Iemand probeert me te hacken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Iemand probeert me te hacken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 17:10

En mijn vraag is hoe ik dit kan aanpakken Lachen

Het is mij inmiddels duidelijk wie het is, want diegene is niet zo heel erg handig te werk gegaan. Gewoon diegene een mailtje sturen dat het op moet houden, of kunnen ze op die manier ook weer met IP adressen en wachtwoorden gaan klieren?

Tips graag via PB Lachen

Sjoert

Re: Iemand probeert me te hacken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 19:32

Wat probeert men te hacken?
Je account op bokt, je pc of je mail?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 20:00

Ik Pb wel even Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 22:16

Je kan het beter in het topic ztten anders weten wij nog niks.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 00:04

Hotmail is inmiddels gehackt en ze zijn nu bezig op mams der PC Lachen

thorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 00:06

Hoe weet je dat? waaraan zie je dat?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 00:08

Dat je er met geen mogelijkheid meer inkomt Haha! En m'n lijst was totaal verdwenen Knipoog

thorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 00:17

Nee.. die persoon een mail sturen is geen goed idee. Op die manier weet die persoon meteen wat je IP is, en wordt het hacken een koud kunstje.. Als je zeker weet wie het doet, adhv Firewall logbestanden (en het IP van die persoon weet), dan kun je de provider van die persoon op de hoogte stellen. Meestal via abuse@provider.nl. Zij zorgen er dan voor dat er stappen worden ondernomen.

Daarnaast kun je, maar dan moet je 100% zeker weten dat je goed zit, die persoon ook aangeven bij de politie, op verdenking van hacken.. Ik weet niet of ze er wat aan doen, maar informeren kan altijd.

thorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 00:18

Quellian schreef:
Dat je er met geen mogelijkheid meer inkomt Haha! En m'n lijst was totaal verdwenen Knipoog

OK, maar dat kan ook met een Microsoft MSN Server probleem te maken hebben. Dat hoeft niet te betekenen dat je gehacked wordt.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 00:22

Ik ga morgen mijn zwager eens even bellen. Ze hebben het dus ook bij mijn moeder geprobeerd en op mijn werk. Alleen zijn ze zwáár de pineut als ze echt het systeem op mijn werk platgooien. Nogmaals; diegene is niet zo slim geweest door sporen na te laten, in dat geval gaat het ze geld kosten.

Er zijn van die kant ook al genoeg bedreigingen gekomen en om dan een emailadres ergens achter te laten is niet zo heel slim Lachen 3 computers op een dag met 3 verschillende IP adressen lijkt me dus ook ietswat onlogisch om een server probleem mee te hebben (en dus niet alleen met hotmail).

Zal aan mijn zwager vragen of hij morgen wat IP adressen wil checken.

thorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 00:25

OK.. kijk dat wist ik dus niet.. als je 't IPadres of de adressen van de dader weet, dan kun je iig wat beginnen. Go Get 'm (Boy/girl??). Hackers zijn er al te veel.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 00:26

Hallo, ik weet wel hoe je iemand moet hacken dus weet wel wat je allemaal moet doen.. het enige wat je moet doen is het hotmail adres van degen invoeren die je wilt hacken en dan de geheime vraag beantwoorden, als die goed is moet je alleen nog een nieuw wachtwoord maken! heb je al geprobeert je geheime vraag je beantwoorden? als je dat doet kan je je wachtwoord weer terug veranderen en daarna ook meteen je geheime vraag! dan kunnen ze er als het goed is niet meer in..
succes in elk geval! als je nog wat wilt weten hoor ik het wel via pb Knipoog

Edit: hacken doe ik trouwens niet!! maar weet wel hoe het moet!! Knipoog

thorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 00:29

BianCatjee schreef:
Hallo, ik weet wel hoe je iemand moet hacken dus weet wel wat je allemaal moet doen.. het enige wat je moet doen is het hotmail adres van degen invoeren die je wilt hacken en dan de geheime vraag beantwoorden, als die goed is moet je alleen nog een nieuw wachtwoord maken! heb je al geprobeert je geheime vraag je beantwoorden? als je dat doet kan je je wachtwoord weer terug veranderen en daarna ook meteen je geheime vraag! dan kunnen ze er als het goed is niet meer in..

Hack mijn server dan maar.. (veel plezier om de 3voudige beveiliging te omzeilen) Sorry.. wat jij bedoelt is geen hacken.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 00:31

thorretje schreef:
BianCatjee schreef:

Hack mijn server dan maar.. (veel plezier om de 3voudige beveiliging te omzeilen) Sorry.. wat jij bedoelt is geen hacken.

maar je had het toch over je hotmail? Verward hotmail moet je zo hacken hoor.. tenminste zo gaat het hier wel.. weet niet wat voor hotmail je anders hebt?
sorry als ik het verkeerd heb begrepen..

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 00:32

Citaat:
Ze hebben het dus ook bij mijn moeder geprobeerd en op mijn werk. Alleen zijn ze zwáár de pineut als ze echt het systeem op mijn werk platgooien. Nogmaals; diegene is niet zo slim geweest door sporen na te laten, in dat geval gaat het ze geld kosten.

Heeft het alleen met hotmail te maken en een paar mails met het nodige daarin geschreven ?
Op welke manier gooien ze dan het systeem plat ?
Gebeuren er dingen op de computer ?

@BianCatjee, dat is geen hacken Knipoog
De scriptjes die op Internet te vinden staan kun je niet serieus nemen, soms kom je zelf alleen maar in de problemen.

thorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 00:36

Ben het met Juno1 eens, blijf van die scriptjes af. Hacken gaat op een andere manier.. (en heeft iig niets met Windows of scriptjes te maken)

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 00:40

Juno1 & thorretje: oke Knipoog dankje! ik ''hack'' zelf zowiezo niet!! vind het niet leuk als het bij mij gedaan word dus doe het ook zeker niet bij andere.. verder blijf ik zowiezo overal vanaf Knipoog(dingen die ik niet ken enzo) veel te bang dat de computer gecrased word ofzo Tong uitsteken in elk geval bedankt Knipoog
en Quellian succes met je computer! hoop dat het allemaal goed afloopt Knipoog ik ga nu slapen, truste allemaal!

Jaila

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 00:43

Edit.
Laatst bijgewerkt door Jaila op 29-07-06 00:51, in het totaal 1 keer bewerkt

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 00:48

Begrijp het niet goed, wie verwijderd dat account ?
Doet Bokt dat of 'iemand' of 'iets' op je computer dat ?

thorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 00:50

bokt account verwijderd? kan dat dan?. .dat kunnen toch alleen de mods en admins?

heb je wel een firewall?

LittleWillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 00:52

Geen tips sorry, viel me op dat je positieve smilies blijft gebruiken vandaar dat ik even wou reageren; ik was allang uit m'n vel gesprongen en niet meer in staat geweest om het zo 'vriendelijk' te blijven brengen, knap van je...

Vind het een gemene streek. Succes met het oplossen van je probleem verder, geloof dat je dat wel kan gebruiken! Ach gut

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 00:53

Bokt doet het weer, hotmail nog steeds niet.

@ LittleWillow; het heeft geen nut om uit je vel te springen, want daar genieten ze alleen maar van Lachen

thorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 00:55

@quellian.. woon je een beetje in de buurt?.. wil je beveiliging wel 's onder handen nemen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 00:56

Ik PB je even Lachen

LittleWillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 01:04

Quellian schreef:
@ LittleWillow; het heeft geen nut om uit je vel te springen, want daar genieten ze alleen maar van Lachen

Nut of geen nut, vind het een enorme inbreuk in je privacy en ik denk niet dat ik rustig zou kunnen blijven...
Je positieve instelling = OK dan!