hoe kom ik aan de afmetingen van de tuin ivm schutting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magicrover

hoe kom ik aan de afmetingen van de tuin ivm schutting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 11:05

Mijn vriend en ik hebben een huis met tuin gekocht. De vorige bewoners hebben nooit een schutting gezet en waren erg makkelijk met de tuin, totaal geen onderhoud etc. Wij hebben nu de hele tuin leeg gemaakt en willen een schutting plaatsen. Nu zijn wij op zoek naar een tekening met de juiste afmetingen van onze tuin. Bij het koopcontract hebben we een uittreksel van Kadaster gehad, daar staan dus geen maten op.

Hoe kom ik aan een duidelijk tekening met de maten van onze tuin? Ben al bij de gemeente geweest, maar daar laten ze telkens dezelfde tekening zien als die bij het koopcontract zat.

Alle tips zijn welkom!!!

verootjoo

Re: hoe kom ik aan de afmetingen van de tuin ivm schutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:08

opmeten? Bloos Of zeg ik nu weer iets heel blonds?

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 11:09

ja maar welke officiele instantie doet dat? wij willen natuurlijk geen gemopper met de buren als blijkt dat de schutting op hun stukje staat.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:11

Kan je niet aan een plattegrond komen van de kavels ofzo? Daar staan de precieze afmetingen op en ik neem aan dat je dat zelf, miss in samenwerking met de buren wel kan meten.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:11

Volgens mij moet je bij het kadaster je gegevens kunnen opvragen hoor; ook de afmetingen.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:19

Op je kadasterkaart staat wel een schaal en een schaallatje, dan kan je het zo uitrekenen.
OF gewoon met een meetlint in de tuin?

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 13:24

De snelste optie lijkt mij gewoon zelf opmeten. Dan loop je ook geen risico dat het net niet helemaal klopt. Bij mijn tuin is ook her en der de erfgrens ook een wat verschoven, mijn schuur lijkt daardoor 20 cm groter dan die van de buren, maar in werkelijkheid staat er 20 cm van de schuur van de buren op "mijn" grond.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 13:27

Gewoon opmeten. De kadasterkaart geeft de grote van je kavel aan, dit hoeft niet perse gelijk te zijn met je tuin.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:07

Kan je t ook niet voor de zekerheid aan de buren vragen hoe t zit?

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 14:55

Met de buren is dus geen zinnig woord te wisselen op het gebied van afscheidigingen om de tuin. Zomaar een schutting plaatsen zal ook niet gaan (we zijn al 4 keer op bezoek geweest om ze alles uit te leggen en ideeen te laten zien), ze laten hun tuin ontwerpen en hebben absoluut geen eigen initiatief! Ik wil dus graag via een officiele instantie metingen laten doen. Als het wat kost, geen probleem. Dat nemen we voor lief, beter dan straks bij de Rijdende Rechter!

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:14

Kadaster doet dat toch wel op afspraak... mijn ex heeft zijn tuin ook door kadaster laten opmeten en zo lintjes gespannen wat van hem was en van de buren... was wel een dure aangelegenheid maar de tuindeuren van de buren zaten in zijn tuin en de huisjesmelker van het huis naast hem had toch een kleine 20m2 van zijn tuin ingenomen... dus moest ook door Kadaster opgemeten worden omdat hun er zelf niet uit kwamen...

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:11

Dan moet je het inderdaad via het kadaster laten doen, dan weet je zeker waar de erfgrens ligt. Wel zuur als de buren niet willen meewerken, dat is geen leuke binnenkomer in de buurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:43

Even contact opnemen met het Kadaster. Bij zelf opmeten loop je het risico dat je te veel erbij rekent.

De gemeente moet jou daar zeker meer over kunnen vertellen. Anders als ze dat niet doen dan zou ik gewoon zeggen " Goed ik ga zelf meten maar alles wat verkeerd berekend wordt valt onder jullie verantwoordelijkheid" meestal is dat al genoeg om te zorgen dat de heren ambtenaren met hun gat aan het werk gaan. Haha!

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:52

Het kadaster komt bij je thuis om te meten. MAargoed, de tekeningen van het kadaster zijn ook niet altijd even nieuw hoor. Dus stel je er niet te veel van voor. Maar als je geen problemen wilt, lijkt mij dat de beste oplossing. Je zou ook zelf een kadastertekening kunnen aanvragen en aan de hand daarvan de plaats van de schutting zetten.

Succes ermee

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:16

Houdt er wel rekening mee dat het je Euro 450,00 kost om dat op te vragen/ na te laten meten via het Kadaster. Wij hebben inmiddels al 2x dat bedrag betaald ( 1x bij het kopen van het huis= verplicht en 1x bij het extra bij kopen van een stukje gemeente grond, maar daar is het niet helemaal volgens plan gegaan, de gemeente meent dat wij 67m2 erbij hebben gekocht, maar wij zijn van mening dat het om maar 30m2 gaat ( zelf nagemeten). Wij hadden dus zowel de gemeente als het kadaster aangeschreven, kregen van beide een brief terug met een afwijzing en als we het echt heel zeker wilden weten moesten we maar naar het Kadaster komen a raison van Euro 12,50 per kwartier ( tekening in te zien), of weer Euro 450,00 betalen om de tekeningen MET de afmetingen te ontvangen, wij zijn van mening dat ze voor de 2e 450,-- euro iets meer moesten doen dan een aanpassing op de kadastertekening zonder de vermelding van de afmetingen, het antwoord was, dat we dan maar een procedure moesten gaan starten, dat hebben we maar niet gedaan, hadden geen zin in die rompslomp.
Bij ons staan wel ( nemen we dus maar aan) paaltjes die de erfafscheiding aangeven ( weten we dus niet 100% zeker), en die hebben we aangehouden toen we de schutting gingen plaatsen. Die hebben we dus binnenkant paaltjes gezet, ook omdat onze buren nu niet bepaald van het meewerkende soort zijn, zeg maar en nou baalt ie verschrikkelijk dat we het toch doorgezet hebben en hij kan er niets meer aan veranderen omdat het nu geheel op onze eigen grond staat.