valerm schreef:ik heb een lange poort en een scooter van 80 kilo draag je niet makkelijk.het is maar 1 buurman van vederop die klaagt.het probleem is alleen iedereen klaagt altijd over elkaar de 1 over de ander zijn kippen de ander over de ander zijn kind kunnen we gewoon niet een beetje verdraagzaam zijn en gewoon elkaars geluiden verdragen
misschien idd je scooter niet rijdend door de poort 
maar verder ben ik het met je eens hoor, men word steeds onverdraagzamer, ws ook het gevolg van voller en voller, maar goed, daar kan niemand wat aan doen, ik heb zelf ook dieren, en ja die blaffen wel eens, ik let heel goed op dat ze niet veel blaffen, niet laat op de avond enz. maar dat men ze weleens hoort? ja tuurlijk net zoals ik de kinderen uit de buurt hoor, de katten, de auto's enz enz.
waar ik vroeger woonde, bovenwoning, had ik 2 honden, kreeg ik een nieuwe onderbuurvrouw, kwam zich voorstellen op de dag dat ze haar spullen overhuisde, dus had er nog geen nacht geslapen oid. zij stelt zich voor, ik stel me voor, en mijn twee honden stonden achter mij, ze zegt direct, ohhhhhhhh je hebt honden?? nou als ik ze ook maar 1 keer hoor lopen of blaffen s'nachts, dan zorg ik ervoor dat je ze weg moet doen ..... uh pardon? welkom in de buurt buuf, gezellig.. tja daar sta je dan, mond vol tanden. ben daarna vrij snel verhuisd, dus verder geen idee of ze lastig was geworden, maar alleen het zeggen al, wat denkt men wel niet? hoe krom en onverdraagzaam kan iemand bij voorbaat al zijn.
ik heb gelukkig nu een "fijne"buurt , iig wat betreft elkaars geluiden tolereren, ik maak ws het minste geluid haha.
maar ken de verhalen van vrienden wel, om het minste of geringste gezeur en geklaag, moe word je ervan, zoek dan een boom in een bos, bouw een boomhut en word gelukkig denk ik dan.
mensen zoeken vaak iets om te zeuren, en als ze niks kunnen vinden, overdrijven of liegen ze wel. ik kan me niet voorstellen dat dat fijn leeft, overal maar op wil letten en commentaar op wilt hebben.
en als ik al ergens last van zou hebben, ga ik eerst normaal vragen hoe en wat en of ze er rekening mee willen houden. dat geschreeuw en gescheld gelijk.
dus ja ik ben wel voor meer verdraagzaamheid.