Zijn we nou echt zo zeikerig of zeik ik?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

valerm

Zijn we nou echt zo zeikerig of zeik ik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 22:25

Sinds een tijdje val het me op hoe geprikkeld mensen in de buurt zijn.Ik woon in een rijtjes huis en zet mijn scooter in schuur in de tuin.om daar te komen moet ik door een lange poort.Mijn buren van paar huizen vederop stonden van de week woedend aan de deur dat ze de politie zouden bellen en een hek in de poort zouden plaatsen zodat ik er niet meer door kan met mijn scooter want ik zorg voor geluidsoverlast.ik rijd altijd stapvoets er doorheen dus zoveel lawaai maak ik niet.in elk geval niet meer dan een passerende auto.ook mijn anderen buren mogen niet fietsen van deze man door de poort want ze willen niet steeds mensen langs zien komen en ze vinden het gevaarlijk? Voor de rest hebben in mijn buurt sommige mensen kippen duiven en hanen hier word over geklaagd maar gaan we nou niet juist op vakantie om te genieten van de natuur en zijn geluiden? het zijn toch gewonen natuur geluiden hoe kan je daar overdag nou last van hebben.Ik vind het juist heerlijk als een beest af en toe het geluid overstemt van de daggelijkse stads geluiden.Er word geklaagd over spelende kinderen die geluid maken door mensen zonder kinderen.ik snap dit niet geluid hoort toch gewoon overal bij?en als je niet kan slapen koop dan oordoppen.

Jokonootje

Re: Zijn we nou echt zo zeikerig of zeik ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 22:30

heel eerlijk die hanen in de buurt vond ik vroeger toen ik nog in een rijtjeshuis woonde ook erg vervelend vooral als die in de tuin van de buren om 5 uur beginnen te kraaien en niet meer ophouden gewoon ... ja daar kan ik me ook aan ergeren en ik ben ook een beesten liefhebber maar daar in tegen mag ik ook graag wat langer slapen dan 5 uur in de ochtend...
die scooter hoort er gewoon bij dat moeten je buren maar voor lief nemen de buren van mijn ouders moesten het ook maar voor lief nemen dat mijn vader mijn zus en haar vriend alledrie motor reden en dus hun motoren wel een starten `s ochtends om 8 uur maar met een beetje uitlaat systeem onder zijn yamaha r1 wil dat nog wel eens herrie maken en de buren stonden ook regelmatig schreeuwend over de schutting als ze gestart werden... terwijl mijn zwagertje zijn motor expres niet laat warm draaien bij mijn ouders dus vrijwel meteen wegrijd ...
wat een gezeik hebben we daar al over gehad ...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 22:33

Hoe willen hun een hek daar plaatsen? Ik neem aan dat hier recht van overpad is, dan valt er weinig hekken te plaatsen.

valerm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 22:36

Inderdaad.En dan nog dan moeten alle bewoners een sleutel krijgen.Maar hij zij dat hij de opening te klein zou maken voor scooters.Dat kan hij toch niet maken maar het gaat me er gewoon om waarom mensen zo moeilijk doen.We leven met ze alle op een piepklein stukje aarde is het dan raar dat we elkaar horen we kunnen toch moelijk altijd op ons tenen lopen?

Jurjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 22:38

Mensen proberen tegenwoordig denk ik steeds meer elkaar het leven zuur te maken, alleen omdat ze daar een goed gevoel van krijgen. Ik vind het echt belachelijk dat je niet met een scooter even door een steegje kunt...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 22:38

Ik denk dat het heel moeilijk te zeggen is als je er niet woont. Het lijkt me voor jou een kleine moeite om bijv. je scooter op straat pas te starten en hem dat eindje naar de straat even aan de hand mee te pakken. Ik weet ook niet op welke tijd je wegrijdt en terugkomt? Zelf zou ik minder moeite hebben met een scooter achterom die om half 10 langskomt dan een die om half 6 langskomt bijvoorbeeld Lachen

Over de dieren:
De buren van mijn moeder hebben vechthanen Rolleyes en die beesten krijsen echt de hele dag op een manier die echt niet meer normaal is in een woonwijk in de stad. Een kennis had buren met hanen die om half 5 's ochtends de wekker hadden staan blijkbaar en dat is ook niet echt geweldig als je er zelf pas om half 8 uit hoeft. Dat soort dingen vind ik best asociaal in een woonwijk.

Je kunt dan zeggen: koop maar oordoppen, maar als de hele buurt zich ergert aan jouw beesten, dan vind ik dat een beetje omgekeerde wereld.

Wij hebben zelf ook de babykamer zoveel mogelijk geisoleerd om de buren geen last te bezorgen straks en als ons kindje wat ouder is, en de buren hebben last ervan dan moet hij/zij maar naar het speeltuintje gaan spelen.

De buren hoeven er geen last van te hebben dat ik een scooter/dieren/kinderen wilde hebben.

Je hebt natuurlijk ook mensen die echt overgevoelig reageren op iets kleins, daar heb ik het nu niet over. Maar als de hele buurt last heeft van jou...

Het is een beetje geven en nemen vind ik. Je kunt zeggen 'zak toch in de str*nt met je geze*k!' maar waarom niet je buren een beetje tegemoet komen en in een gezellige buurt blijven wonen?

valerm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 22:42

ik heb een lange poort en een scooter van 80 kilo draag je niet makkelijk.het is maar 1 buurman van vederop die klaagt.het probleem is alleen iedereen klaagt altijd over elkaar de 1 over de ander zijn kippen de ander over de ander zijn kind kunnen we gewoon niet een beetje verdraagzaam zijn en gewoon elkaars geluiden verdragen

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 23:15

Dragen? nee op je rug meenemen zal niet gaan lukken, maar aan de hand meenemen, moet toch niet zo'n moeite zijn?
Ik heb zelf ook een scooter en ik kan me best voorstellen dat in een smal paadje achter de huizen mensen dat lawaai vinden.

Maar wij kunnen natuurlijk van achter de computer ook niet zien hoe de situatie is.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 01:52

valerm schreef:
ik heb een lange poort en een scooter van 80 kilo draag je niet makkelijk.het is maar 1 buurman van vederop die klaagt.het probleem is alleen iedereen klaagt altijd over elkaar de 1 over de ander zijn kippen de ander over de ander zijn kind kunnen we gewoon niet een beetje verdraagzaam zijn en gewoon elkaars geluiden verdragen

misschien idd je scooter niet rijdend door de poort Knipoog

maar verder ben ik het met je eens hoor, men word steeds onverdraagzamer, ws ook het gevolg van voller en voller, maar goed, daar kan niemand wat aan doen, ik heb zelf ook dieren, en ja die blaffen wel eens, ik let heel goed op dat ze niet veel blaffen, niet laat op de avond enz. maar dat men ze weleens hoort? ja tuurlijk net zoals ik de kinderen uit de buurt hoor, de katten, de auto's enz enz.

waar ik vroeger woonde, bovenwoning, had ik 2 honden, kreeg ik een nieuwe onderbuurvrouw, kwam zich voorstellen op de dag dat ze haar spullen overhuisde, dus had er nog geen nacht geslapen oid. zij stelt zich voor, ik stel me voor, en mijn twee honden stonden achter mij, ze zegt direct, ohhhhhhhh je hebt honden?? nou als ik ze ook maar 1 keer hoor lopen of blaffen s'nachts, dan zorg ik ervoor dat je ze weg moet doen ..... uh pardon? welkom in de buurt buuf, gezellig.. tja daar sta je dan, mond vol tanden. ben daarna vrij snel verhuisd, dus verder geen idee of ze lastig was geworden, maar alleen het zeggen al, wat denkt men wel niet? hoe krom en onverdraagzaam kan iemand bij voorbaat al zijn.
ik heb gelukkig nu een "fijne"buurt , iig wat betreft elkaars geluiden tolereren, ik maak ws het minste geluid haha.
maar ken de verhalen van vrienden wel, om het minste of geringste gezeur en geklaag, moe word je ervan, zoek dan een boom in een bos, bouw een boomhut en word gelukkig denk ik dan.

mensen zoeken vaak iets om te zeuren, en als ze niks kunnen vinden, overdrijven of liegen ze wel. ik kan me niet voorstellen dat dat fijn leeft, overal maar op wil letten en commentaar op wilt hebben.

en als ik al ergens last van zou hebben, ga ik eerst normaal vragen hoe en wat en of ze er rekening mee willen houden. dat geschreeuw en gescheld gelijk.

dus ja ik ben wel voor meer verdraagzaamheid. Haha!

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 02:09

ik merk het hier ook heel erg..
iedereen word steeds bozer,sneller opgefokt enzo tegen elkaar.
zou het aan het weer liggen?
ik merk het ook aan me zelf.
misschien is dit iets heel anders hoor
maar je kunt natuurlijk ook je scooter om de hoek starten.. ik zelf doe dat wel ik loop de straat uit en start hem daar

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 12:57

Mm, hier merk ik er niets van .. maja we wonen ook in boerengat waar amper mensen wonen. *LOL*
Maar toen we nog in ons oude huis woonde, (2 onder 1 kap) werd ik ook echt gek van de mensen achter ons met hun kippen en hanen. Clown
Nu ook de buren hebben kippen en die kakelen 'sochtends zó hard. Dat je dr gwoon wakker van word. Maja, niet dat ik naar hun toe ga ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 12:58

--> LZP

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:46

Nou, het kan wel zo zijn dat een scooter die in een smalle doorgang rijdt, wel even wat meer herrie maakt dan gewoon op straat. Dus misschien kan je de scooter idd aan de hand meevoeren door t gangetje?

Wat mij verbaast is dat er veel mensen zijn die juist geen rekening houden met geluidsoverlast. Mensen die om 01.00 uur snachts elkaar rustig nog even gedag schreeuwen over straat (is niet zo heel erg want dat duurt geen uren), maar inderdaad ook mensen die onder een open raam om 05.00 uur 's-ochtends de auto een kwartier warm laten draaien...
Ik snap niet dat die mensen niet snappen dat dat herrie maakt Verward

Maar ja, ik ben gewoon raar. Toen wij vroeger in een gehorige flat woonde, lette ik na 22.00 uur s-avonds binnen in ons huis ook op dat we niet TE hard aan het praten waren... gek eigenlijk Haha!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 15:26

Ik ben het ermee eens dat de mensen steeds overdraaglijker lijken te worden, misschien omdat het hier steeds voller wordt ja...
Maar anderzijds woon ik aan een vrij drukke weg waar je eigenlijk 30 mag (niemand die het doet..) en de meeste last heb ik van motoren, brommertjes en scooters.
In de zomer kan ik nieteens mijn raam open hebben want dan hoor je de gesprekken binnen amper Scheve mond

En het je kan wel zeggen dat je stapvoets door de poort gaat, maar als je telkens gas bij geeft "vroar-vroar" om op tempo te blijven dan is dat echt een irritant geluid hoor Ja
Ik zie het probleem niet in om even te wandelen door de poort, je praat niet over een zware Harley Davidson die je aan de hand mee moet voeren, die scootertjes zijn zo licht als wat.

Cer schreef:
Wat mij verbaast is dat er veel mensen zijn die juist geen rekening houden met geluidsoverlast.

Ik vergeet het ook weleens Ja

Ach er zijn zoveel stomme dingen, laats met dat mooie weer was ik vergeten mijn wasrek binnen te hangen (ik woon 1 hoog en heb helaas alleen een balkon aan de weg), fietsten er wat lollige dronken mensen langs die dus probeerden mijn was van het rek af te trekken.
Stonden gewoon in de tuin van de onderbuurvrouw Boos!
Leuk zeg Scheve mond ik kan onderhand niks meer buiten doen, en dat balkon is mijn enige 'buiten' Boos!

Als ik elke keer dit soort dingen meemaak, heb ik ook weleens geen zin meer om rekening te houden met andere mensen, moet ik eerlijk bekennen Bloos

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 15:39

Men moet nu eenmaal rekening houden met elkaar en dat is met veel mensen op een klein stukje nog wel eens moeilijk.

Let erop dat het mogelijk een oudere meneer is die last zegt te hebben van jouw scooter. Die is dan de druppel, als je vele uren thusi zit en de hele dag door kinderen door het paadje fietsen, schreeuwen en na-echoën dan wordt je iets sneller geprikkeld dan die ene keer.

En omdat de ene sneller zich aan iets kan ergeren dan de ander, voelt degene zich niet begrepen omdat de ander niet snapt dat hij of zij er juist wel last van heeft!

Probeer je helaas dan ook maar als de verstandigste op te stellen. Laat diegene maar klagen, waarschijnlijk doe je het nooit goed. Zodra jij maar weet dat je in ieder geval ook je best doet om met anderen rekening te houden moet het wel goedkomen.

Als je er in ieder geval wel rekening mee houdt, want hanen van een ander die je met morgenlicht iedere dag wakker maken in een woonwijk en waar anderen last van hebben lijkt me ook niet meer dan logisch dat de hanen het ergens anders moeten zoeken. Dat heeft weinig te maken met een onverdraagzame buurt.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 18:49

je kan zelf ook een beetje rekening houden met anderen.

kijk, wij hebben hier ook ergens een haan in een tuin zitten en alsik ben wezen stappen zaterdag en ik word zondagochtend om 5/6 uur wakker door die haan, dan kan ik da nbeest op dat moment wel villen.

en als mn broertje en zusje op bed liggen en iemand start een scooter in onze poort, en ze worden wakker,word ik ook niet vrolijk want wij liggen meteen uren wakker daarvan.
daarom neem ik m'n eigen scooter ook gewoon aan de hand mee 's avonds.

kinderen die huilen heb ik helemaal een hekel aan , maar goed daar kun je niks aan doen. die 2 hier huilen ook welleens.

maar er zijn ook welleens mensen en die geven een feestje en dat duurt de hele nacht, nou wie ben ik dan om dat te gaan verstoren? ik ga daar niet over zeuren. zovaak geeft iemand geen feest.
daarom is het zo dat sommige dingen wel kunnen en sommige dingen niet. geven en nemen.