Gelnagels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Gelnagels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 16:37

Hallo,

Voor de bruidloft van mijn zus volgende maand, wil ik nagels laten zetten. Ik heb eens acrylnagels gehad wat goed was bevallen. Ik hoor de laatste tijd veel over gelnagels (geen ervaringen) en ben eens benieuwd wat dat precies is, het woord 'gel' daar komt bij mij het woord 'zacht' in op.
Nagels die snel loslaten of snel breken/scheuren. Ik heb zelf korte nagels, bijter Verdrietig , en hoorde dat gelnagels daar goed bij zijn.

Wie heeft er gelnagels laten zetten en hoe is dit bevallen?
(Ik kon helaas niets vinden via de zoekfunctie)

Joyce1988

Re: Gelnagels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 18:25

Ik heb ze gehad, ik heb ze niet meer.
Het is aardig prijzig en mijn nagels groeien hard. En ik wil meer leuke dingen, dus moest ik kiezen.
Gelnagels zijn niet zacht. De gel is wel zacht maar je gaat met je hand onder een soort zonnebankje en dan worden ze gewoon keihard.
En inderdaad, als je gelnagels hebt kan het je helpen van nagelbijten af te komen, dit was bij mij ook het geval.
Je kan die nepnagels niet zomaar even afbijten namelijk

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 19:03

Ik heb ze al 4 jaar bevallen mij erg goed. Kost alleen wat.. Kan er alles mee, en ze zijn kei hard. Het is wel zachter dan Acryl in de zin van stoten. Als je je nu stoot doet het minder pijn...

Sorane (als ik het goed heb) van bokt zet ze volgens mij ook!! Raad pleeg haar eens, want er was hier ook een topic over nagelbijters en gelnagels...

EDIT: ik als net het bericht van mn onderbuur, ik heb altijd korte gelnagels en altijd gehad, je kan er heel veel mee en door het witte randje lijkt het lang!
Laatst bijgewerkt door This_is_me op 01-08-06 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 19:15

Je kan in het begin beter acrylnagels nemen, omdat die iets steviger zijn dan gelnagels. Zeker als je nagelbijt en je neemt 'nep'nagels ben je niet gewend aan de lengte ervan en stoot je ze continue. Tenminste dat had ik. Het heeft me wel geholpen van het nagelbijten af te komen, het werkt echt Lachen

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 19:51

Je kan het best even naar Sorane pben, ze zet nagels. (en ze weet er hoop van Haha! )

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 21:05

ik zet ze zelf ook, het verschil tussen gel en acryl is dat gel flexibeler is. Het is dus niet zo dat de 1 harder is als de ander want een nagel kan niet zacht zijn, gel is alleen flexibeler.

en tja de 1 loopt weg met acryl en de ander met gel dat verschilt per persoon!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 21:09

Ik heb de TS een PBtje gestuurd.

@ Breitling. Toch zit er wel wat meer verschil in. Zeker op het gebied van probleem nagels zitten er een hoop voor en nadelen aan beide systemen.
En dan heb je nog het verschil tussen normale en UV drogende acryl.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 21:12

ik vind gel 10 keer niks. Breken gauw af, en ik vind persoonlijk veel lucht bellen die los gaan laten.

Heb nu acryl en bevalt me super
Ik heb 3 kids en veel paarden gebeuren.. en ze kannen er tegen !
ik doe er alles mee.. ook zonder handschoenen in sop etc.

Gel moet je onder UV lamp.. en dan brand het gel lekker in je nagels AUW

acryl niet dat droogt aan de lucht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 21:24

Cayusejuhh schreef:
ik vind gel 10 keer niks. Breken gauw af, en ik vind persoonlijk veel lucht bellen die los gaan laten.

Dat ligt niet aan de gel maar aan je nagelstyliste. Luchtbellen onder de nagel is fout!

Citaat:
Heb nu acryl en bevalt me super
Ik heb 3 kids en veel paarden gebeuren.. en ze kannen er tegen !
ik doe er alles mee.. ook zonder handschoenen in sop etc.

Ik doe met gel ook alles. Geen enkel probleem. En dat moet ook kunnen.

Citaat:
Gel moet je onder UV lamp.. en dan brand het gel lekker in je nagels AUW

acryl niet dat droogt aan de lucht

Gel brand niet in de nagels hoor. Het voelt warm aan dat klopt. Maar inbranden? Nee hoor!!

En je hebt twee soorten acryl. Beide werken met het poeder vloeistof systeem. Alleen de een hard uit in de lucht en de ander onder de lamp.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 21:25

Ik heb trouwens ook wel eens gehoord voor mensen die er alergiesch voor zijn.. kan dat???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 21:25

Ja dat kan inderdaad! Dan zou je moeten kiezen voor een ander systeem. Dus OF gel OF acryl OF glas.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 21:26

Ik zelf niet hoor maar een collega van mij vertelde dat ze er uitslag oid van kreeg.. snapte het niet helemaal want die dingen zitten op je nagels.. Vandaar mijn vraag, mar euh glas?? Hoe werk dat precies???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 21:28

Het zit wel op je nagels maar die laten ook dingen door.
Maar tijdens het zetten kan het op je huid terecht komen. Je moet het wel voorkomen maar dat lukt niet altijd.

Glasnagels zijn eigenlijk fiberglass nagels. Het zijn prachtige nagels, maar echt voor 1 malig iets. Ik zou niet aanraden dat voor dagelijks gebruik te nemen. Ze zijn zeer kwetsbaar.

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:07

ik heb ze ook allebei gehad gel en acryl en doe mij toch echt maar acryl ze braken lang niet zo snel, ik kon er alles mee doen...

@sorane de gelnagels die ik heb laten zetten zijn zeer proffesioneel gezet (ze doet ook aan wedstrijden en is zeer succesvol misschien dat je der wel kent van naam) maar bij mij leek het ook net of de gel er in brandde god wat deed dat zeer en niet 1x maar meerdere keren hoe kan dat dan?

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:10

@ Sorane. ik denk ook dat het met de mensnen te maken heeft die het plaatsen. Maar bij de zelfde studio..
Ik vind het echt hevig pijn doen . gel onder de lamp.. voel het zo in me nagel branden..

Moet zeggen ,. ik heb fikse uit groei zeker 0.5 cm. Moet vrijdag weer * 4 weken gelee gedaan *

Ben echt overal achter blijven hangen.. maar geen scheurjte niks Haha! echt top!!

Frosti4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:15

ik heb gister mijn acryl nagels eraf gehaald.... nou ja bijna Bloos , lukt niet zo erg. maar ik ga voor de gel nagels!!!! Knipoog die bevallen mij weer beter. werk veel met paarden enzo en die bleven gewoon beter houden bij mij. succes ermee Knipoog !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:28

De gel wordt zelf erg warm door het drogen onder de lamp.
Als je nagels wilt zetten moet je het nagelbed opvijlen. Als je te vaak nagels achter elkaar zet is het nagelbed verzwakt en dus dunner. Daardoor dringt de warmte beter door.

Leg je nagel eens tegen een hete mok thee aan. Dan zul je hetzelfde gevoel krijgen.
Doordat de normale acryl niet droogt onder de lamp ervaar je die vervelende hitte ook niet. Bij de UV acryl zul je datzelfde gevoel wel krijgen.

Iemand met van nature dikkere nagels die voor de eerste keer gel laat zetten zal de hitte niet of nauwelijks voelen.

Overigens als ik bij iemand nagels zet en het wordt te warm mogen ze altijd onder de lamp vandaan om even af te koelen.

Als je bellen onder de gel krijgt duidt dat meestal op slechte voorbereidingen. Dus niet goed opgevijlde nagels.
Is hele enkele gevallen is de natuurlijke nagel te vet van zichzelf en laat het los. Maar dat zou dan ook bij acryl moeten gebeuren.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:34

ik heb 1 keer gel gehad. me allereerste keer. Bloos nooit meer Haha!

naja ik heb er slechte ervaring mee. ik zit nu buij een andere nagelstudio.. die is super!!

maak mij niet uit wat er op zit Lachen als ze er maar mooi uit zien *LOL*

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:34

het brandde bij mij zo erg dat ik met de toppen tegen de tafel moest drukken lijkt me niet echt goed dan, en dat was trouwens de eerste keer dat ik nagels liet zetten dus het kan dan niet komen door een slecht nagelbed toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 06:33

Maar het kan wel komen doordat de styliste je eigen nagel TE veel heeft gevijld. Dan wordt hij dus ook steeds dunner.

Pareltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 09:15

@ sorane: en hars-nagels?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:29

Sorane schreef:
Ik heb de TS een PBtje gestuurd.

@ Breitling. Toch zit er wel wat meer verschil in. Zeker op het gebied van probleem nagels zitten er een hoop voor en nadelen aan beide systemen.
En dan heb je nog het verschil tussen normale en UV drogende acryl.

acryl heb ik nog niet gedaan ga ik volgende maand mee beginnen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:36

@ Pareltuh Hars wordt tegenwoordig ook wel acryl genoemd.

@ Breitling Acryl is wel prettiger werken omdat het niet snel " uitloopt" maar de reguliere acryl hard heel snel uit in de lucht.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 18:19

En wat zijn nou de kosten...?
Mijn buurvrouw is nl. manicure, als ik een richtprijs heb en dat bevalt me ga ik het misschien ook eens proberen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 19:09

Je moet rekenen zo rond de 50 euro.