verkoop naar Belgie ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Dunja_

verkoop naar Belgie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 11:53

Als ik iets naar Belgie verkoop (pakketje) welke gegevens heeft de koper nodig om geld over te maken naar mij... Iban nr etc hoe kom ik hier eventueel aan.
Kan het ook anders? Bijvoorbeeld met gewoon rekeningnummer.
Zijn er verhoogde risico's als je naar Belgie verstuurd?
Hoe kan ik eventueel die risico's verkleinen?

Chrystal-gek

Re: verkoop naar Belgie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 12:55

Ik heb zojuist vorige week geld overgemaakt naar België (al heb ik nog niet gehoord dat het goed overgekomen is, maar daar ga ik wel vanuit Clown ), diegene had mij haar IBAN en BIC code doorgegeven.
IBAN moest ik zelf invullen (en naam, adres, plaats), de BIC code kwam er automatisch te staan.

Volgens mij kan je je IBAN en BIC code op jouw pagina van het internetbankieren vinden.
Heb je dat niet, dan even naar je bank bellen?

Met alleen het rekeningnummer wordt of de opdracht niet verzonden (omdat de gegevens niet volledig zijn) of je betaald extra.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:33

IBANnummer en BICcode staan meestal ook op je bankafschriften, en zijn sowieso op te vragen via de bank. Met alleen een rekeningnummer wordt het meestal geweigerd.

Hou er rekening mee dat het soms best wel even kan duren eer een bedrag van de ene bank naar de andere is. Soms is het maar drie dagen, maar er heeft bij mij ook al wel eens geld anderhalve week ergens in het niets gezweefd. De ene bank had het overgemaakt maar bij de andere bank was het nog niet binnen Verward
Ook de post kan er gruwelijk lang over doen, soms binnen een paar dagen maar soms wel drie weken. Prior zenden is dan ook aan te raden. Risico's kun je verkleinen door iets aangetekend te verzenden maar dan zit je ook aan hogere kosten natuurlijk!

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 13:35

dank je wel Urielle, ik zal zo even op mijn afschriften kijken of ik het kan vinden.

Alles verder goed met je ? (hihi offtopic in mijn eigen topic Knipoog )

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:17

let wel op , als iemand vanuit belgie overmaakt aan jou en meld NIET jouw iban en bic nr kost je dat 7 euro !! dus zeg je verkoopt iets voor 17 euro incl verzendkosten ben je dus 7 euro verzendkosten + 7 euro overmaak kosten verder .... dus belgen aub als je overmaakt naar nl wel iban en bic nr vermelden !

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:38

Mijn bank neemt het (gelukkig voor de ontvanger) gewoon niet aan. Voorheen moest ik trouwens zelf die kosten betalen.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 23:26

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 10:06

dank jullie wel.
ik zal er goed op letten dat het nummer ook gebruikt word en dat het mij dus geen 7 euro extra gaat kosten... Knipoog