Echt niet normaal meer, de rivier ging van 5 meter breed naar 500 meter breed en er kwam echt vanalles met de stroom mee, complete bomen, telefoonpalen en vanochtend kwam er zelfs een auto voorbij. Ik hoop niet dat er mensen in zaten want die zijn dan nu verzopen. Vanochtend een kudde paarden moeten "evacueren" naar een droog stuk. Ze stonden nl. ingesloten en het water kwam al tot hun buik. Was best wel even eng want de veulens werden bijna meegenomen door de stroming en m`n 30 jarige pony zwom eerst de verkeerde kant op. Het schijnt een van de ergste overstromingen sinds 1978 te zijn en het hoost nog steeds.. Ik zit nu bij m`n ouders want ik kom dus niet meer bij m`n huis, m`n hele oprit is weg. Wij zitten een eindje van het dorp af en dan zie je op tv hoe je buren met bulldozers uit hun huisjes worden gehaald (allemaal mensjes in de schepbak
) Mijn ouder`s huis staat hoog op een heuvel dus hier zitten we veilig gelukkig, maar we kunnen dus ook niet weg. Nog nooit zoveel hemelwater gezien! Echt zot gewoon, ik moet door m`n middel door het water baden om de paarden te voeren haha! De rivier is echt gevaarlijk, als je daar inkomt ben je dus echt dood, je wordt met een rotgang meegesleurd. Vanochtend al bijna verzopen in de creek (die ik dus over moet waden om bij de paarden te komen.) Echt absurd. Beneden in het dorp stond op sommige punten gewoon 3 meter water!

Morgen de grote schoonmaaak, hekken moeten gerepareerd worden, wegen gemaakt en het puin moet worden opgeruimd (zit zelfs in de toppen van de bomen, kun je nagaan hoe hoog het water is geweest!) Ik heb het maar opgegeven om te proberen m`n kleren schoon te houden. Ik trek gewoon geen eens meer schoenen aan ga in een korte broek en blote voeten naar de paarden. De bagger komt zo`n beetje tot je kuiten