goede of slechte ontwikkelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Juulja

goede of slechte ontwikkelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 00:15

*sorry als het hier niet goed staat*
ik ben dus net 3 weken op vakantie geweest en ik heb me heel erg verveeld.
daar had ik het dus over met mijn vader en stiefmoeder, die allebei geirriteerd zeiden dat we niet zo moesten zeuren.
ik zo: ik zeur niet, het is gewoon zo. in 3 weken hebben we níks gedaan.
(echt helemaal niks, 1x naar de stad geweest that's it)
maar toen zei mijn vader: jullie ondernemen te weinig, toen wij vroeger klein waren werd er hard gespaard om met het gezin een dagje naar de efteling te kunnen, dat was 1x en nooit weer..
en als we over de dijk fietsten naar *iets wat ik vergeten ben* was dat ook een uitstapje. wij hadden nog geen tv (nou ja wel tv maar maar 2 zenders ofzo) en dat soort dingen was vroeger heel bijzonder want er was niet veel geld.
maar wij hebben een comuter (met allerlei spelletjes en internet)
een telefoon
een televisie
playstations en dat soort troep
wij hebben gewoon veel meer "nodig"dan vroeger om ons bezig te houden..
vinden jullie nou (afgezien van de mogelijkheden op medisch gebied etc) dat de technologische ontwikkelingen (dat klinkt wel heel duur) goed of slecht zijn geweest?
zo dat moest er even uit, maar ik verveel me nog steeds..
ikga zondag weer naar frankrijk(verhuizen) dus dan moet ik mijn tijd maar weer zien te vullen met MTV en the sims..

Vonnie84

Re: goede of slechte ontwikkelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 00:28

Als ik naar mijn jeugd kijk (god, dat klinkt oudbollig) en die vergelijk met de kinderen van nu, dan denk ik dat "deze tijd" echt stukke minder is.
Ik denk dat veel kinderen straks totaal niet meer sociaal-vaardig zijn. Want dat leer je alleen door met elkaar te spelen. En hoe vaak zie je nog kinderen buiten op straat met elkaar spelen?
Ook de fijne, leerzame tekenfilms en series van vroeger zijn verdwenen. In veel tekenfilms is het geweld en vechten wat de overhand heeft. Het kan zijn dat ik het te zwart-wit zie. Ik leef immers niet meer in de kinderwereld. Maar dit is op dit moment mijn visie.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 09:33

Vonnie84 schreef:
Als ik naar mijn jeugd kijk (god, dat klinkt oudbollig) en die vergelijk met de kinderen van nu, dan denk ik dat "deze tijd" echt stukke minder is.
Ik denk dat veel kinderen straks totaal niet meer sociaal-vaardig zijn. Want dat leer je alleen door met elkaar te spelen. En hoe vaak zie je nog kinderen buiten op straat met elkaar spelen?
Ook de fijne, leerzame tekenfilms en series van vroeger zijn verdwenen. In veel tekenfilms is het geweld en vechten wat de overhand heeft. Het kan zijn dat ik het te zwart-wit zie. Ik leef immers niet meer in de kinderwereld. Maar dit is op dit moment mijn visie.

Ik ga helemaal met jou mee.
Ik ben wel pas 17, maar ik zie het aan mezelf.

Ik heb eigenlijk bijna alleen contact met vrindinnen via het internet.
Ik doe natuurlijk ook wel dingen met ze buiten school. Maar dat is eigenlijk niet te vergelijken met de hoeveelheid tijd achter de pc.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 10:37

NM --> LZP

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 10:43

Ja.. ik ben het met je eens.. Ik denk dat wij vroegguh Tong uitsteken veel meer buiten speelden.. Alleen als het regende dan mochten we aan het eind van de middag misschien tv kijken.. En chips kregen wij alleen in het weekend Haha!

Ik heb nu zelf een klein dochtertje en ik ben wel van plan (weet niet of dit lukt) om haar vooral veel te laten spelen, buiten en bij vriendinnetjes.. Ze mag best eens tv kijken, maar niet standaard en zeker geen hele middag. Daar ga ik zeker op letten de komende jaren..

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 10:58

Als ik naar mijn broertje kijk ben ik het helemaal met je eens. Volgens mij weet ie niet eens meer wat buiten spelen is; zit de hele dag achter de (spel)computer en met al zijn vriendjes net zo. Lijken wel vampiers!

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 11:03

Vonnie84 schreef:

Hier ben ik het niet mee eens, kijk maar eens bij ons in de buurt; mijn broertje speelt heel de dag buiten! Minstens 20 kinderen hier denk ik tussen de 7 en 15 jaar die zie je echt niet binnen, altijd buiten spelen, zelfs spelletjes verzinnen enzovoorts.. nee die zie je echt nooit binnen hoor.