij kennelijk mooi.

zo'n tiepje ben ik dus...maar sorry ik vind dit wel wat normaler als die gothic-looks...
ik heb niks tegen die mensen,alleen die look, het is angstaanjagend...
[/quote]
ja normaler ja, ontzettend doorsnee.
vind je dat nou leuk? eruit zien zoals iedereen in je klas er ook al uit ziet?

nee dat lijkt mij nou vreselijk Lachen

mode interesseert me geen biet Tong uitsteken

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 17:14

ik snap ook nog steeds niet waarom alle gothics over 1 kam geschoren worden...Verward
elk mens is een individu hoor, ookal worden ze in groepjes gestopt, probeer iedereen nou als persoon te blijven zien..

IcePrincess

Berichten: 7744
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 17:55

waarom denken veel mensen nou dat goths ook satanist en heks zijn?
ten eerst kun je niet én heks én satanist zijn omdat ze alletwee in totaal verschillende dingen geloven.
en als satanist aanbid je niet satan maar de naam komt gewoon omdat het ongeveer het tegenovergestelde geloof is van het christendom en is ook ontstaan door het christendom. een voobeeld: een christen geloofd dat je na de dood naar de hemel of naar de hel gaat, een satanist gelooft dat het er helemaal nix is na de dood, het is dan gewoon afgelopen.
een heks gelooft weer totaal andere dingen en respecteerdt alles wat leeft. heksen houden zich veel bezig met de natuur, zoals kruidendrankjes maken enzo. heksen gebruiken ook stenen en mineralen voor bepaalde kwaaltjes omdat de straling van die stenen je beter kan maken (ik houdt me dus veel met de stenen bezig Lachen )
(je kan dus wel gothic en heks of gothic en satanist zijn)

en dit stukje over gothic
Citaat:
Gothic is niet alleen een muziekstijl of een bepaalde look, het is een levenstijl.. En nee, als je gothic bent, ben je echt niet een satanist. Goths zijn vaak geinterreseerd in dingen die voor andere mensen een beetje als apart worden gezien. Bijvoorbeeld de dood, de geboorte, enz. Er word hier gekeken naar wat voor een emoties je voelt, hoe je zoiets ervaart. Goths leven vaak in hun eigen fantasie wereldje, en vinden het ook fijn om alleen te zijn.
Goths hebben een aparte manier van leven. Dat valt al te zien aan hun kleding, vaak erg apart en stijlvol. Goths willen ook apart zijn, want ze zijn dat ook qua hun denken over bepaalde dingen. Mensen die gothic zijn, zijn vaak mensen die goed weten wat fijne gevoelens en nare gevoelens zijn, ze hebben dit zelf meegemaakt. Goths zijn gevoelige mensen, maar niet overgevoelig. Vaak zijn ze artistiek, en maken kunst(bv. schilderijen, gedichten, etc) Zoals je al leest, het is heeeeeel moeilijk om gothic te omschrijven. Het is iets wat je zelf ervaart. Je voelt ook wel of je een goth bent of wilt worden

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 18:33

IcePrincess schreef:
en als satanist aanbid je niet satan maar de naam komt gewoon omdat het ongeveer het tegenovergestelde geloof is van het christendom en is ook ontstaan door het christendom. een voobeeld: een christen geloofd dat je na de dood naar de hemel of naar de hel gaat, een satanist gelooft dat het er helemaal nix is na de dood, het is dan gewoon afgelopen.


Hmmmm, dit snap ik toch niet helemaal. Als je niet gelooft dat God bestaat, en dat je gelooft dat er niets is na de dood, dan ben je geen satanist maar een Atheist ofzo.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 18:34

susan schreef:
hmm ik ben zelf niet echt gotic maar loopt toch al zo'n vier jaar regelmatig in het soort jurk dat typisch is voor een gotic!
nou heb ik het idee dat het steeds meer geaccepteerd wordt in het begin kreeg ik reacties die niet normaal waren (waar bemoeien wild vreemde zich mee?) en sinds een half jaar krijg ik zelfs complimenten als ik zo'n jurk draag, ik snap het niet meer, maar laat iedereen lekker zijn zoals hij zijn wil!
en btw prima als je zo benieuwd ben naar mileu en afkomst van mensen zet je toch een onderzoek op, hoef je ons er ook niet meer mee lastig te vallen!


Ik zal jullie er niet meer mee lastig vallen!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 18:45

Even in het algemeen: zie mijn nieuwe onderschrift.

Oftewel: kijk wat verder dan je neus lang is.

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 18:47

Never judge a book by its cover Lachen
jup helemaal mee eens.

alleen wrom dat vreselijke mens er nou weer achter staat, tis een algemeen bekende uitdrukking toch Tong uitsteken

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 18:53

Josti schreef:
alleen wrom dat vreselijke mens er nou weer achter staat, tis een algemeen bekende uitdrukking toch Tong uitsteken


Klopt, maar dat is even voor het referentiekader, zo van 'waar ken ik die uitdrukking ook alweer van'. En ik neem nooit zomaar quotes over zonder bronvermelding. Haha!

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 18:56

Karin schreef:

Klopt, maar dat is even voor het referentiekader, zo van 'waar ken ik die uitdrukking ook alweer van'. En ik neem nooit zomaar quotes over zonder bronvermelding. Haha!


ook vooruit dan maar weer Knipoog

tis in ieder geval een goeie Haha!

zwart haar, spikes, zwarte kleren en zwarte make up is alleen maar de buitenkant....wie weet wat er van binnen zit? Lachen

IcePrincess

Berichten: 7744
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 19:02

Shaienne schreef:
Hmmmm, dit snap ik toch niet helemaal. Als je niet gelooft dat God bestaat, en dat je gelooft dat er niets is na de dood, dan ben je geen satanist maar een Atheist ofzo.


het satanist zijn is meer als alleen dat alleen weet ik er verder nietzoveel over, dit is zo'n beetje het enige wat ik ervan weet
satanisten interesseren me ook nietzo veel omdat ik in heel andere dingen geloof...ik geloof meer de spitituele dingen enzo bijv. ik geloof (weet) dat als je dood gaat je geest/ziel nog een tijdje op aarde blijft om bepaalde dingen te verwerken, beschermen, oplossen, afmaken. als je dat dan hebt gedaan weet ik het verder ook niet ik denk dat je dan of naar een mooie plek gaat (soort van hemel) of dat je terugkomt op aarde als iets anders of misschien wel bijde

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 21:27

alleen satanisten hebben nix met gothics te maken, wiccans ook niet.

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 15:34

Margreet"]
[quote="stef"][quote="Margreet"]
[quote="stef schreef:
ze doen er niemand kwaad mee


Misschien niet direct lichamelijk nee, maar sommige van die figuren zien er behoorlijk shockerend uit en mijn oma bijvoorbeeld durft daar dus echt niet langs te lopen als er zo'n groepje rondhangt...
[/quote]

Ik voel me ook niet op mijn gemak als er een groep turken in hun eigen taal pratend op de hoek staat en ik moet er langs..... Terwijl ze (het gros, en dat bedoel ik ook met de gothics) geen vlieg kwaad doen
[/quote]

Ik snap niet helemaal wat je probeert te zeggen...

IMO vinden die gothics het leuk om mensen te shockeren met hun uiterlijk en dat vind ik toch ook een vorm van 'kwaad doen'. Mijn oma is dik in de 80 en best wel ruimdenkend, maar hier kan ze toch echt niet aan wennen (Aan allochtonen wel Haha! ) en zo vreemd vind ik dat niet!
[/quote]

Echte Gothics, en ik neem aan dat je die bedoelt, willen geen mensen shockeren met hun uiterlijk. Die vinden het gewoon mooi. En in hun ogen is het doodnormaal. Met iets wat normaal is, shockeer je geen mensen, of wel?

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 15:54

wiccans? wat is dat nou weer. Als iedereen nou maar eens normaal doet. Knipoog Grappig dat je in deze tijden veel meer excessen zit ontstaan.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 15:55

'In deze tijden'? Leg uit? Verward

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 16:01

ik vind het ontzettend mooi en heb heel veel bewondering voor de lef die die mensen hebben! Ik zou het zelf misschien ook nog weleens willen proberen...

De muziek is gaaf... maar de teksten daar heb ik het niet echt op... maar het hangt er maar net vanaf welke cd je pakt!

Mijn nicht is ook op de gothic tour gegaan en ik vind dat zij ontzettend mooie kleding heeft! Maar er zijn ook gotic mensen die er gewoon verschrikkelijk leleijk uit zie... het is maar net wat je aantrekt en hoe je je daarbij opmaakt en wat je combineert!

Maar over het algemeen vind ik het wel mooi!

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 16:47

Een vriendin van mij is al jaren Gothic. En ze is niet eng. Ze wil geen mensen shockeren. Ze is net zo gek als ik. Ze luistert naar Nirvana, net als ik. Ze is niet raar. En ik ben nog nooit iemand tegengekomen die haar serieus eng vind.
Oftewel, en dit is vooral voor Prima bedoelt: Ze is normaal. In haar ogen is het normaal. En in die van mij ook. Dus ga niet met opmerkingen strooien van 'mensen moeten normaal gaan doen'. Want in mijn ogen is er dan maar een persoon die niet normaal doet, en dat ben jij.

IcePrincess

Berichten: 7744
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 17:06

Prima schreef:
wiccans? wat is dat nou weer. Als iedereen nou maar eens normaal doet. Knipoog Grappig dat je in deze tijden veel meer excessen zit ontstaan.

een wiccan is een moderne heks, deze vorm van hekserij wordt in ierland en schotland al heel erg lang gedaan en daarbij heb je dan ook verschillende rangen...zo heeft de hoogste rang bijvoorbeeld een omgekeerd pentagram als teken (dus dat is ook niet van satanisten maar dat weten de 14-jarige zogenaamde heksende satanisten niet) en een pentagram wordt gebruikt door hem op een bepaalde volgorde te teken en daarmee op je dan een "gate" en door hem in omgekeerde volgorde te teken sluit je deze "gate" weer.
een wiccan maakt kruidendrankjes, gebruikt de kracht van stenen en mineralen, en gebruikt "spells" voor allerlei dingen (bijv. een drankje om hoofdpijn weg te nemen ofzo) zelf doe ik alleen aan de vorm van wicca met de stenen en mineralen. (vb. als je heel erg last hebt van menstruatiepijn kun je een maansteen om je nek hangen en zorgt de kracht van de steen dat je minder pijn hebt, maar het is nog beter als je de steen een de binnenkant van je onderbroek naait op de plek waar de pijn zit... vb2. een bergkristal voor als je gestrest bent...en zo heeft elke steen/mineraal een of meerdere krachten die je kunnen helpen.)
ikzelf heb ook een keer een steen om m'n nek gehad die niet voor mij bedoeld was en ik kan je vertellen dat het geen prettige ervarinh was...ik voelde de kracht van de steen veel te sterk en het drong van de plek waar de steen hing helemaal naar mijn hoofd en had het gevoel dat m'n hoofd helemaal uit elkaar zou knallen..5 min. nadat ik de steen had afgedaan voelde ik me weer helemaal normaal (zeer vreemd maar egt waar)

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 12:09

ik voel toch sterk de neiging om hier op te reageren, ook al is het een enigzins oud topic...
De meesten weten mijn mening wel over goths en in het algemeen over gothic, maar het doet me echt pijn om te zien hoeveel vooroordelen er zijn...
Het meeste is ook al wel opgehelderd in dit topic hoor Lachen
Alleen, wat Josti zegt, waarom zou je er bij willen lopen als (bijna) iedereen in jouw klas? Dat is toch hartstikke saai!
Net als die bruine make-up kleuren, ik bedoel...zit geen leven in!
Nee, "normaal" (met een vette knipoog, want wat is normaal?) zijn is niks voor mij...

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 12:19

Ik zeg altijd maar zo : Beauty is in the eye of the beholder