1 juli: ban de euro!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 14:01

Kitty schreef:
Citaat:
Nee afgelopen weekend was het TT hier in Assen en voor een biertje in plastic bekertje op straat betaal je dan gewoon 3 euro. Bijna 7 gulden dus!!! Echt achterlijk hoor, maar ja, het wordt toch wel verkocht.


Heb je dan de prijs van een Bacardi Breezer gezien? € 4,50.
En dat terwijl ik er in de winkel € 1,19 voor betaal. Tijdens de TT-nacht was de Breezer bijna vier keer zo duur als in de winkel...

Klopt, gewoon een tientje voor een breezer, achterlijk.
En dan zijn er ook nog mensen die ze toch kopen Schijnheilig Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 14:08

Cassidy schreef:
Jeetje wat klink je melodramatisch. Van één dag de warme maaltijd overslaan ga je niet dood hoor. Anders had ik hier nu ook niet meer gezeten.... *LOL*


Nee, dat klopt wel.
Maarruh, ik roep dat wel vaker hoor, vooral rond lunchtijd hier op kantoor.
Van twee dagen niet eten ga je ook niet dood hoor, weet ik uit ervaring.

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 14:28

Nee ik geef niets uit vandaag!!! Haha!, maar ik hoop wel te innen. (moet lesgeven) Lachen

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 14:28

Als reactie op het onderwerp.

Ik werrk op de markt, maar volgens mij zolangs als ik er werk is het nog nooit zo druk geweest! Lips are sealed

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 14:42

ik vind het allemaal erg overdreven. ik geef wel vaker een dag geen geld uit, en ga vandaag ook geen geld uit geven, niet omdat het ban the euro is, maar omdat ik vandaag gewoon niks nodig heb.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 15:16

ik heb al brood gekocht vandaag en boter en chocola

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 15:24

Ik zal dadelijk te stalhouder toch maar betalen, of wil iemand van de organisatie "ban de euro" dat voor mij doen Lachen

Verder merk je idd dat je voor je geld minder kan kopen, maar of zulke aktie daarvoor helpt??

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 15:38

Je kunt toch ook morgen pas betalen? Al denk ik dat je stalhouder daar geen begrip voor kan opbrengen. Die kan namelijk veel meer met de Euro doen dan wij op dit moment (pun intended!)

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 15:40

ik heb ookal een broodje gekocht.... ik doe er niet aan mee...
net of het iets uithaalt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 15:42

Ik zal toch echt straks een pakje sigaretten moeten halen Haha!

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 15:46

Ben net wezen shoppen als een iditoot, sorry!
En het was trouwens druk in de stad niet normaal! Niks gemerkt van euro bannen!

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 15:51

roken in verslavend..
niet-rokers leven langer.
roken tast het sperma aan.
roken kan longkanker veroorzaken.
roken is slecht voor de gezondheid.
roken kan het risico op long- en vaatziektes verhogen

genoeg redenen om een dag niet te roken Knipoog

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 16:22

nicolietje schreef:
roken in verslavend..
niet-rokers leven langer.
roken tast het sperma aan.
roken kan longkanker veroorzaken.
roken is slecht voor de gezondheid.
roken kan het risico op long- en vaatziektes verhogen

genoeg redenen om een dag niet te roken Knipoog


Gaaaap dat lijkt me een andere discussie

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 16:26

bij ons op de zaak was het een gekkehuis normaal hebben we ongeveer 25 oo klanten toen ik om half 4 weg ging zaten we al op de 3500 klanten dus de meeste doen er niet aan

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 16:32

Ik woon tegenover een winkelcentrum en de parkeerplaats is minstens net zo druk als anders...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 16:35

Cody schreef:
Ik woon tegenover een winkelcentrum en de parkeerplaats is minstens net zo druk als anders...


Dat zegt niets...kijkers zijn geen kopers....was dat maar zo....

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 17:36

Sjuimpje schreef:
argh,
ik wou nieuwe Stubben beugelriemen kopen!!!

Nah ja, ik laat het wel opschrijven Haha!


Wow! Je hebt dus zowaar iets gevonden in de ruitershop wat je nog NIET had?? Haha!

Ik zit nu in de bieb te internetten, maar ik had al van tevoren betaald ervoor, dus dat kost me vandaag niets! En als ik wel vandaag had moeten betalen, had ik het trouwens ook gedaan! Moet natuurlijk wel ff bokken! Haha! Voor de rest heb ik vandaag helemaal nog niets uitgegeven, maar ik heb niet echt iets te eten in huis... Schijnheilig

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 18:46

Cassidy"]
Je kunt toch etenswaar van huis meenemen? Het ouderwets pakje brood? Ik zeg niet dat je vandaag niet mag eten, de bedoeling is dat je het vandaag niet koopt.
Hebben jullie een magnetron op het werk? Desnoods neem je een warme maaltijd mee op het werk en warm je hem op? Is nog goedkoper ook dan alles maar in een restaurant te moeten kopen...
[/quote]

Goedkoper is het niet want de catering is bedrijfsmatig dus voor de prijs hoef ik het niet te laten.
En ja er is een magnetron maar waarom zou ik op zaterdag een magnetronmaaltijd kopen wat me nog meer kost ook overigens, om maandag maar geen geld uit te geven? Ik wil gewoon dan geld uitgeven wanneer ik het wil. Als ik nu geloofde dat de actie enig nut had dan kon ik nog wel even op een houtje bijten maar ik ga niet omdat iemand heeft bedacht dat we op maandag niks moeten besteden, moeilijk doen over mijn eten.
Ten eerste vind ik het niet echt lekker om een maaltijd uit de koeling uren lang te laten staan in een warme omgeving (felle lampen, warmte van de beeldschermen) en ten tweede kost het me dan gewoon geld.
Ik heb gisteren nog op het werk gegeten voor 0,88.

[quote="Cassidy schreef:
Je kunt toch ook morgen pas betalen? Al denk ik dat je stalhouder daar geen begrip voor kan opbrengen. Die kan namelijk veel meer met de Euro doen dan wij op dit moment (pun intended!)


Als je morgen betaald is het toch nog steeds hetzelfde bedrag dat je uitgeeft? Overigens vind ik het ook niet netjes! Je hebt een overeenkomst en die moet je nakomen.

Ik hoefde vandaag niet te werken maar ben toch even langsgeweest (moest nog wat regelen) daarna ben ik met een collega even gauw naar het winkelcentrum geweest om nog wat dingen in te slaan voor een opdracht op het werk, en het was stervensdruk. Mijn collega moest gelijk even naar albert heijn om wat eten te halen en karretjes vol reden ons voorbij.

Ik zie ook echt het nut van de actie niet in.
Het heeft nut als je iets daadwerkelijk niet meer koopt omdat je het te duur vind maar om het nu een dag eerder of later te kopen maakt verder niets uit.

Maar ja doe vooral wat je niet laten kan. Of beter laat vandaag wat je normaal wel doet Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 19:41

Iemand enig idee hoeveel geld er van rekening verandert op de 1e van de maand? Die economie draait wel door hoor, no worries.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 20:37

Cassidy"]
[quote="Cody schreef:
Ik woon tegenover een winkelcentrum en de parkeerplaats is minstens net zo druk als anders...


Dat zegt niets...kijkers zijn geen kopers....was dat maar zo....
[/quote]
Nou bij grote supermarkten komen over het algemeen weinig 'kijkers' Haha!
Als je ziet wat voor hoeveelheden boodschappen er vandaag weer in kratten in de kofferbakken terecht is gekomen

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 22:14

Jeetje Cassidy wat ben je fel zeg! Maar wat ik me nu afvraag: denk je echt dat zo'n dag wat uithaalt??? Lachen