De festivals zijn begonnen, ik sta naar zijn favo bands te kijken, iedereen praat over Lowlands en juist dat.. Lowlands, wat gaf dat een dubbel gevoel zeg.. Aan de ene kant was het zo leuk, zo gezellig, de muziek was zo goed.. en toch stond ik af en toe te janken, zijn favo nummers, zijn favo bands, hij had hier moeten zijn en juist hij, die zo ontzettend veel van muziek hield, en zo veel over dat festival had gepraat... Hij ging onder de grond op de dag dat ik bij Muse naar zijn (en mijn) favo liedje stond te luisteren.. wat kan de wereld soms hard zijn
ik kende hem niet eens zo goed, ja, wel van icq, daar hebben we echt uuuuuren gepraat, maar in het echt had ik hem maar 2x gezien en 1x gesproken. Hij was een vrolijke jongen, ik kende wel wat mensen waarvan ik soms als de telefoon ging zoiets had van: het is over, ze bellen dat het voorbij is, maar hij? nee, hij praatte mij er juist doorheen, hij was altijd vrolijk.. toch??
ik ging een wekendje naar Gent, naar het cafe van Das Pop, ook 1 van zijn favo bandjes. Hij was zo enthousiast, wilde echt alles weten en ik moest beloven uitgebreid verslag te doen als ik terug kwam. Het laatste wat hij zei op icq: "cya, ik spreek je!" en hij wist dat het niet waar was.. Ik zou zaterdag thuiskomen en meteen doorgaan naar Waterpop, zondag zou ik dus pas weer online zijn en het was toen woensdag.. en die woensdag is de dag geweest dat hij zn beslissing had genomen. Hij wist dat hij de volgende zaterdagavond nooit meer thuis zou komen, hij had dat helemaal alleen besloten en het is echt zijn eigen keus geweest..
Boos ben ik nooit geweest, het is altijd zijn keus geweest, als dit is wat hij wilde, het zij zo. Ik hoop ook echt dat waar hij ook is, hij het beter heeft, die jongen was zo lief. Altijd met anderen bezig en dat zal dan misschien juist wel de rede zijn geweest... ik heb het nooit geweten, ik weet alleen dat ik een berichtje kreeg op icq: "sorry, ik vind het heel erg om te moeten zeggen, maar mn broertje is dood". het was geen flauwe grap, het was echt.. dit was de keiharde waarheid, nooit meer met hem concerten bespreken, niet samen naar Lowlands, allemaal niet... Het moeilijkste vind ik misschien nog wel dat ik gewoon niet weet waarom, want het was echt altijd juist hij die een gelukkige indruk maakte... wat kunnen mensen zich anders voordoen dan ze zijn... ik mis hem soms gewoon zo ontzettend.. vooral als ik wil praten over muziek, dan kom ik thuis en dan hoop ik gewoon toch dat hij online is.. hij snapte mij, maar ik heb hem dus blijkbaar niet.. ik dacht echt dat het goed met hem ging, ik dacht echt dat ik hem zou kunnen vertellen hoe het in Gent was geweest...
Sorry dat ik dit hier opschrijf. Sorry, het is al zo lang geleden en ik weet dat er gewoon mensen zijn hier die het op dit moment heel erg moeilijk hebben met onderwerpen als dit.. maar ik moest dit kwijt, ik heb er nooit echt veel over gepraat en nu voel ik me dus ineens ongelofelijk down. Het blijft gewoon in mn kop zitten en ik moest het ergens kwijt..